Rune Rodahl Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Hmmm... nå har dem jo flyttet treshold på 25, 500 meter mot vest, da det ligger en Dornier i veien, lurer på om dette vil påvirke kveldens begivenhet? Får bare håpe at dem får flyttet Dornieren i løpet av dagen! Hvor er det forresten 747 bruker å parkere? Best utsikt er det vel fra terminalbygget uansett.... Siter
Jan Arne Sjøholt Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Hvor er det forresten 747 bruker å parkere? Best utsikt er det vel fra terminalbygget uansett.... Tror nok de parkerer den omentrent rett utenfor tårnet, i nærheten av De-icing plassen Siter
Dag Johansen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Etter at de flyttet kafeteriaen ned en etasje og gjorde øverste etasje om til kontorer (Som de ikke får bruk for etter omleggingen av Avinor, og som vel heller ikke er tatt i bruk) er det blitt håpløst å se noe som helst på denne flyplassen. Tidligere var det en flott plass å ta seg en kopp kaffe på, men etter ombyggingen er det helt slutt for min del. Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Man har minimalt utsikt fra terminalbygget nå ja, mye bedre utsikt slik det var før. Siter
LN-MOW Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Naa er'n iallefall paa vei ... Airline Boeing Commercial Airplane Group Flight Number 501 Departure City (Airport) Seattle, WA (BFI) Departure Time 12/05/2003 04:07 AM Arrival City (Airport) Bodo, Norway (ENBO) Arrival Time 12/05/2003 09:01 PM Remaining Flight Time 06:29 Aircraft Type Boeing 777-300 Current Altitude 32,000 feet Current Groundspeed 587 mph Flight Status In Flight Siter
Vidar Martinsen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Andreas, hvor fant du den infoen? Greit å vite! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 er det ikke sjans å få gått inn og tatt bilder av 777en når den er parkert? kansje hvis lufthavnvakta er snill. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 GRRRRRRRRRR Å jeg som ikke kommer meg til Bodø. Noen som kan ta bilder å poste her på forumet? Å jeg som har gitt fra meg scaneren, sku ha vist dette tidligere, så hadde jeg hatt noe å hørt på i allefall! Steinar Grindstein Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 jeg skal ta bilder men kan ikke laste opp. Steinar jeg kan sende de til deg så kan du laste de opp på hjemmesiden din og jeg poste på forumet? Siter
Roald Hansen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Steinar, jeg vet ikke om turen til Bodø hadde gitt uttelling. Information Juliet at time 19:39Z: RWY 07 i bruk, vind fra 360, 20 max 32. Banen dekket av snø, snowdrifts (skavler) opp til 30 mm. Urea lagt på, braking action 30, 23, 26. Jeg tipper at hvis ikke forholdene endrer seg kraftig, vil ikke 777'en lande i Bodø i kveld. Hilsen Roald Siter
Dag Johansen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Tja, tiden vil vise. Den ligger på holding og venter nå... Siter
Dag Johansen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Den fikk gjøre en innflyvning, men fikk ikke landet. Stort fly forresten, og en ny type lyd over hustaket her Siter
Stig Sandnes Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Været i Bodø er jo udugelig i dag da Hehe, og var ikke noe stort bedre i går formidag da Siter
Roald Hansen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Ja, litt synd. Den ble lagt i holding på FSK (Fauske) i FL150 etter at flyplassen ble stengt for sweeping. Da var braking action 11 11 11. Stenging var beregnet til 40 min, og request fra approach om at de skulle ha 100 000 liter fuel(!!) Svaret var "Negative" - de ville fortsette til Dubai etter en low approach. Etter radar-vektorering mot 25 ble de klarert en low approach med published missed approach, deretter direct SNN. Det var et heftig skue - med logo lights og fulle landingslys. På "min posisjon" er den ca 1000 ft. Merkelig stille. GE har flotte motorer, ikke sant Dag "over there" Hilsen Roald Siter
Andreas Eriksen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Den fikk gjøre en low-missed approach før den dro vider til Dubai Men dæven for et fly, fikk et par bilder av den de fleste ble dekket av snø, men men. Laster de opp nå Siter
Dag Johansen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Jo, det var et flott skue, og et merkelig godt opplyst fly. Seattle - Dubai nonstop skulle da bli noe slikt som 17-18 timer. Hvor lenge kan de holde seg i luften med det flyet? Siter
Andreas Eriksen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Det lurer jeg å på, synes det var litt lenge... Siter
Stian Svensen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Fullastet med PAX kommer den nesten fram til Karachi (Pakistan) fra Los Angeles !....... Så uten mye PAX kan fly endel lenger !...... Men husk også her at den skulle landet på ENBO, og da trur jeg ikke den var veldig tung... Så en mellom stopp nedover i Europa eller noe skjer nok løpet av natten kanskje Siter
Kjell Engkrog Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Fikk nettopp SMS fra en kollega på Bodø ATCC, de tester ETOPS også, har fløyet på en motor i 5 timer.... Kjell. Siter
Stian Svensen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 ETOPS = Extended Twin-Engine Operations Siter
Kjell Engkrog Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Extended Twin OperationS, to-motors fly som skal fly passasjerer over havstrekninger og øde områder må kunne fly en viss tid på en motor, og det må de demonstrere under testflygingen også. Betyr at de må planlegge ruten slik at de aldri er mer enn x antall minutter fra en passende flyplass hvis en motor skulle svikte. Hvor stor x er varierer fra selskap til selskap og fra flytype til flytype. Tror noen har opp til 240 minutter, mens andre har "bare" 180. Kjell. Siter
Einar Kristiansen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Ja.litt synd at den ikke fikk landet,men det er jo helt forståelig.Med Vind 360/20 og snøkov.Har akkurat kommet hjem etter 1-time ved Widerøe hangaren (ved rwy 07) i ett ufyselig vær. Brøytemannskapene gjorde en iherdig innsats iverfall,men forgjeves..Flott skue da den kom inn for en missed approach. Herlig lyd fra GE motorene... Siter
Øystein Sømme Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 777-300ER'en holder på å teste ut ETOPS 330 minute operations, noe som vil si 330 min med flyging på en motor. Forhåpentligvis blir flyet godkjent for ETOPS 330 Siter
Rune Barmark Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Hvem var på flyplassen i dag? Jeg var der i fra ca. 21.45-22.10 og 22.55-23.35.. Fikk med meg hele low passen til 777'ern, SYYYYKT! Grufullt stille fly må jeg si! Rune Siter
Frode Kaspersen Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Skrevet 5. desember 2003 Video er på vei!!!!!! , og der hva han ferdig ligger under screenshots [color:"red"] [/color] Siter
Einar Kristiansen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Video er på vei!!!!!! Flott!! Siter
LN-MOW Skrevet 6. desember 2003 Skrevet 6. desember 2003 Vidar - infoen var hentet fra Flytecomm's flight-tracker. Siter
Simen F Røiseland Skrevet 6. desember 2003 Skrevet 6. desember 2003 Jeg sto ved bane 25 og ventet i en time og et kvarter, men det kom bare tre Dash-fly og ingen trippel sju Så den da den tok en missed app, da sto vi på Langstranda ved bane 07 Siter
Roald Hansen Skrevet 6. desember 2003 Skrevet 6. desember 2003 En mager trøst for de som tok turen ut i ruskeværet kan kanskje være å høre på kommunikasjonen mellom Boeing 501 og Bodø fra den ble lagt i holding til den forlot. NB! Filen er 4,58 Mb, og nesten 30 minutter er komprimert til 7 min 14 sek. All annen trafikk er redigert bort. Hilsen Roald Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.