Gå til innhold

Filbiblioteketserver stenges


Thomas Johannessen

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Jeg har hostet filbiblioteket i nå 3 år. Serveren har stått på Universitetet i Bergens nett. Da mitt engasjement på UiB er over, og at IT-avd har innført strengere regler må jeg desverre stenge serveren. Jeg har gitt beskjed til Dag for en stund siden, og jeg håper at han har en plan klar. Uansett så regner jeg med at server går ned i morgen.

 

Beklager dette, men dette er faktorer utenfor min kontroll som gjør at det blir en slik situasjon.

 

Dersom noen har noen gode forslag til serverplass/lagring, tas de i mot med takk.

 

--thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva som skjer her. Nå er det ingen mulighet til å få lastet ned noe fra filbibloteket. Kjempedumt med tanke på alle nyttige filer som ligger her. Jeg vet ikke hva Dag har for planer, men en eller annen offisiell uttalelse bør han komme med. Vi nærmer oss FLG09 og mange vil sikkert ha tilgang til disse utmerkete filene som ligger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lasta ned en god del i går kveld og natt just in case så i mellommtida får vi bare vise storsinn og godt kameratskap å sende oss imellom. rapidshare er jo en mulighet enn så lenge. Eller blir det problematisk rent avtalemessig kansje? Speak out så ingen gjør no gæernt som ikke var hensikten i utgangspunktet.

Takk til Thomas som har ordna dette så langt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg tenkte selvfølgelig ikke på at dette var et dårlig tidspunkt mtp FLG09-Lanet. Jeg har allerede holdt serveren oppe 1 mnd på overtid :) Gav beskjed til dag for ca 1 måned siden. Vi får håpe at han kommer på noe smart. Beklager igjen, men dette er ting utenfor min kontroll som gjør at jeg måtte stenge ned serveren :(

 

Ha en ellers fin dag!

--thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du ikke tenke på Thomas. Du har gjort en kjempejobb her med å hoste en tjeneste mange av oss har satt stor pris på. Men ballen ligger nå fullt og helt hos Dag.

Og som du sier du har strukket deg mer enn langt, så tusen takk for en kjempeinnsats for flysimmiljøet i Norge.

Jeg tror jeg har de fleste på fora her bak meg når jeg sier dette. Igjen tusen takk og lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Da har du ikke sett vår,, he he.. skal du ha samme sikkerhets nivå som vi har på en av våre haller, må du til brussel gitt, der hvor nato sine main frame servere står....Du ser litt av den ene hallen i denne videoen, litt ut her...om du er interessert:-)

[video:youtube]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikkje verre å få tak i ein gammal maskin (For eksempel frå Win 98 tida), installera Apache, FileZilla osv.

Kople den til eit breibands-modem og opne portane.

 

Einaste problem er at maskina må stå på 24/7.

 

Eg har 10/10 Mbit/s fiber linje og ein gammal maskin, men kan dessverre ikkje sett opp noko pga. i heimen vår skrur me av all elektronikk om natta pga. brannfare :( .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...