Gå til innhold

FlightSim treff Norge - september 2005


Odd Jacobsen

Anbefalte innlegg

FlightSim-treff Norge - september 2005

 

Er det interesse for et FlightSim treff?

Har følgende forslag:

Sted: Geiteryggen Flyplass, Skien, lørdag (og/eller Søndag) i september.

 

Vi disponerer hele flyplassen.

"Workshop":

I tårnet (real)

I flyet (real)

Flyklubb

Utstyr til FS

Demo/presentasjon av VATSIM flyvning

Helikopter (real)

Fallskjermhopping (real)

 

Ellers sosialt samvær med fokus på flygning (spesielt FS)....

 

Ønsker at vi får sponset fly og bus for alle deltakerne (gratis) fra hele landet.

(her må jeg gjøre en god jobb - men tar utfordringen).

 

Må ha ca. 40 deltakere - pris for treffet ca. 300,- til 500,- pr. person (dette vil da inkludere enten et fallskjermhopp, flytur (med flyklubben) eller helikopter.

 

Håper da at flere leverandører kommer med "stand" og presentasjon av utstyr og programmer for FS.

 

Har god kontakt med bl.a. ITRA.de i tyskland på FS utstyr - de "må" komme.

 

Tårnet vil da bli bemannet og vi får oppleve/opplæring i hvordan dette brukes på en slik flyplass.

 

Videre kan vi på dette treffe bli enige om en felles forening i Norge med et styre som samler oss som er interessert i FS og ellers flyvning (men med basis i FlightSim).

 

Er det interesse for dette tar jeg på meg oppgaven å koordinere dette, men trenger to eller tre personer til for å kunne dekke alle oppgavene.

 

Dette er kun et forslag og ikke noe bindende (nå).

 

Er det interesse for noe slikt?

 

PS! La dette forums innlegget kun gjelde dette emnet.

 

Er det interesse for dette må vi få FlightSim.no til å lage et eget emneområde for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Jeg må si at dette her er noe av det beste jeg har hørt på lenge, lenge lenge! ""

 

Men jeg har et spørsmål angående fallskjerhoppingen. Jeg er selv en stor entusiast av fallskjermhopping, og vil starte med det når jeg blir voksen. Men hvordan er det fallskjerhopping her? Vil det være mulighet for å kunne ta et tandemhopp?

 

Hvis det er mulighet for tandemhopp, hva blir aldersgrensen? Jeg blir 14 år nå 18 juni i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trønderen stiller seg meget positivt til dette.

Dette hadde jo vært en drømmesituasjon, men hvordan er det gjort med undersøkelser om dette faktisk gjør seg mulig?

Transport til og fra er det minste problemet jeg tenker på, men å få til alt dette virker jo nesten litt fanatisk, unnskyld utrykket, men er sikker på at om man står på 110% så er det mulig å gjennomføre, men noen økonomiske resursjer må nok til.

Skal mest sannynlig inn i forsvaret i September, men hvis ikke så stiller jeg helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg positiv til dette!!

 

Hvis jeg kommer inn på AFIS utdanning vil jeg være på Røyken i denne perioden. Det vil jo være perfekt!!

 

Stå på Jacobsen!! Ikke la dette lyset brenne ut.

Har du folk der nede i Grenland som kan dra lasset med deg?

 

er jeg utsatt for samme skjebne som Ivar; millitæret

 

Hørt om tjuvperm Arild? ""

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg positiv til dette!!

 

Hvis jeg kommer inn på AFIS utdanning vil jeg være på Røyken i denne perioden. Det vil jo være perfekt!!

 

Stå på Jacobsen!! Ikke la dette lyset brenne ut.

Har du folk der nede i Grenland som kan dra lasset med deg?

 

er jeg utsatt for samme skjebne som Ivar; millitæret

 

Hørt om tjuvperm Arild? ""

 

Det blir nok lite aktuelt, Joachim Myklebust fra forumet skal bli MP, så vi vil vel lite nødig bli lagt i jern av ham? Da må vi iallefall gjøre noe faenskap mens vi er på tjuvperm! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for interessen.

Jeg kommer med mer info om ca. 1 uke.

Sjekker ut her om det er interesse nok - det ser slikt ut - BRA.

Til info: dette er fullt mulig om vi er som nevnt i infoen ca. 40 stk som vil komme - har sjekket litt med flyplassen, leverandører og flyselskap før denne infoen ble lagt ut.

Har også fått mail fra flere som vil bidra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...