Gå til innhold

Anders Bergane

Members
  • Innholdsteller

    62
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Anders Bergane

  • Bursdag 13. okt. 1981

Anders Bergane's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Ok, skjønner! Da er nok Geiteryggen kun et alternativ frem til Notodden kommer i orden. Mustangen kom til Notodden igår etter det jeg hørte, for lakkering.
  2. Kanskje jeg misforstod innlegget ditt. Du sa at det kun var noen småting som skulle på plass på Notodden før SHF havna der. Det var kanskje et mer langsiktig ønske?
  3. Såpass ja! SHF har mange baller i lufta skjønner jeg da Kanskje de har ombestemt seg. Det foredraget skulle jeg gjerne ha vært på, men jobb krasja med det.. Hold meg gjerne informert om du hører noe mer om SHF og Notodden.
  4. Hei! Ville bare fortelle litt om hva som skjer på Skien Lufthavn, Geiteryggen om dagen. I mange år har vel Kjeller blitt sett på som warbird base nummer 1 i Norge, men nå har de fått en god konkurrent i Geiteryggen. Fra før av har Russian Warbirds of Norway hovedbase på Geiteryggen. Nå har i tillegg Scandinavian Historic Flight valgt Geiteryggen som sin base for deler av driften. Dette betyr at Geiteryggen vil være hjemsted for fly som: P51 Mustang A26 Invader DH100 Vampire L29 Delfin (2 stk) Yak-52 (2 stk) Dette lukter det krutt av!
  5. Største problemet er vel vedlikeholdsopplegget. Det finnes ikke noe sånt i Norge for slike fly. Enten må man reise til øst-europa/Russland og utføre service der eller så må man få over et team derifra som utfører årlig. Og det blir jo dyrt uansett hvilken løsning man velger. Og så er det som du sier et veldig tørst fly. Men i høst så jobbes det intenst med å få et til Norge. Markedet tråles for å finne et perfekt fly. Og så er det jo også problematikken med å få norsk registrering på fly fra for eks Russland. Det er jo ikke akkurat flust med russiske fly i det norsk registeret. Stort sett kun Yak-52. Uten at jeg tror det er noe problem for AN-2, siden dette er et såpass vanlig fly i den vestlige verden idag.
  6. Takk takk! Skal prøve å få mange oppdateringer fra utdannelsen det neste året eller to. :-)
  7. Hei! Jeg starter på PPL-A nå og har tenkt å skrive litt om min vei til PPL-A. Om noen finner det interessant så kan dere jo merke dere adressen: hjelpjegtarflylappen.blogspot.com
  8. ja i ettermiddag reiste de til Jarlsberg, men dette var snakk om igår, og da kom de til Geiteryggen.
  9. sju, halv åtte tiden igår landet Cornell, Cub, Moth og Safir på Geiteryggen for deltagelse på stevnet idag. Så var nok de du så..
  10. Si meg, skulle ikke den "nye" Spitfire'n til Biltema Norge være på Kjeller og ikke den med merlin motor fra Biltema Sverige? Ser det er den på bildene fra flydagen. Er ikke den Mk.XVIII klar enda?
  11. Han som fløy B737 på Rygge var Jostein Eriksen. (hvertfall på lørdag) Han har fløyet A26 Invader'en til Scandinavian Historic Flight på mange stevner på midten/slutten av -90 tallet og også seinere enn det. Mulig han flyr innimellom enda. Mulig det har vært oppe før her, men er det forresten noen som vet hvorfor Spitfiren ikke var på Rygge? Anders
  12. Alaska har hvertfall PAxx på flyplassene. PANC er Anchorage for eks.
  13. Den hunteren er svensk registrert og er stasjonert i Halmstad og har svenske piloter.. Men Scandinavian Historic Flight er jo igrunn norske etablert med Anders Sæther i spissen. Så noe rett er det jo. Den Draken er dansk registrert og var blant annet på Geiteryggen i -96.
×
×
  • Opprett ny...