Gå til innhold

*Flydag på Kjeller 25 Mai*


Anbefalte innlegg

  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Gjest Emil-André Gundersen

Det var den beste flydagen på kjeller jeg har opplevd, varmt og fint.

og jeg ble med dakotaen hjem til Torp, håper flere har hatt det like bra som meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaa, for en herlig dag!

 

Den startet tidlig, men etter å plukket opp Ole Eivind Moen fra forumet så gikk det "straka vegen" til Kjeller! :grin:

 

Godt jeg hadde med meg solkrem, for den sola var temmelig sterk i dag, godt å ha en liten hangar med simmere å trekke inn i. Flott utstyr dere har gutter, så ut som det var godt besøk også! Hvordan i all verden fikk du med deg hele den cockpiten ned til Kjeller Ivar, må jo være greit med jobb å demontere, transportere, montere, demontere, transportere, montere! :grin:

 

Hvor hadde du gjemt deg i dag da Lars Petter, prøvde å finne nummeret ditt, uten hell.. Vi får ta det siden! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Den ene PCen med FSX var helt syk, koste meg sikkelig den halvitimes turen jeg fikk i Cessnaen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, flott dag på Kjeller. Skulle ønske noen hadde nevt solkrem litt tidligere. Rimelig rød i panna hvit rundt øya he he :crazy:

Nå er det bare å vente på noen bilder. Tok ca 150 selv, men med 18-70 linse er det begrenset hva man får ut av det.

Snakket med et par gutter der med litt feitere linser en det jeg har 70-400 osv :cool: Nå skal det kjøpes inn linse her oxo. Noen som kjenner noen som er i USA og skal tilbake til Norge i første del av sommeren. Har funnet linse som jeg vil ha, men kunne tenkt meg å slippe momsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustangen fløy ikke fordi en gjøk i luftfartstilsynet fant ut kl. 10.00 i dag at den ikke kan fly(om det bare var display eller i det hele tatt vet jeg ikke) fordi den er amerikanskregistrert. Ikke bare det, men den har visst fløyet "ulovlig" helt siden 1986, siden den kom til norge. Herreguuuud.

 

Og 2500ft begrensning for F-16?? Hva f*** er det for noe? Den fløy vel i 5 min før det var slutt? Det finnes tydeligvis mange bittre gledesdrepere i tilsynet/atc-verdenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustangen brysket seg i alle fall, kjørte opp turtallet foran folkemengden og reiste halen stolt fra tarmacen. Ren maktdemonstrasjon! Så ble den taust trillet inn på oppstilling hvor den fort ble omsluttet av et lite hav publikumere i alle fasonger og størrelser. Så oppmerksomhet fikk den. Har heldigvis sett den "gamle kråka" i fullt display mange ganger - alltid imponerende.

 

Ellers må jeg bare berømme arrangementet "Flydagen på Kjeller" - en fantastisk anledning for alle til å komme tett innpå så mange legendariske flymaskiner. Gratis inngang, god logistikk og spennende program både i luften og på bakken.

 

hilsen

Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Fikk god følelse i magan når jeg gikk bak den mens mustangen den Taxet etter showet. :grin: Politikere her i landet finner på så mye rart. :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 2500ft begrensning for F-16?? Hva f*** er det for noe? Den fløy vel i 5 min før det var slutt? Det finnes tydeligvis mange bittre gledesdrepere i tilsynet/atc-verdenen...

Høydebegrensning må til for å få norske f-16 oppvisninger til å se tøffe ut. Synes faktisk det var stilig å se en F-16 svinge rett over horisonten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...