Gå til innhold

Verdens peneste fly?


Marcus Brandt

Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Peneste maskina til dags dato, er Boeing 777-300ER ""

 

men jeg må si at jeg syns Dash 8 q400 kommer på en god andre plass ""

Din smak i flydesign fungerer etter prinsippet "jo lengre jo bedre" ser jeg.

 

Selv mener jeg 777-200 og A340-300 er mye penere i proporsjonene enn sine langstrukne søsken.

 

Og jeg tror jeg faller på Concorde som den peneste i passasjerflykategorien i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så mange busser...

 

Nei, pene fly skal se slik ut

[image]http://home.chello.no/~pal.nass/swallow.jpg[/image]

Jeg er inne i en DeHavilland-periode nå. De trengte bare å være pene? De trengte ikke å virke også for å få være med her? Av de to som ble lagd krasjet, eh, 2. ""

 

Men pene var de. (Beklager at jeg ikke har scanner-fingre, jeg klarer ikke å fjerne rasteret fra originalbildet (som forøvrig er fra en glimrende fotobok av en glimrende flyfotograf, Charles Brown.))

 

Av andre DHer jeg liker akkurat nå, er Ambassador.

 

I morgen liker jeg kanskje noe helt annet. Supermarine, for eksempel. Som denne:

[image]http://home.chello.no/~pal.nass/seafang.jpg[/image]

 

(Og siden dere først skal drive å nominerer busser, håper jeg noen etterhvert har vett til å foreslå Brabazon. Det var en pen buss...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mange bilder det postes av 737 i screenshot-forumet her hadde jeg regnet med at det hadde vært flust med folk som hadde påberopt det titelen "verdens peneste fly" i denne tråden.

 

Har personlig aldri hatt noen særlig interesse for airliners, så derfor er det heller ingen airliner jeg syns fortjener titelen "verdens peneste fly", i tillegg syns jeg det blir vanskelig å velge ett spesielt fly, men det er fortsatt noen jeg syns skiller seg ut fra resten av hurven.

 

MiG-29 - Vakkert på sin egen lille spesielle måte, syns det er den perfekte blanding av skjønnhet og råskap, med slanke fine linjer, samtidig som det ser tøfft, og faktisk slemt ut, slik et jagerfly bør gjøre.

 

Rafale - Har alltid hatt en ting for franske fly, og Rafale er i mine øyne det fineste franskmennene har utviklet, de myke, runde formene er nesten sexy ""

 

Mustang - Avsluttningsvis syns jeg det er verdt å dra frem denne arbeidshesten, som gjorde alt den var designet for, og i tillegg så bra ut mens den gjorde det ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jet Airliner mindre:

A318

A319

A320

A321

Jet Airliner større:

A330

A340

Jet Airliner størst:

A380

Jet Fighters

Eurofighter Typhoon

Sukhoi Su-37

WWII Fighters

Mustang

Messerschmitt

Spitfre

Turboprob

Dornier 328

Dash 8 Q100/Q200

Small aircraft

Piper Archer III

Lancair IV

Diamond DA-40

Cirrus SR serie

Micro aicraft[/b}

Zenith CH601

Samba XXL

+ Mange flere

Helicopters

Bell 429

Bell 430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WWII Fighters

Mustang

Messerschmitt

Spitfre

 

Messerschmidt var ein flyprodusent. Ikkje ein flymodell. Blir som å seia at Boeing er det finaste flyet.

 

Mine fly:

 

Småfly:

DeHavvilland DHC 2 Beaver

 

Litt større fly:

Douglas DC-3 Dakota

 

Store fly:

Tupolev TU154

 

Enorme fly:

Antonov AN124

 

Helikopter:

Westland Seaking.

 

Militære fly:

Sukhoi SU27

DeHavvilland Vampire

 

WW2:

P51 D Mustang

Messerschmidt Bf109G6

Boeing B17 Flying Fortress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...