Gå til innhold

Heavy crosswind


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Nesten litt Offtopic, men det får meg till å tenke på en dag med radiostyrt og veldig mye vind

Tenk att dere kombinerer de to kjente teknikkene, crab og skid, dvs du vingeglir med "feil" rettning på sideror.

Effekten blir dobbelt så stor vinkel bort fra stripa og en ganske spesiell finale.

 

Noen som tar utfordringen å lage en film fra FS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke denne landingen var så spesiell, det ser alltid dramatisk ut når man filmer landinger med sidevind bakfra og zoomer. Fotografen var vel tilstede fordi det var sterk sidevind og valgte ut tilfellet med størst krabbevinkel og sendte til avisene. Journalisten lager så en dramatisk overskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne, du har altså ikke sett bildene av venstre vinge etter den go around'n. Deler av vingen var helt flærret opp. Ergo,vingen toucha nedi bakken før de rettet opp og gikk rundt. Det skjer da ikke hver dag,så spesiell å man jo da si at den var.

Var atskillig mer dramatisk for både pax og flight crew enn hva som går fram av videoen vil jeg da absolutt tro. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tror jeg ikke Magnus F. Arne er nok egentlig pressetalsmann for Lufthansa, og ønsker å påpeke at dette med at vingen subber litt nedi er helt udramatisk, og ren rutine. Våre piloter øver på dette hele tiden. ;)

 

Hehe, nei det kan jo hende han snakket om videoen tråden egentlig handlet om ja. Jeg vil ikke nødvendigvis kalle den dramatisk, men det ser jo over gjennomsnittet spektakulært ut vil jeg si. Og jeg vil tro det oppleves som relativt ubehagelig og lite rutinemessig for passasjerer.

 

Hadde det stått at det var en nesten- ulykke, og at bare flaks hindret en katastrofe, eller noe sånt hadde det vært ille. Men syns i grunn ikke det er så galt å rapportere dette som en spenndene hendelse. Men det er klart media liker å dra på litt og har en tendens til å overdramatisere, det vet vi jo. Jeg stusset i grunn mer over fly som "bokstavlig talt fyker til værs"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...