Christer Elde Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Sommeren er høytid for uhøytidelige kåringer. Melder meg derfor på med en til. Hvilken flyplass er Norges fineste innflygning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Elde Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Hrmmf... Det sto INNFLYGNING der oppe ikke FLYPLASS... Bare så ingen tar feil. Synes det er veldig merkelig at Oslo Lufthavn Gardermoen rager på topp over "Norges fineste innflygning". Jorde på jorde... Er dere bønder hele gjengen????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hvorfor er ikke Notodden med på listen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hrmmf... Det sto INNFLYGNING der oppe ikke FLYPLASS... Bare så ingen tar feil. Synes det er veldig merkelig at Oslo Lufthavn Gardermoen rager på topp over "Norges fineste innflygning". Jorde på jorde... Er dere bønder hele gjengen????? Enig, men det er så mange som bor i Oslo. Så de stemmer på sin nærmeste flyplass... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Jovik Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hrmmf... Det sto INNFLYGNING der oppe ikke FLYPLASS... Bare så ingen tar feil. Synes det er veldig merkelig at Oslo Lufthavn Gardermoen rager på topp over "Norges fineste innflygning". Jorde på jorde... Er dere bønder hele gjengen????? Det er jeg på ingen måte enig i. Kom fra Dublin sent forrige mandag i det solen var i ferd med å takke for seg for dagen. Tror det må være noe av det vakreste jeg har sett av innflyvninger. Vi kom inn fra vest, og hadde en utsikt og sikt som var helt enestående. Sammen med et fantastisk lys ble dette nærmest trolsk. Vi kom inn over Ransfjorden og Tyrifjorden som badet i sen sommersol. Samtidig som Mjøsa viste seg fra sin beste side, og tilbød sikt langt nord for Lillehammer. Til og med styrmannen måtte ut på PA anlegget for å formidle sin begeistring over synet som åpenbarte seg. Så ikke si at østlandet ikke kan by på fin natur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Visst har gardermoen fin innflyving men jeg litker bardufoss bedre. Svalbard har vel egentlig finest innfflyvng når jeg tenker meg om. Fløy dit i fjor sommer og da fløy vi ned blandt fjellene og svingte mellom dem, flott natur der oppe også EDIT: Bardufoss, svalbard, vadsø, tromsø er mine favoritt innflyvinger. Kirkenes-Vadsø er forresten min favorittrute, der er det for det meste høydepunkter i en flytur, ikke mye kjedelig cruise der, nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Nordmann Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hvorfor er ikke Notodden med på listen ? Enig der Tarjei, jeg savner også Notodden. Så derfor måtte jeg stemme på den nest beste, nemlig Molde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Honningsvåg etter approach fra sightseeing rundt Nordkapp, sett fra klappsetet på en Dash8-1, er den fineste jeg kan komme på, så den får min stemme. Molde 07, hvor du flyr både over Molde by med Seilet, Røkkeløkka, Hjertøya og Bolsøya en sommerkveld er også meget fin. Tok opp video under landing på fredag, skal få lagt den ut når jeg kommer hjem. (Sitter på crewrommet til Wid på OSL, som forøvrig er et langt gjesp til innflygning å være). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hvis Gardermoen har fin innflygning, da må jeg si at Norge har lite fin natur å by på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hehe, skulle til å si det samme Vegar, ser at Gardermoen ligger ganske høyt på listen her nå. Har fått sett en god del på innflygningen på Gardermoen, fra alle vinkler så og si, og er ikke spessielt begeistret. Det eneste som kan være noe er når man kommer inn via Mesnali, passerer ikke langt fra Hamar, eller når man kommer sørfra og passerer ikke langt fra Oslo by. Ellers synes jeg det er nogså tamt, for det meste jorder og skog, så det er vel noen Oslo patrioter som er ute å går her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Har desverre ikke vært innom så mange norske flyplasser, men av de jeg har vært på har brønnøysund den fineste innflygingen Det er noe spesiellt med innflygingen, sømna, brønnøy, skjærgården Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Rønning Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Ellers synes jeg det er nogså tamt, for det meste jorder og skog, så det er vel noen Oslo patrioter som er ute å går her. Eller Romeriks-patrioter(som meg). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Elde Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Hvorfor er ikke Notodden med på listen ? Oida! Skamme seg, jeg bor selv i Buskerud, og burde ikke latt hverken Notodden eller Hokksund gå i glemmeboka! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Elde Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Hrmmf... Det sto INNFLYGNING der oppe ikke FLYPLASS... Bare så ingen tar feil. Synes det er veldig merkelig at Oslo Lufthavn Gardermoen rager på topp over "Norges fineste innflygning". Jorde på jorde... Er dere bønder hele gjengen????? Det er jeg på ingen måte enig i. Kom fra Dublin sent forrige mandag i det solen var i ferd med å takke for seg for dagen. Tror det må være noe av det vakreste jeg har sett av innflyvninger. Vi kom inn fra vest, og hadde en utsikt og sikt som var helt enestående. Sammen med et fantastisk lys ble dette nærmest trolsk. Vi kom inn over Ransfjorden og Tyrifjorden som badet i sen sommersol. Samtidig som Mjøsa viste seg fra sin beste side, og tilbød sikt langt nord for Lillehammer. Til og med styrmannen måtte ut på PA anlegget for å formidle sin begeistring over synet som åpenbarte seg. Så ikke si at østlandet ikke kan by på fin natur. Neida, men jeg hadde vel regnet med at en nordnorskflyplass ville gå av med seieren da. Får du samme forhold i f.eks Tromsø, Bardufoss, eller Brønnøysund er det ti ganger finere. Gardermoen er helt flatt og kjedelig synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Selv om Notodden har en flott innflygning, og ikke minst litt spennende mot finale, så synes jeg at vi skal fokusen ligge på de flyplassene som blir brukt til passasjertrafikk, minst en gang daglig. Det er vel ikke Notodden av det jeg vet, selv om den burde vært det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Liker Evenes jeg... masse flott natur. Høye fjell sørover og greier (har brutt noen regler der med 737-en i simmen ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Johansen Bidne Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Synes Alta har en flott innflyging Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Skrev det sept. ifjor, men gjentar gjerne og mener det fortsatt! Utvilsomt Svalbard lufthavn, Longyear med innflygingen inn fra Isfjorden i mars måned; sola såvidt tilbake, og det orangefiolette lyset over isbreer og snøkledte fjell så langt øyet rekker. Udiskutabelt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Enig Halvdan! Udiskutabelt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Notodden har rute den. Med TURBOPROP maskin til og med. Bergen Air flyr daglig (og noen ganger flere ganger daglig) Notodden - Bergen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Har sett den komme for landing, men tenkte mer på selskap som Widerøes o.l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Elde Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Synes Alta har en flott innflyging Heftig! Er like redd hver gang for å gå i havet. Norges laveste innflyvning er det hvertfall!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Elde Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Har desverre ikke vært innom så mange norske flyplasser, men av de jeg har vært på har brønnøysund den fineste innflygingen Det er noe spesiellt med innflygingen, sømna, brønnøy, skjærgården Helt enig!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Gundersen Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Har ikke landet på så mange norske flyplasser, men jeg velger Svartnes, Vardø. Fløy fra Kirkenes til vardø med en Twin Otter for en del år tilbake. Satt på første rad, og som kjent for mange fløy Widerøe sine Twin Ottere uten forheng mellom passasjerer og flygere. Derfor så jeg hele innflygingen ut fra cockpitvinduet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg har vært ved et stort antall av norges flyplasser, men desverre fløyet inn til kun et fåtall av dem. Men den herligste innflyvningen jeg har hatt var til Bardufoss, på vei tilbake fra perm. Det var en ettermiddagsflight, med en helt nydelig klar vårhimmel, og pilotene tok oss ned i lav høyde over Setermoen, fløy litt nordover og så rett østover på sørsiden av Istind, og videre langs fjellene til vi til slutt svingte rundt det som må være Alappen eller Grøhøgda. Vi så opp på flere av toppene (de høyeste i området er opp mot 1500meter høye,) og selv de som ikke var spesielt interessert i norges natur satt klistret til vinduet. En hel fantastisk innflyving! Bardufoss fikk kanskje ikke så rart min stemme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Mikalsen Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg fløy fra Hammerfest til Tromsø for en del år siden, landet nordfra. Helt ubeskrivelig vakker innflyvning! Sogndal er heller ikke dum! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Foss Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Min flotteste innflyging/flytur var Bodø-Skagen med Widerøe i fjor sommer. Etter å ha krysset Vestfjorden og passert Svolvær gikk vi ned og fløy gjennom Raftsundet. Vet ikke hvor høye fjellene der er, men toppene lå over oss. Så kom vi utover Hadselfjorden. Var så heldig at cockpitdøra sto åpen, og jeg satt midt i baksetet (ala baksetet på en buss). Da vi turnet final kunne jeg se rullebanen, og den var farlig nære. Ellers opplevde jeg innflyvingen til Tromsø fra sør tidligere i sommer. Fantastisk utsikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Synes Alta har en flott innflyging Ja du det synes jeg også haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Hansen Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Go Tromsø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Bergane Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Har sett den komme for landing, men tenkte mer på selskap som Widerøes o.l. Et selskap er vel et selskap... Om det heter "Kjell Air" eller Widerøe.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.