Jakob Arne Brønstad Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 digg :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haukland Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Noen som vet nøyaktig når den landet? Stod i Horten og fulgte med den, siste observasjon var 1357 den hadde da tatt en høyre sving og forsvant bak terrenget ved Tofte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ja akkurat sånn så jeg den også, gjennom kikkert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Noen fra Østfold som har tenkt seg til Gardemoen i morra? Jeg kan kjøre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Johnsen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 "Airbus 380 lager kaos" Edit: Nå står det "Kjempen har landet". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjørn Gilje Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 "Målet med turen til Oslo er å få testet motorene for såkalt "freezing fog", det vil si frysende tåke. Den enorme maskinen skal stå parkert ikke langt fra terminalen, den vil bli stående på det området der man i fjor vinter prøvde ut en egen hangar for infrarød avisning. - Maskinen vil stå parkert på Gardermoen så lenge testingen pågår. Vi regner med å bruke torsdagen til dette. Straks forsøkene er over, setter flyet kursen tilbake til Toulouse, sier talsmann for Airbus-fabrikken, Stefen Schaffrath til Aftenposten.no." Aftenposten først ut med en "skikkelig" forsidesak Den "infrarød-hangaren" sto ikke den på avisningsområde ved 01R? eller var det vestsiden...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Bilde av flyet utenfor teltet: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=189265 Teltet er rett sør for 335 skvadron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Någon som vet varför man valde OSL som testflygplats ? Vad kan Airbus få betala i avgifter / gebyrer, landningsavgifter osv osv för att testa detta i Norge ? Med tanke på vad "vanliga" flygplan får betala måste det ju vara astronomiska summor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik Furøy Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Flott landing Virket som alle som kunne krype å gå på Gardermoen var ute for å ta imot den. Mvh Jan Fredrik SAS807 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Braastad Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 I artikkelen til RB står det at ENGM er spesielt utsatt for freezing fog pga mjøsa og hurdalssjøen som ligger i nærheten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Fy faen Har noen video eller bilder?!??!?! Hadde skulket skolen vis jeg bodde på østlandet :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Den store damen gled grasiøst over Larvik kl. 1335. Er ikke utseendemessig spesielt begeistret for henne, men med det fantastisk flotte været og den begivenheten dette tross alt er i norsk luftfartshistorie, var synet av henne rett og slett sakralt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Trist er det alikevel å måtte lese dette: "Det er første - og trolig siste gang flyet er i Oslo" i VG. Får inderlig håpe det settes opp ruter, nå som at man vet at den kan lande her:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Filma landingen i HD, regner med at det blir en grasiøs størrelse på den filmen. Var ca 500 andre der oppe også, og Politiet hadde litt av en jobb mht trafikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Haldor Voll Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg unner dere alle som var/er der gode bilder. Igjen... Hadde jeg visst det før i går kveld, hadde jeg kasta meg rundt med kamera, godt stativ, og steinvarme klær - og en zoom tilsvarende 8000mm på det meste! Å få fange denne fuglen i HD og steingod surroundlyd hadde vært DIGG! Argh.. Får håpe det ikke er siste gang de tar turen innom OSL, slik at sjansen til å fange den store fuglen kommer flere ganger. Hva med å invitere prinsen der nede til en superforestilling i det nye flotte (og gule.. ) operahuset? :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det er bare å begynne å poste bilder/filmer! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birger Blomvik Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Bilder, bilder og film, film. Er det noen som har dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Lagde enda et bilde for morro skyld. Dette er forskjellen på hvordan jeg kan se fly på descent til Gardermoen. Jeg snappet et 737 bilde før A380en kom, begge med 300mm zoom. Skal ikke si 100% sikkert at det er samme skala, da de kan være i forskjellig høyde. Men som det er lett å se, uansett om de er i forskjellig høyde, er at det er lettere å få øye på A380 enn en 737 :cool: : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det var sikkert 737en som kom med "we are in formation with the BIG BIRD" :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg unner dere alle som var/er der gode bilder. Igjen... Hadde jeg visst det før i går kveld' date=' hadde jeg kasta meg rundt med kamera, godt stativ, og steinvarme klær - og en zoom tilsvarende 8000mm på det meste! Å få fange denne fuglen i HD og steingod surroundlyd hadde vært DIGG! Argh.. Får håpe det ikke er siste gang de tar turen innom OSL, slik at sjansen til å fange den store fuglen kommer flere ganger. Hva med å invitere prinsen der nede til en superforestilling i det nye flotte (og gule.. ) operahuset? :whistle: [/quote']For å si det slik Ola Haldor,Vi har ihvertfall ett operahus som passer til påske-oppsetninger :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Om noen har 100MB med serverplass til en film så skrik ut eller send en PM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Helberg Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Når reiser den i morgen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frederik Knoblauch Urke Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 noen har vel diskplass. Men youtube da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Flikkeshaug Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Han hadde filmet i HD. YouTube ødelegger alt om han laster opp der.. You've got mail, Thomas.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasmus Larsen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ellers er www.rapidshare.com en mulighed - der kan man lige nøjagtig uploade 100 MB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Om noen har 100MB med serverplass til en film så skrik ut eller send en PM. Kanskje Dag har... spør davel.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Når reiser den i morgen? Hvem har sagt at den reiser i morgen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvor lenge blir den da? Jeg kommer til oslo på torsdag morgen..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Den blir der til tåka fryser.. planen er til Torsdag ettermiddag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ok... får håpe jeg rekker en tur utover da... toget fra trondheim går jo via ENGM,så det frister å hoppe av og se på den , ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.