Gå til innhold

Grilling og spotting


Gjest

Anbefalte innlegg

Kan ikke se noe galt i det, om vi ikke røyklegger hele 19R...jeg og kjetil skal ha med oss noen UPS og streame live fra vårt ultimate vollen tripp..he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grill på vollen? Er det helt lurt a?

 

Tror ikke jeg hadde gjort det. Tar meg friheten å sitere avtalen Norsk Spotter og flyentusiast forening og OSL er i ferd med å få til.

 

En av punktene under Sikkerhet lyder som følger:

Unngå all bruk av åpen flamme i områder rundt flyplassen.

 

Så vet jeg selvfølgelig ikke hva slags grilling dere planlegger, men vær varsom her.

 

:-) Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag er at dere ringer opp til tårnet og forhører dere om dette først. På denne måten er de klar over at det er åpen ild like ved flyplassen, og kan derfor informere brannstasjonen.

Regner med det skulle gå bra så lenge dere holder dere til de anvisninger som blir gitt av flyplasspersonellet.

 

Men uansett en god idè, må vel få til noe slikt på Værnes også iløpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, en grill trenger man vell ikke og spørre noen om og bruke.Den kan jo stå på nedsiden av vollen om det blåser etc...

Nei, man trenger vel nødvendigvis ikke å spørre, men hvilken skade kan det ta? ""

 

Det er jeg enig med deg i, men i denne casen stoler jeg på at jeg og Kjetil har såpass fornuft at dette går bra.(ikke helt sikker på kjetil men vi får håper det går bra. "") Vet ikke om du har hvert på vollen før, men det er et fint område på baksiden bort fra flyene som er fint for litt grilling med enkle griller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ellers så kan jeg ta med et agregat og et par hybelkomfyrer ""

Nothing can replace a real grill! Tanken bak grilling er jo ikke selve matlagingen, men det sosiale rundt det.

Men hybelkonfyrer er jo også laget for trange plasser, så noe sosialt er det jo også over denne typen ide! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin-fin idé og hyggelig sammentreff, er absolutt interessert.

 

Kan i tillegg tilby transport-muligheter for de som er interessert, fra Hedmark/Ringsaker/Hamar-området - og

sørover mellom Hamar og Gardermoen. Har 3 ledige seter

i bilen, så det er bare å melde sin interesse når evt.

datoer og slik blir fastsatt for dette treffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da setter vi dato 20 mai. Grilling på baksiden av vollen slik at det ikke er til sjenanse for noen. Jeg og Kjetil har med oss et lite telt også, så vi blir over til neste dag. Kan ha noe med at man fort kan bli litt indisponert for bil kjøring ute på kvelden "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da setter vi dato 20 mai. Grilling på baksiden av vollen slik at det ikke er til sjenanse for noen. Jeg og Kjetil har med oss et lite telt også, så vi blir over til neste dag. Kan ha noe med at man fort kan bli litt indisponert for bil kjøring ute på kvelden "".

 

 

Uff, da skar det seg.. På 5-års gjenforening på folkehøgskolen den helga jeg.. MEN, trur vel ikke at det blir no mindre gøy for å si det sånn.. ""

 

Blir flere muligheter i løpet av sommeren tenker jeg.

 

Angående grill, jeg og en kompis pleier å sitter ofte vi på østre voll ved ringbanen å grille pølser, har aldri fått noen klager.. Så det går nok veldig greit gutter!

 

vel vel, håper på en mulighet for no lignende en annen helg i sesongen som kommer jeg da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...