Gå til innhold

Norges fineste innflygning. (Poll)


Christer Elde

Anbefalte innlegg

Har landet på samtlige av landets store flyplasser, med unntak av de mellom Trondheim og Bodø (Namsos, Br. sund, Mo i Rana etc. samt Longyearbyen, om de kan kalles store "") og synes de fleste er like morsomme å lande på.

 

Min favoritt er som tidligere sagt (rw08) på Båtsfjord (sett fra cockpit), og visuell innflygning til Molde fra begge retninger (sett både fra cockpit og paxsete, men neppe samtidig ""). Hammerfest kan også nevnes, da denne har en rullebane som minner om en hoppbakke (ikke riktig så stilig som på Anda, men nesten.) ""

 

Christer, har du vært på alle landets flyplasser og rullebaner og sjekka innflygninga da? "" Neida, Alta er lav (var innom der for noen dager siden på klapp med Wid'n i møkkavær), men jeg synes både Molde og flere av kortbanene er like lave.

 

For å ramse opp de kjedeligste; Gardermoen, Rygge, Røst og Bodø, alle sett fra alle innflygningsvinkler (untatt Rygge) i cockpit. Du får et ganske annet bilde av innflygningen når du sitter i CP, det er iallefall min mening.

---

Aleksander, du har rett, men Rygge, som jeg la i parantes (les; Untatt Rygge) mente jeg i den forstand at jeg bare hadde sett flyplassen på en smålav bypass, og det jeg så av landskapet lignet altså et pent gjesp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ramse opp de kjedeligste; Gardermoen, Rygge, Røst og Bodø, alle sett fra alle innflygningsvinkler (untatt Rygge) i cockpit.

Så hvordan vet du da hvordan innflygingen er til den helmilitære flyplassen? Er nok ikke så helt kjedelig hvis du vet hva som er under deg. Moss ved landing på rw12. Og over vakre Sarpsborg til rw30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt innhabil "" men innflyvningen til Narvik/Framnes er en av mine favoritter. Spesiellt til bane 01 hvor det ligger et lite fjell på finalen som gjør at flyene må gjøre en nesten 90 graders sving på short final og "stupe" ned på rullebanen.

 

Evenes VOR/DME-35 er også ganske heftig hvor man flyr ned mellom høye fjell og approachen er offset med 20 grader slik at flyene må gjøre en sving inn på short final.

Så kan vel ikke Bardufoss unngås å nevnes heller. Spesiellt innflyvningen til bane 10 hvor det ligger et høydedrag på very short final gjør innflyvningen ganske spesiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...