Gå til innhold

Gunnar Flak

Members
  • Innholdsteller

    273
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Gunnar Flak

  • Bursdag 30. nov. 3

Gunnar Flak's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Veldig hyggelig å høre om den karen igjen, ja.
  2. En meningsløs setning i Adressa, ja: "I områdene nord for polarsirkelen sørger jordens krumning for at radiosignaler ikke fungerer like bra som de gjør lenger sør." Jordens krumning er selvfølgelig den samme overalt. Hvorfor skulle da ikke VHF- og UHF-signaler nå like langt enten man er i nord eller i sør? Kontakten med geostasjonære satelitter, som befinner seg over ekvator, vil selvfølgelig bli dårligere og dårligere jo lenger nord man kommer. Så hvis all satelittkommunikasjon gikk over disse, ville man ha måttet tenke HF eller lignende, slik som det andre innlegget i tråden hevder.
  3. G-STRX landet på Gardermoen 20. juni kl. 1752 og tok av igjen kl. 1926:
  4. Friske vindforhold førte til luftige svev på rullebanen på Kjevik torsdag ettermiddag: http://www.fvn.no/lokalt/trafikk/article855483.ece Ganske tøft!
  5. Jeg regner med at du mener Mistenkelige istedenfor Mistenksomme. Det norske språket er ikke lett!
  6. 22. desember i fjor postet jeg føgende notis fra Luftfartstilsynet: Dok.dato: 15122010 Fra: Luftfartsskolen Torp AS Sak: Luftfartsskolen Torp AS - søknad om navneendring til Pilot Flyskole AS Dok: Luftfartsskolen Torp AS - Søknad om navneendring Se kommentarene i en liten tråd på flyprats GA-forum.
  7. Første fly er tydeligvis litt forsinket. Snart passerer det Kristiansand: Airline: Global Supply Systems Aircraft: Boeing 747-47UF (B744) Reg: G-GSSC Hex: 400A42 Altitude: 32975 ft (10051 m) Speed: 483 kt (895 km/h, 556 mph) Track: 38°
  8. Flyet nærmer seg allerede norskekysten syd for Bergen, så det kommer nok litt tidlig. Reg N68061, Boeing 767-424ER
  9. " flyvernee har vært uten kontakt med ATC på oppmot 3 timer i ett av verdens mest trafikkerte luftrom.. " Følgende notis i Luftfartstilsynets postjournal i dag viser vel hvor lenge man var uten kontakt med flyet: Dok.dato: 14092010 Fra: Bundesaufsichtsamt für Flugsicherung Sak: Violation of Air Traffic Regulation by Pilot-in-Command of flight NAX3812 on 13 july 2010 between 11:21 and 12:38 UTC from Palma de Mallorca LEPA to Stockholm ESSA Dok: Violation of Air Traffic Regulation by Pilot-in-Command of flight NAX3812 on 13 july 2010 between 11:21 and 12:38 UTC from Palma de Mallorca LEPA to Stockholm ESSA
  10. Hvis du er på SAS-museet (L), kan du vel GÅ til spotterplass D? Mellom en og to kilometer.
  11. SpotterGuide OSL Den beste plassen om ettermiddagen er merket med D hvis flyene lander nordfra og tar av mot syd.
  12. Jeg er selv en av veteranene på scanair.no's forum og har passert 1000 innlegg der. Jeg vet selvfølgelig at det fins mange vettuge debattanter der, som har utrolig god peiling på luftfart. Men i denne saken fikk jeg virkelig inntrykk av at altfor mange med SAS-sympatier (og noen som vanligvis er mer positive til Norwegian) gikk ut og brukte altfor store ord mot Kjos basert på en avisartikkel med "bearbeidede Kjos-sitater" i Aftenposten. Trist...
  13. Jeg sitter igjen med mye av den samme følelsen som du når det gjelder hva man skriver på scanair.no, Jonas!
×
×
  • Opprett ny...