Gå til innhold

Frekt og dumt


Truls Petter Elven

Anbefalte innlegg

Må si at jeg ble ganske forbanna når jeg kom hjem i dag, sjekker mailen min og der får jeg beskjed om at det er registret bruker her på flightsim.no som har rett og slett tatt og lastet opp Herkules repaintene mine opptil hanes flightsim side og sagt at det er han som har paintet dem. Som sagt ble jeg forbanna og tok å ringte han og kjeftet endel på ham og sa at det her må du fjerne fort. Og han har holdt ord på det og bedt om unnskylding, siden han fjernet det såpass fort gidder jeg ikke henge ut navnet hanes her.

Men en annen ting som jeg la merke til på siden hanes var det utrolig mange piratversjoner av fly, flyplasser, værprogrammer, som f eks: PMDG 747, CS-130, Flight 1 produkter osv... Jeg spurte han om dette og det viser seg at det er mange her inne som har visst lastet dette ned hos ham. Jeg gidder ikke og gjøre noe med det, hvis dem så dumme og legger inn screenshots av piratversjoner med fullt navn, før eller siden blir dem tatt.

 

Til sist vil jeg si: ikke vær dum og ta kredit for annen manns arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra i hvert fall du sa i fra. Slik skal ikke skje. FOr det første er jævlig dårlig gjort for den stakkaren som har brukt utallige timer på å painte. Og for det andre. Så bør man ikke bruke piratversjoner. Hvert fall ikke legge de slikt ut. Nå vet jeg ikke hvem dette gjelder, vet heller ikke addressen. (PS trenger den heller ikke ). SÅ bra gjort Truls Petter ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den diskusjonen har vært oppe før, Bjørn Erik. Ingen grunn til å ta den opp på nytt. Bare et forslag fra min side, med tanke på hvordan den forrige utartet seg "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på sist talende. Men jeg synes egentlig at det er værst å publisere pirat enn å laste ned pirat. Rett og slett fordi jeg ikke sjekker på nettet om hver eneste fil jeg laster ned er beskyttet av åndsverk, eller om den er fri for nedlasting.

La oss si at en fiktiv person, Ola Nordmann, har en nettside, der legger han ut piratmateriale og skriver at det er han som har laget det. En person laster det ned, og regner med at det er Ola Nordmann som står bak dette. Noe det ikke er. Hvordan skal man vite det?

Den som bør straffes er med andre ord Ola som publiserer, ikke mannen som laster ned, uvitende om at det ikke er lov.

 

Truls Petter: Fint at dere fikk ordnet opp, sånt kan være frustrerende.

Håper ikke du lar være å painte av den grunn, det skjer for håpentligvis ikke igjen ""

 

EDIT: Var som Børge nevner en stor diskusjon om dette for en stund siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som bør straffes er med andre ord Ola som publiserer, ikke mannen som laster ned, uvitende om at det ikke er lov.

 

Det er jo akkurat dette loven sier, det er ulovlig å laste opp, men fullt lovlig å laste ned.

 

Ola Nordmann

 

Naboen min? Neida, tuller bare ""

 

Men uansett, utrolig dårlig gjort av den personen som lastet det opp, og i tillegg sier at det var han som laget det. Han burde skammes!

 

Alex. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg en rett i fleisen, Olaf Ghanizadeh ringte meg netopp via skype å anklaget MEG for å ha gjort det, som aldri har vært borti noe slikt, og visste heller ikke noe om dette. Nå jeg har vært borte litt nå så visste jeg ikke om dette før jeg leste denne tråden...

så hvis Olaf da har spredt dette videre så vill jeg bare gjøre det klart, DET ER LANGT I FRA MEG !!!! ""

syntes det er utrolig dårlig gjort å annklage meg for det og spre det videre ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...