Gå til innhold

Norwegian har vært ute å handlet


Audun Sjøen

Anbefalte innlegg

Totalt har de muligheten til å ha en flåte på 95 fly. De 11 leasede+ 42 nye + opsjoner på 42 til. Altså totalt 95fly. Tror SAS sliter litt nå egentlig... Er ikke Norwegian nå forbi Air Berlin' date=' og europas 3dje største LCC? [/quote']

 

Tviler på det.. Air Berlin har bestilt en del 787æer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Norwegian nå forbi Air Berlin' date=' og europas 3dje største LCC? [/quote']

 

Nei, på langt nær. Air Berlin har nå en flåte på over 70 fly, har bestillt 60 Airbus 32X og 60 B737 i tillegg til 25 787 med option på 25 til.

I tillegg blir det spennende å se hva som ender opp med å være Air Berlin til slutt om alle oppkjøpene deres går iorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Norwegian satset på Boeing igjen, kom vel neppe som noen overraskelse - selv om det er mange av oss, som gjerne kunne tenkt oss Airbus-maskiner i stedet. Men at en ordre ble såpass stor (og såpass nært inn til leasingen av de 11 stk. B738-maskinene) kom nok som en liten overraskelse på de fleste, nå skal jo også mange av disse flyene erstatte B737 Classic, samt MD-80 maskinene i FlyNordic - i tillegg til to stk. B738 som skal ha base på Rygge i første omgang.

Men at det blir spennende tider, er det ingen tvil om.. :cool:

 

 

Her er litt mer info om innkjøpet:

 

Norwegian kjøper 42 fly for 18 milliarder...

 

FlyNordic byter till Boeing 737–800...

 

 

 

p200708301159-30277.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at Norwegian virkelig får hevdet seg,men personlig liker jeg SAS mye bedere.

Low-Cost er og forblir Low-cost. Selv om billettene er billige, så får du et problem den dagen flighten blir kansellert av tekniske problemer og alle Norwegian-ansatte drar hjem uten å levere ut noen informasjon.

Kompensasjon gir dem aldri, uansett hvor dyr billetten din er. Du må finne egen overnatting hvis neste flight går før dagen etter, og man må kjøpe all mat og drikke på flyet.

 

SAS derimot,gir deg kompensasjon for ødelagte kofferter og frakt, de betaler deg tilbake eller gir deg ny billett ved kansellerte avganger, skaffer deg gratis hotellrom, og alle morgenflighter + turer utenlands over en time inkluderer gratis måltid.

Fly SAS , Fly greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS derimot' date='gir deg kompensasjon for ødelagte kofferter og frakt, de betaler deg tilbake eller gir deg ny billett ved kansellerte avganger, skaffer deg gratis hotellrom.

Fly SAS , Fly greit! [/quote']

 

Akkuratt som Norwegian mao.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forblir deres meninger. Norwegian er ett flott selskap har jeg fått inntrykk av, og det er naturligvis ikke mange ruter som blir kansellert. Men flere personer jeg har lest historiene fra på nettet,pluss en sak i lokalavisen her nede har fått meg til å fatte en mistanke til dette systemet deres.

 

Når Norwegian-flighten til Stansted plutselig ble kansellert uten noe som helst forvarsel,dro likegodt Norwegian-ansvarlige hjem,uten å levere noe som helst informasjon til passasjerene. Det kaller jeg dårlig service. Og slikt har jeg aldri opplevd av SAS. De prøver virkelig, selv om det kanskje ikke går så fort,så blir det iallefall gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS har nok bæsjet på leggen de og. :) Men jeg har alikevel større tiltro til SAS angående kompensasjon en Norwegian. Jeg betaler heller noen hundrelapper mere for å vite at jeg faktisk FÅR kompensasjon, og ikke må drive å sende brev til selskapet og vente i ukevis for å få tilbake pengene.(Om du i det hele tatt får det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører mange positive historier fra både Norwegian og SAS jeg. Men jeg har hørt betydelig flere positive tilbakemeldinger om kompensasjon fra SAS en jeg har hørt fra Norwegian. Og min bestefar er ute å reiser ganske så mange dager i året,og han holder seg langt unna Norwegian.

Nå skal ikke jeg si at "Jeg vil ikke fly Norwegian fordi bestefar ikke liker dem".

Men han har flydd alt fra 707 til 777 og A300 til A340 med utallige selskaper. Så når han ikke anbefaler Norwegian,så velger jeg faktisk å følge det rådet.

Og disse sakene SAS vs NAX er jo noe jeg følger ganske mye med på i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at grunnen til at de valgte boeing er først og fremst den lave dollar prisen. Airbus tapper utrulig mye penger og markedsandell pga. at amerikanere klarer ikke å holde valutan sin i verdi. Euro er alt for dyr i forhold til dollar.

Dersom dollar koster 6,5 og et fly 50mill så er prisen: 325mill kr.

Men nå som dollar er under 6: 5,8 da koster flyet: 290 det er kjappe 35mill kr spart bare pga dollar kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hvem sine penger er det de handler for egentlig? For de er vell ikke loadet med pesetas i banken. Norwegian er vell det selskapet i det nordiske markedet som har minst overlevelses mulighet etter en eventuell hendelse, i følge enkelte rapporter er jeg blitt fortalt. Men bra at de får seg bedre fly da. Selv om man kan jo bestille et slikt fly i alt i fra 2cv versjon til RR, blir artig med rødneset 800. Stå på Norwegiann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Geir!

 

Hven sine penger bruker du når du kjøper et hus...eller en bil? Banker og andre finanseinstitusjoner!

 

Det som er greit med en B737-800 er at banker osv., står i kø for å finansiere disse da de har en såpass god markedsverdi. Det vil også tilsi at du får finansiert disse med veldige gunstige renter sammenlignet med en B737-600/-700 og til og med -900ER... ;)

 

Hatten av og gratulasjoner til Norwegian!

 

Dag

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...