Audun Braastad Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Siste nytt: De få regndryppene som var spådd er avlyst! Blir også varmere enn det det var spådd i går! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Eitrem Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hei Noen som vet frekvensene for dagen. Skal i bursdag i Flateby. Må prøve å følge med. Mvh Arne E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Frekvensen? Om det er de frekvensen kommunikasjon går ut på så er det 119.100? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Riktig det! 119.100 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det var den beste flydagen på kjeller jeg har opplevd, varmt og fint. og jeg ble med dakotaen hjem til Torp, håper flere har hatt det like bra som meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Helt kurrant...men jeg ser ikke helt poenget i å ha tre Tiger Moth-displays, tre Saab Safir-displays og to Harvard-displays, holder det ikke at de har ett hver? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Braastad Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Masse kult og se i dag Men jeg visste ikke at Safir var bombefly? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Helt kurrant...men jeg ser ikke helt poenget i å ha tre Tiger Moth-displays' date=' tre Saab Safir-displays og to Harvard-displays, holder det ikke at de har ett hver? [/quote'] Positiv som alltid ser jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Of course Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 En meget bra flydag mente 3 som tok turen fra Vestfold. Gjør ingenting med litt mange oppvisninger med de samme flytypene. Men litt trist at Spitfire og F-16 slapp til så sent i programmet at man nesten var mettet av alt det andre som hadde skjedd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Aaaaa, for en herlig dag! Den startet tidlig, men etter å plukket opp Ole Eivind Moen fra forumet så gikk det "straka vegen" til Kjeller! :grin: Godt jeg hadde med meg solkrem, for den sola var temmelig sterk i dag, godt å ha en liten hangar med simmere å trekke inn i. Flott utstyr dere har gutter, så ut som det var godt besøk også! Hvordan i all verden fikk du med deg hele den cockpiten ned til Kjeller Ivar, må jo være greit med jobb å demontere, transportere, montere, demontere, transportere, montere! :grin: Hvor hadde du gjemt deg i dag da Lars Petter, prøvde å finne nummeret ditt, uten hell.. Vi får ta det siden! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Den ene PCen med FSX var helt syk, koste meg sikkelig den halvitimes turen jeg fikk i Cessnaen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Braastad Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hva skjedde med Mustangen? Skulle ikke den fly? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hva skjedde med Mustangen? Skulle ikke den fly? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Helberg Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Japp, flott dag på Kjeller. Skulle ønske noen hadde nevt solkrem litt tidligere. Rimelig rød i panna hvit rundt øya he he :crazy: Nå er det bare å vente på noen bilder. Tok ca 150 selv, men med 18-70 linse er det begrenset hva man får ut av det. Snakket med et par gutter der med litt feitere linser en det jeg har 70-400 osv :cool: Nå skal det kjøpes inn linse her oxo. Noen som kjenner noen som er i USA og skal tilbake til Norge i første del av sommeren. Har funnet linse som jeg vil ha, men kunne tenkt meg å slippe momsen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det skulle jeg også til å spørre om. Hørte såvidt speekeren snakket om det men fikk ikke med meg hva det var. Kkunne det være en godkjenning av noe slag som ikke var på plass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hva skjedde med Mustangen? Skulle ikke den fly? Tror den ble nektet å fly på grunn av amerikanske kjennemerker' date=' uten at jeg forstår hvorfor. Masse kult og se i dag Men jeg visste ikke at Safir var bombefly? Både Safir og Birddog var bombefly i dag Uansett kurrant show. Mye for pengene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ja, en herlig dag! Vet ikke hvorfor mustangen ikke fløy. Den var jo oppe tidligere i uken og trente... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Mustangen fløy ikke fordi en gjøk i luftfartstilsynet fant ut kl. 10.00 i dag at den ikke kan fly(om det bare var display eller i det hele tatt vet jeg ikke) fordi den er amerikanskregistrert. Ikke bare det, men den har visst fløyet "ulovlig" helt siden 1986, siden den kom til norge. Herreguuuud. Og 2500ft begrensning for F-16?? Hva f*** er det for noe? Den fløy vel i 5 min før det var slutt? Det finnes tydeligvis mange bittre gledesdrepere i tilsynet/atc-verdenen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Michael Johansen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Mustangen brysket seg i alle fall, kjørte opp turtallet foran folkemengden og reiste halen stolt fra tarmacen. Ren maktdemonstrasjon! Så ble den taust trillet inn på oppstilling hvor den fort ble omsluttet av et lite hav publikumere i alle fasonger og størrelser. Så oppmerksomhet fikk den. Har heldigvis sett den "gamle kråka" i fullt display mange ganger - alltid imponerende. Ellers må jeg bare berømme arrangementet "Flydagen på Kjeller" - en fantastisk anledning for alle til å komme tett innpå så mange legendariske flymaskiner. Gratis inngang, god logistikk og spennende program både i luften og på bakken. hilsen Bernt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Åja, så det var det det var... Ja, jeg hadde flyradio og mange av flygerne var irritert for at de ikke kunne gå over 2500 ft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Synes det var en kjempeflott flydag! Beste av de jeg har vært på, uten tvil. Seilflyoppvisninga var litt tam, da^^, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Fikk god følelse i magan når jeg gikk bak den mens mustangen den Taxet etter showet. :grin: Politikere her i landet finner på så mye rart. :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Synes det var en kjempeflott flydag! Beste av de jeg har vært på' date=' uten tvil. Seilflyoppvisninga var litt tam, da^^, [/quote'] Til å være et seilfly, var det jo konge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Altså, jeg har sett fetere oppvisning under opplevelsesturer på Hokksund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Tror nok han mente at seilfly er ræva:P Eller noe! Jeg likte hvertfall showet! Spesielt med F16 på slutten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Og 2500ft begrensning for F-16?? Hva f*** er det for noe? Den fløy vel i 5 min før det var slutt? Det finnes tydeligvis mange bittre gledesdrepere i tilsynet/atc-verdenen... Høydebegrensning må til for å få norske f-16 oppvisninger til å se tøffe ut. Synes faktisk det var stilig å se en F-16 svinge rett over horisonten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Altså' date=' jeg har sett fetere oppvisning under opplevelsesturer på Hokksund. [/quote'] Du er bra heldig! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven erik johne Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Og 2500ft begrensning for F-16?? Hva f*** er det for noe? Den fløy vel i 5 min før det var slutt? Det finnes tydeligvis mange bittre gledesdrepere i tilsynet/atc-verdenen... Trur det var pga vanli fly traffik å som sku lande på Gardemoen, Så en del traffik over der i går Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Grun Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Er relativt ny i flyverden, så syntes F16 showet var helt konge. Hei forresten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.