Gå til innhold

Like før...


Olaf Ghanizadeh

Anbefalte innlegg

Dere må slutte å tro på det media sier/skriver om luftfart, alt for mye er basert på antakelser/gjetninger og sitater fra folk uten relevant kompetanse. (Sorry, JaGu...)

 

UK CAA (tilsvarer Luftfartstilsynet i Norge) sier de ikke har mottatt noen rapporter som skulle tilsi at det har vært brudd på atskillelsesminima. Du skal være en meget godt trent "mannen på gata" om du klarer å se at to fly er i samme høyde, og ikke atskilt med 1000 fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøv, det er neppe noen underskridelse av sep.minima her.

 

Var neppe det ja, menmen, når vanlige dødelige ikke har de helt store kunnskapene om effekten av zoom, ei heller maskinenes fysiske størrelse, samt medier som ikke vet så mye bedre, så blir det nå bare slik. Ser nå at forfatteren er god på å sjekke fakta"" (se sitat)

Det japanska passagerarplanet var en JAL A330, ett betydligt större plan.

Vel, i det minste hadde de fått med seg at maskinen fra DHL var en A300...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må slutte å tro på det media sier/skriver om luftfart, alt for mye er basert på antakelser/gjetninger og sitater fra folk uten relevant kompetanse. (Sorry, JaGu...)

 

Men da var kanskje ikke denne aktuelle saken særlig relevant å bruke som eksempel på påstanden din? Journalisten er i tvil om hvor nær flyene var hverandre, og snakker med kilder med kompetanse på området.

 

Ellers tolker jeg deg slik at du ikke har tillit til flyrelaterte saker som f.eks. jeg lager. Det er jo synd ... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

San Francisco er en av de morsomste flyplassene aa lande paa. Som oftest vil approach at flyene som lander 28L 28R skal vaere naermest mulig pga at de vil ha tid til aa la fly takeoff paa rwy 1R 1L foer neste landing paa 28R 28L. Det er som oftest 5nm mellom hvert par fly som lander. Akkurat nok tid til aa ta av paa 1R 1L. Det er bare 1000 fot mellom wingtip til wingtip naar man flyr innover. Av og til hender det at ett av flyene overshoot final, da blir det mye braak av TCAS (DESCEND, DESCEND, DESCEND NOW skriker maskinen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, Approach vektorerer de vel med forskjellig høyde. Ville jo vært fullstendig underskridelse av minima med 1000 fots vertikal separering og ingen høyde separasjon. Og 330m går fort i luften, så dette hørtes merkelig ut...

 

Mvh

Mathias

 

Man begynner med 1000 fots forskjell i hoeyde ca 10-15nm fra flyplassen. Flyet som lander 28R flyr innover paa SFO 095 radial til flyet passerer San Mateo Bridge. Flyet som lander 28L flyr innover paa 28L localizer. Etter man passerer San Mateo Bridge (6dme)saa er flyene i formasjon og samme hoeyde. KSFO Quiet Bridge Visual Approach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...