Gå til innhold

Filmer med fly-tema


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Iron Eagle

Into the sun (?)

Air America

Hot Shots

Top Gun

The Aviator

Snakes on a plane (herregud for en film)

.... en film hvor hun damen mister barnet sitt ombord i flyet og ingen liksom har sett henne

 

Også... var det en eller annen film hvor noen ungdommer tar av i et fly, de blir kapret av noen skurker, og en av de ungdommene vet hvordan de tar av... så kommer de seg i lufta og lander vel også på et mystisk vis. Husker ikke hva filmen heter... anybody?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron Eagle

Into the sun (?)

Air America

Hot Shots

Top Gun

The Aviator

Snakes on a plane (herregud for en film)

.... en film hvor hun damen mister barnet sitt ombord i flyet og ingen liksom har sett henne

 

Også... var det en eller annen film hvor noen ungdommer tar av i et fly' date=' de blir kapret av noen skurker, og en av de ungdommene vet hvordan de tar av... så kommer de seg i lufta og lander vel også på et mystisk vis. Husker ikke hva filmen heter... anybody? [/quote']

 

Flightplan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOP GUN, The aviator, Iron Eagle, Iron Eagle 2, Iron Eagle 3, Iron Eagle 4 (F-16), Hot Shots, Les Chevaliers du Cie (skyfighters. Uthevet er anbefalte og filmer som er en selvfølge!)

Mer kan leses på: http://www.aerofiles.com/film-a.html

OBS: a-z, naviger!

 

FEIL I IRON EAGLE:

 

Trivia: (1) The cockpit and controls of an F-16 are nothing like those shown. (2) In the opening scenes the F-16s keep switching from single-seat fighters to two-seat trainers, they keep losing their wing fuel tanks, and keep switching type of weapons. (3) Mac is adjusting the Cessna 150 carburetor through the top access hatch, when it is only accessible from underneath. (4) In the final shots of the motorcycle-vs-Cessna race, the plane's flaps are clearly down at least 20 degrees — it's deliberately slowed to avoid overtaking the motorcycle. (5) MiGs flown by the enemy are Israeli Kfir fighters. (6) When Doug lands after dropping the "Hades" bomb, it can still be seen hanging under his aircraft. (7) The brief aerial view of the oil refinery is actually a sewage plant.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevailiers du Ciel aka Sky Fighters. Fransk jagerflyfilm' date=' svaret på top gun. Personlig synes jeg den blir bedre enn Top Gun, fordi jeg missliker all vranginformasjonen i Top Gun. Dessuten har denne flere minutter med flyvning enn Top Gun har :cool: [/quote']

 

genial film. digg me den A340'n i alle fall

 

Så den filmen ombord på ett Qatar Airways A330-300 fly, enroute Doha-EGLL. De skrev ett stort OBS med at du måtte legge merke til hvilket selskap som eide A346'n! Nemlig: QA :grin:

 

UTROLIG bra film som hver gang får meg til å ville fly :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg så en film engang, samme mølja om kapring og hele pakka, der det ender med at den som sitter igjen til å lande en 747 er en flyvertinne. Hun får hjelp over radioen av en 747-pilot i et annet fly (på bakken) til å programmere FMC og diverse slik at flyet flyr av seg selv og lander. Jeg så den på tv (tror det var NRK) for et par år siden, før jeg ante noe om FMC, så det hadde vært interessant å se den igjen når jeg faktisk kan litt FMC ;) Noen som har en tittel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevailiers du Ciel aka Sky Fighters. Fransk jagerflyfilm' date=' svaret på top gun. Personlig synes jeg den blir bedre enn Top Gun, fordi jeg missliker all vranginformasjonen i Top Gun. Dessuten har denne flere minutter med flyvning enn Top Gun har :cool: [/quote']

 

genial film. digg me den A340'n i alle fall

 

Så den filmen ombord på ett Qatar Airways A330-300 fly, enroute Doha-EGLL. De skrev ett stort OBS med at du måtte legge merke til hvilket selskap som eide A346'n! Nemlig: QA :grin:

 

UTROLIG bra film som hver gang får meg til å ville fly :grin:

me andre ord en grun for dem og vise den. må jo si d at en slik Mirage 2000 hadde vært fint og ha ja ;)

 

[video:youtube]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Verds krig? Eg trudde det var første eg men :-)

 

Ein film som etter mi meining er legendarisk, er Memphis Belle. Andre verdskrig pågår for fullt og me får følge mannskapet på Memphi Belle (Boeing B17 Flying Fortress) under deira siste tokt på "touren" deira. Sterk film med mange sterke scenar. Anbefalast på det varmaste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksander Milde
2. Verds krig? Eg trudde det var første eg men :-)

 

Ein film som etter mi meining er legendarisk' date=' er Memphis Belle. Andre verdskrig pågår for fullt og me får følge mannskapet på Memphi Belle (Boeing B17 Flying Fortress) under deira siste tokt på "touren" deira. Sterk film med mange sterke scenar. Anbefalast på det varmaste. [/quote']

Heelt enig!! Konge film! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevaliers du Ciel aka Sky Fighters. Fransk jagerflyfilm' date=' svaret på top gun. Personlig synes jeg den blir bedre enn Top Gun, fordi jeg missliker all vranginformasjonen i Top Gun. Dessuten har denne flere minutter med flyvning enn Top Gun har :cool: [/quote']

 

Helt enig. Chevaliers du Ciel er min favoritt flyfilm :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevaliers du Ciel aka Sky Fighters. Fransk jagerflyfilm' date=' svaret på top gun. Personlig synes jeg den blir bedre enn Top Gun, fordi jeg missliker all vranginformasjonen i Top Gun. Dessuten har denne flere minutter med flyvning enn Top Gun har :cool: [/quote']

 

Helt enig. Chevaliers du Ciel er min favoritt flyfilm :cool:

 

JA! OG denne tråden burde bli sticky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydelig at smaken er forskjellig, selv om det er flyfilmer det er snakk om. Nå er vel de fleste nevnt, men av de gamle er vel ikke "Airport" filmene nevnt. Henholdvis Airport '75, '77 og '79.

 

Som Pitts flyger må jeg vel nesten nevne Cloud Dancer fra 1980 med David Carradine i hovedrollen :D tynn historie, men endel bra flyscener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...