Geir Teigo Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg har fått den gledelige nyheten at jeg er en av 450 inviterte gjester til den offisielle åpningen av RSL i morgen. Programmet starter klokken 15.00 og Norwegians nye 737-800 lander kl. 15.30 med prominente gjester som med bl.a. Bjørn Kjos, Dag J. Opedal, Samferdselsminister m.fl. Deretter skal det være litt taler i anledningen før dagen skal feires med Ungarsk aften. Vil tro dette innebærer ungarsk mat og drikke ++. Ungarsk tema er valgt p.g.a. at første flyavgang går til Budapest/Ungarn. Norwegian skal senere samme kveld holde noe festivitas i Budapest. Flyet med de prominente gjestene flyr fra ENGM til ENRY. Der blir flyet fyllt opp med gjester og ordinære turister før det tar av kl. 18.00. Åpningsshowet avsluttes med flyavgangen. Glær mæ. EDIT: UNGARN/UNGARSK...geez Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Og "posflighten" fra OSL til RYG med NOB i morgen heter "NAX 001" :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Du tar selvsagt bilder? :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvordan er det med fotoforbudet Geir? Går det greit om man tar en tur opp og tar noen bilder av maskinen når den ankommer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Skal fly den turen i fs! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F Berger Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Heldiggris! Ta masse bilder! Får håpe den lander på RWY 12, for da kommer den rett over hustaket :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Kan ikke uttale meg om fotoforbud i.h.t. spotting, men jomfruflighten ble da godt dokumentert... Arrangementet holdes i terminalbygget, og det er nok begrenset hvor flyrelaterte disse bildene kan bli. Har vært på flere befaringer i bygget, og er skuffet over hvor lite man ser fra avgangshallen p.g.a. massive jetways. Man ser aldri mer enn det man ser mellom to gates. Turen ENGM->ENRY kan man ta på FS mellom middag og dessert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skjennem Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg skal også dit, og er presse akkreditert. I innvitasjonen er det avsatt plass ute både på den sivile og den militære delen til foto for pressen. Gleder meg som en unge, og været er meldt bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg får heller ta en tur opp til det vanlige spotterstedet mitt, så vet jeg ihvertfall at jeg kan få tatt noen bilder. Regner med at den lander på 30 som vanlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christopher herregården Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 skal prøve og time sånn at jeg kommer på holding akuratt når den kommer inn for landing :grin:...ikke ofte det er 737 på rygge vett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Og her sitter jeg på skolen og har prøve om Jesus.. Håper folk tar masse bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christopher herregården Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Haha, synd det erlend... drar med meg golf utstyret og later som jeg skal spille golf på den lille banen de har i enden av 12 der... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Da jeg lå i holding ved Torp så jeg 4 fly som fløy langs kysten ved Østfold. De så store ut, da jeg kunne se dem fra andre siden av Oslofjorden. Noe info om hvilke typer det var? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det har vært mye militær aktivitet ti/fra Rygge de siste par ukene. Mest helikoptre, men jeg så også 3-4 fly som fløy i formasjon over Vestfold mot Rygge i begynnelsen av uken. Så jeg antar det var dem du så i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det er noen nederlandske Chinooker og Super Pumaer på Rygge for tida, var nok dem du så. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Og NAX1 står oppført med Forsinket 15:30 på Osl.no nå... Har ikke hørt noe til dem på streamen og ser dem ikke på radaren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 NAX001 er direct SONER, 3000ft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Ønsker å gratulere med ett stk nyåpnet sivil flyplass idag,14 02-2008. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skjennem Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Netopp kommet hjem fra åpningen av Rygge. Føler meg ennå litt skjelven. Var presse akkreditert så jeg har fått vandret rundt hele. Toppen av kaka var at jeg fikk tilgang til taket på terminalen i sammen med sikkerhets ansvarlig og to til.Der stod vi å så den vakreste "tampongen" jeg noen gang har sett, med sola i ryggen fra en skyfri himmel og vinge winglets i norske farger. Den kom kom duvende i mot oss fra vest, gjorde en lowpass før den gjorde en lang sving, og landet mykt på 30. Så kom den taxene ned mot terminalen med eskorte fra Rygges brannbiler, med vannkanonene rettet opp.Etter parkering foran terminalbygget ble den røde løperen rullet ut. Første mann ut var kpt. Kjos i full uniform. Og med Olaf Thon og Stein Erik Hagen på slep. Til alt overmål fikk jeg håndhilst og gratulert Kjos med satsningen på Moss Lufthavn Rygge. Nå må jeg ta meg av kona, så får vi komme tilbake til eventuelt bilder.Og høyrehanda skal ikke vaskes på lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skjennem Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Etter å ha vært med TV Østfold under åpningen i går, har de i kveld en "bolk" i sendingen, som kan sees på http://www.tvostfold.no Trykk i tv ruta. gå på dagens sending ( 15.febr) Trykk deretter på index, og så Ryggemagasinet. Der er det film inne i flyet på vei ned til Rygge, landingen og åpnings sermoni ca. 10min. Kos med Kjos. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.