Gå til innhold

Offisiell åpning av Rygge Sivile Lufthavn


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Jeg har fått den gledelige nyheten at jeg er en av 450 inviterte gjester til den offisielle åpningen av RSL i morgen.

Programmet starter klokken 15.00 og Norwegians nye 737-800 lander kl. 15.30 med prominente gjester som med bl.a. Bjørn Kjos, Dag J. Opedal, Samferdselsminister m.fl.

Deretter skal det være litt taler i anledningen før dagen skal feires med Ungarsk aften. Vil tro dette innebærer ungarsk mat og drikke ++.

Ungarsk tema er valgt p.g.a. at første flyavgang går til Budapest/Ungarn. Norwegian skal senere samme kveld holde noe festivitas i Budapest.

Flyet med de prominente gjestene flyr fra ENGM til ENRY. Der blir flyet fyllt opp med gjester og ordinære turister før det tar av kl. 18.00.

Åpningsshowet avsluttes med flyavgangen.

Glær mæ.

 

EDIT: UNGARN/UNGARSK...geez

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke uttale meg om fotoforbud i.h.t. spotting, men jomfruflighten ble da godt dokumentert...

Arrangementet holdes i terminalbygget, og det er nok begrenset hvor flyrelaterte disse bildene kan bli.

Har vært på flere befaringer i bygget, og er skuffet over hvor lite man ser fra avgangshallen p.g.a. massive jetways. Man ser aldri mer enn det man ser mellom to gates.

Turen ENGM->ENRY kan man ta på FS mellom middag og dessert :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netopp kommet hjem fra åpningen av Rygge. Føler meg ennå litt skjelven. Var presse akkreditert så jeg har fått vandret rundt hele. Toppen av kaka var at jeg fikk tilgang til taket på terminalen i sammen med sikkerhets ansvarlig og to til.Der stod vi å så den vakreste "tampongen" jeg noen gang har sett, med sola i ryggen fra en skyfri himmel og vinge winglets i norske farger. Den kom kom duvende i mot oss fra vest, gjorde en lowpass før den gjorde en lang sving, og landet mykt på 30. Så kom den taxene ned mot terminalen med eskorte fra Rygges brannbiler, med vannkanonene rettet opp.Etter parkering foran terminalbygget ble den røde løperen rullet ut. Første mann ut var kpt. Kjos i full uniform. Og med Olaf Thon og Stein Erik Hagen på slep. Til alt overmål fikk jeg håndhilst og gratulert Kjos med satsningen på Moss Lufthavn Rygge.

Nå må jeg ta meg av kona, så får vi komme tilbake til eventuelt bilder.Og høyrehanda skal ikke vaskes på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært med TV Østfold under åpningen i går, har de i kveld en "bolk" i sendingen, som kan sees på http://www.tvostfold.no Trykk i tv ruta. gå på dagens sending ( 15.febr) Trykk deretter på index, og så Ryggemagasinet. Der er det film inne i flyet på vei ned til Rygge, landingen og åpnings sermoni ca. 10min. Kos med Kjos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...