Elias Lundereng Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg ser at mr. Clinton er i Tromsø. Og lite klipp fra Air force one. Men tv2 ga meg intrykk av at Air Force one var i Tromsø. Men kan 747 lande der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Det er nok ikke 747en som Clinton bruker nei,er vel en modifisert 737 tenker jeg. Bare det at pressen tenker ikke så langt,bare det er en amerikansk politiker i Norge,så skal det alltid være 747 dem bruker i følge VG eller Dagbladet osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Et fly heter Air Force One om presidenten er ombord. Kan være alt fra Cessna til F-16. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Sørger USAF for at alle ex-presidenter i USA får egne jetfly til "offisielle" besøk rundt om i verden alle resten av sine leveår? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Berg Hansen Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Så nettopp at det landet, hadde dessverre ikke kamera med. Det var en MD-87, med registrering VP-CNI. Samme flyet avbildet på Airliners.net. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul Thomas Kvam Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Nei USAF besørger ikke dette alene, andre "utestående" fly blir også brukt, men regningen blir betalt av offentlige midler. Dette til stor forargelse blant mange amerikanere ettersom mange av reisene gir ekspresidentene store inntekter i former av honorar for foredrag de har holdt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Et fly heter Air Force One om presidenten er ombord. Kan være alt fra Cessna til F-16. Hvis US Air Force har en Cessna. Er vel bare T-37 de har, og det brukes til skoling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Og for å holde oss til tema. Clinton kom i en MD87 (VP.CNI) direkte fra KEWR; Aircraft McDonnell Douglas MD-87 (twin-jet) (MD87/Q) Origin Newark/New York Liberty Int'l (KEWR) Destination Tromso (ENTC) Other flights between these airports Route COATE FLOSI J6 ALB J563 HO PORGY 6100N 05000W 6500N 04000W 6600N 03700W 6800N 03000W 7000N 02000W 7000N 01500W 7000N 01000W 7000N 00000E 7000N 01000E ORTEN http://www.airliners.net/open.file/0895551/L/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elias Lundereng Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Det var det jeg trodde. Fordi på tv2's sending viste de Clinton gå ut av en 747. Men da regner jeg med at de har brukt et hvilket som helst annet klipp. Klippet de viste til var midt på natten, og han ankom vel ikke om natta, gjorde han? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Isåfall hadde det vært lyst ute uansett. Midnattsssol vettu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Isaksen Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Her er en bildeserie av Bill Clintons ankomst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Nei USAF besørger ikke dette alene' date=' andre "utestående" fly blir også brukt, men regningen blir betalt av offentlige midler. Dette til stor forargelse blant mange amerikanere ettersom mange av reisene gir ekspresidentene store inntekter i former av honorar for foredrag de har holdt. [/quote'] Takk for oppklaringen Paul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Helland Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Bildene som ble vist hvor Clinton går ut i fra en 747 på natten er nok arkivbilder fra Oslo-besøket for noen år siden Btw så skal jeg til Bergen på tirsdag for å høre på foredraget hans. Gleder meg som en unge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei President Bill Jefferson Clinton kom neppe i Airforce One (747-200B) Men heller noe annet de har på lager i tilfelle en EX-President skal ut og fly.. Forøvrig tror jeg tidligere presidenter fremdeles omtales som President (navnet etterpå) Og i dette tilfelle var det altså Clinton det var snakk om, Er kanskje litt rart hvis flere ex-presidenter er i samme rom?... Forøvrig synes jeg nok Clinton var en bedre president en den nåværende *dotten* er.. Uansett om han rota med sigarer både her og der eller ikke... Oddvar VNAS111 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Et fly heter Air Force One om presidenten er ombord. Kan være alt fra Cessna til F-16. Hvis US Air Force har en Cessna. Er vel bare T-37 de har' date=' og det brukes til skoling. [/quote'] http://gopilot.org/ftp/files/usafcessna.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 hehe, fin den der. Er jo i praksis Air Force One om Presidenten flyr den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg så også at det landet. Jeg tok en masse bilder av det på maks 20 meters avstand. Det er verdt det og se den!! Skal legge de ut så fort internett oppkoblinga, på det trådløse nettverket funker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elias Lundereng Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Det er litt ironisk at han flyr et fly som har blitt bygd slik at den bruker mye mer bensin enn vanlig, for så å snakke om klimakrisen. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Isaksen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Fant noen bilder fra innsiden av flyet. Her er bildene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det er litt ironisk at han flyr et fly som har blitt bygd slik at den bruker mye mer bensin enn vanlig' date=' for så å snakke om klimakrisen. :grin: [/quote'] Så fint at ikke fly bruker bensin. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Madsen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Et hvert fly fra us airforce med en president ombord heter air force one, og videre "Army One" fra US Army "Navy One" fra US Navy "Marine One" fra US Marines (vanligvis et helikopter) "Coast Guard One" Det har vistnok ikke skjedd ennå og til slutt "Executive One" for Sivile amerikanske fly Videre heter det "Air Force Two" når vise-presidenten er ombord, og for de andre militære grenene "Air Force One Foxtrot" når presidentens famile er ombord uten at han er der, og tilsvarende "Air Force Two Foxtrot" for vise presidenten osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Så fint at ikke fly bruker bensin. :grin: Nå ja, SÅ nøye er det vel ikke.. bensin, flybensin, drivstoff, JET-A1, whatever osv... :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Så vidt jeg vet kan faktisk turbiner kan kjøres på bensin, men med dagens bensinpriser tør jeg ikke tenke på timeprisen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.