Jump to content

Martin Foss

Members
  • Content Count

    300
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Martin Foss

  • Birthday 09/24/1983
  1. Men selv om ikke FedEx flyr her fast, betyr det ikke at det ikke dumper nedom en Mil-charter eller noe sånt av og til (bildet tatt i Mars 2007)
  2. Som Thomas sier: De flyr i Skandinavia i dag, dog jeg tror A310'en har blitt byttet ut med en A300.. Den flyr CDG-CPH-ARN, og tilbake samme veg.. Denne nyheten, er ikke annet en at de bygger en ny terminal i CPH Som pakkefirma, har FedEx eksistert i Norge under egen drift siden 2002, og enda lenger under div. agenturer.. De opererer (dessverre) ikke noe eget fly i Norge i dag, men jeg krysser fingre for at det dukker opp et en vakker dag. Da får altså CPH en ny terminal, og ARN fikk for noen år siden.. Hva med en ny her på berget og??
  3. Har sett den før.. Det er faktisk filmet på OSL
  4. Hadde selv min første flytur med gamle Braathens SAFE. Var vel ca. 13 år (10 års-jubileum i år, faktisk!!). Fløy fra Flesland til Fornebu, og husker bare at jeg var veldig nervøs når vi satt ved gaten og ventet, ble enda mer nervøs når jeg kom ombord, og enda mer nervøs igjen når flyet rullet bortover rullebanen, helt til hjulene ikke lenger var i kontakt med bakken - da var det plutselig kjempegøy!! Ellers husker jeg et gammelt Braathens SAFE-brettspill, som jeg ikke husker navnet på, som en kamerat av meg hadde, og som jeg mener han tilogmed gav bort til meg en gang.. Har det selvfølgelig ikke nå.. (Var vel før jeg ble flyinterresert, til og med..)
  5. Selveste FedEx kommer klokken 07:00 morgen tidlig, og drar igjen klokken 11..
  6. Om jeg ikke spotter så mye, så har jeg et Canon Powershot S3 IS kamera.. Har bl.a. dette bildet som jeg er sånn småfornøyd med.
  7. Neida.. han har bare blitt kjøpt opp av et annet firma [image]http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Fedex_santa.jpg[/image]
  8. En B737-783, er en maskin som opprinnelig er bestilt av SAS, mens en 737-705 er en maskin som opprinnelig er bestilt og flydd av (gamle) Braathens. De to siste sifrene er et slags kundenummer, som alle flyselskaper har hos Boeing, og flyet beholder dette nummeret selv om det skifter eier.. Finner du f.eks. en B767-205, så er det en av BU sine gamle 767'ere, mens Icelandair flyr i dag et par ekemplarer av 767-383.. (Usikker på antallet, men de har hvertfall en gammel SAS-maskin).
  9. Jeg hadde en gang en lærerinne på skolen, som fortalte at da hun var liten, trodde hun at navnet hennes stod på alle småfly. Det korrekte ville vel vært alle norskregistrerte luftfartøy. Og ja, hun het Ellen..
  10. Helt enig!! Husker godt en episode jeg opplevde på en busstur en gang. En dame, som satt kanskje en 5-6 rader foran meg, satt og pratet i telefonen, og gjorde dette ganske lenge.. Plaget ikke meg, og jeg kunne knapt nok høre noe.. Plutselig reiser en fyr som sitter enda en to-tre rader bak meg seg, og går bort og skjeller ut damen fordi hun prater i mobiltelefon.. Da lurer jeg på: Hvis vedkommende som hun pratet med hadde vært på bussen sammen med henne, og de hadde ført akkurat den samme samtalen: Hadde han gjort det samme da?
  11. Si ikke det. Vi hadde en vikar på jobben som mente at vi (FedEx) kom til å ha en A380 på Gardermoen i løpet av ti år.. En A380F i fast trafikk til ENGM ser jeg på som svært lite sannsynlig, behovet for frakt, direkte til statene, må da bli voldsomt mye større først. Denne maskinen kommer til å gå mellom større lufthavner, med mindre det blir noen spesielle chartringer. Ikke for å være slem, men det utsagnet der sier vel det meste om innsikten vedkommende har... Innlegget mitt var kanskje en smule ironisk ment.. Sist FedEx hadde eget fly i Norge, var det av typen ATR, før det ble for dyrt.. Og når A380'ene tas i bruk, settes de nok inn på større ruter mellom de store hubene (over Atlanteren bl.a.). Om Fedex skulle få et eget fly i Norge igjen, blir det nok en liten propellsak som flyr pakkene ned til en større Airbus (A310) i København. Det jeg nevnte om Icelandair, var mest for og illustrere at han ikke akkurat var den skarpeste kniven i skuffen.. Både innen flytyper og ellers.
  12. Det var vel for og illustrere at han ikke akkurat fant opp kruttet. Han var forresten veldig påståelig på at han hadde sett en Airbus fra Icelandair en dag han kom på jobb. Ba meg sjekke nettsidene til Icelandair, for og få bekreftet at de fløy Airbus. Jeg logget meg på og fant: "Icelandair will operate a total of 17 Boeing 757 aircraft, of which thirteen are B757-200, one B757-300 and three B757-200F all-freighter." Med andre ord, kun Boeing. Nå kunne man sikkert skrevet bok om diverse sitater fra den mannen, men det blir vel litt off-topic, og heller ikke så pent gjort.
  13. Si ikke det. Vi hadde en vikar på jobben som mente at vi (FedEx) kom til å ha en A380 på Gardermoen i løpet av ti år.. Men han påsto jo også at Icelandair fløy Airbus..
×
×
  • Create New...