Gå til innhold

Herregud for noe kløneri


Tarjei Lundarvollen

Anbefalte innlegg

Jeg fatter [*********] ikke at ikke media kan bruke huet ihvertfall LITTEGRANN. Jeg skjønner det at det er vanskelig for "vanlige" folk å skjønne selv de enkleste ting innenfor flyging og andre fagområder. Men det er ingen som har sagt at du blir skutt om du bruker huet i 5 sekunder før du skriver en artikkel.

 

les mere hos nøtteavisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så LATTERLIG. Er det [*********] meg mulig?

 

Uansett om du er feit eller ikke må de ta hensyn til flyets CoG, og da må passasjerer pent finne seg i å bli flyttet på. Dette skjer jo hver dag i Widerøe, uten at noen klager. Såpass må da alle skjønne, enten de har lest litt om fly eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du er tilgitt ""

Men nå skjønte ikke jeg helt hva du reagerte på, er dethvordan saken ble behandlet, eller er det slik jeg oppfatter det utifra din reaksjon at avisen formulerer artikkelen totalt unødvendig og muligens krenkende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du er tilgitt ""

Men nå skjønte ikke jeg helt hva du reagerte på, er dethvordan saken ble behandlet, eller er det slik jeg oppfatter det utifra din reaksjon at avisen formulerer artikkelen totalt unødvendig og muligens krenkende?

 

Det jeg reagerer på er hva dem skriver om. Dette er da vel pokker ta meg ikke noe å skrive om. Dette er jo helt vanlig standard prosedyrer og gjøres hver eneste dag på sikkert tusenvis av flighter verden over. Og det MÅ gjøres pga sikkerheten.

 

Snart kommer det vel en heftig artikkel i VG også kan jeg tenke meg:

 

"Hundrevis av passasjerer sekunder ifra flykrasj, flygerene briefet missed approach i cockpit"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror de ikke sier "briefet missed approach i cockpit" i vg ""

 

Oversatt til vg-språk:

"skrek ut om å unngå crashlanding i styrhuset"

 

I dette tilfellet er nok artikkelen skrevet da disse personene følte seg en smule diskriminert. Vet ikke om disse fikk noen god forklaring på flyttingen av kabinpersonalet, og da kan nok beskjeden de fikk ha virket uheldig på dem og resten av passasjerene. Men er denne artikkelen verdt tiden det tok å skrive den, nei, overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok den korrekte VG-ordlyden blir "diskuterte hva de kunne gjøre for å unngå å styrte dersom de ikke klarte å lande", eller blir det FOR flyteknisk kanskje? ""

 

"Etter det VG har grunn til å tro, oppstod det diskusjoner i cockpit som spredte seg til resten av flyet vedrørende hvordan man skulle kunne unngå at det hele skulle bli en nødlanding."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det var en fordel med tunge personer langt bak i flyet. I 737 så laster man visstnok tung bagasje langt bak, for da må man trimme nesen nedover, og den lille/store trimmen på høyderoret gir faktisk løft, har jeg latt meg fortelle av en med 40K timer oppi der.

 

Veldig varierende, både ifra flytype til flytype, men også mange andre parametre.

 

De fleste flytypene jeg har flydd er ihvertfall vesentlig lettere å laste baktunge enn fremtunge. Vi må faktisk ha balastlodd helt fremme i nesa på Conquesten for å få den innenfor CG når vi har fullasta maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg over jeg, hva avisene kan få seg til å skrive ....! ""

 

Men når det gjelder vektfordelingssaken som så mange har tømt aggresjonen sin ut over, er jo det et sitat fra engelske The Sun da. Det er ei avis som ikke akkurat er kjent for å være den mest respektable her i verden (hmmm, jeg skulle visst vært diplomat ..? "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...