Jump to content

LN-MOW

Members
  • Content Count

    79
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About LN-MOW

  • Birthday 11/30/3
  1. Det var en Moerefly innom ved 23-tiden, hvis ikke jeg tar helt feil .....
  2. LN-MOW

    747 på kortbane

    Til sammenligning: Fornebu var 2200m .. det var nok for nonstop ops til Newark med 767 (full) saa lenge vaerforholdene var OK ... Tower Air var innom med 747-100 og -200 innimellom, og de maatte ha fuelstop paa Shannon. En -400 har bedre performance enn eldre modeller.
  3. Vidar - infoen var hentet fra Flytecomm's flight-tracker.
  4. Naa er'n iallefall paa vei ... Airline Boeing Commercial Airplane Group Flight Number 501 Departure City (Airport) Seattle, WA (BFI) Departure Time 12/05/2003 04:07 AM Arrival City (Airport) Bodo, Norway (ENBO) Arrival Time 12/05/2003 09:01 PM Remaining Flight Time 06:29 Aircraft Type Boeing 777-300 Current Altitude 32,000 feet Current Groundspeed 587 mph Flight Status In Flight
  5. For fakta om 737-BBJ, se her: Boeing's infosider om BBJ For fakta om A319CJ, se her: Airbus' infoside om 319CJ Som dere skjoenner dreier dette seg om spesialversjoner som har lite til felles med de som de regulaere flyselskapene opererer.
  6. file:///GEIR%20OSX-BOOT/Users/geir/Desktop/Boeing-portrett.jpg Linken til bildene funker daarlig .......
  7. [sitat}Finn Erik... jeg er i Seattle i forbindelse med Boeing rett som det er... og jeg skal ta kontakt med deg neste gang... Ja... det er mye godt øl i Seattle... og en "Red Hook" skulle smake godt... Faar jeg ogsaa vaere med??? :-)
  8. Dette har vaert diskutert tidligere. Her er et lite hoeydepunkt: ''Uten å være 1oo prosent historisk korrekt: Norway Airlines (JA) startet opp med to 737-300 og ble etterhvert til 'Air Europe Scandinavia' og fløy FBU/CPH/ARN-Gatwick under Air Europe rutenummer. De fløy også noe charter bl.a. for Forsvaret. Da AE kollapset, fortsatte de å operere til London/Gatwick og innledet etterhvert samarbeide med Transwede. Transwede presset dem til å dumpe de driftssikre 733'erene til fordel for en sjaber MD83 og en like råtten MD87. Kostnadene med en ny flytype og mye uregelmessigheter ble til slutt en for dyr affære for JA. '' Link: Norway Airlines diskusjon
  9. quote: Opprinnelig postet av Georg Korycki: Jobber for LOT (i samarbeid med SAS) Visste ikke at LOT hadde kontor i SVG ..... Etter Vanguards konkurs, jobber jeg nå for American Trans Air i Seattle.
  10. Men i et ordentlig fly slipper du 'You have performed an illegal operation and will be shut down' når du ligger på short final ... Lindegaard er forøvrig en fornuftig mann .. synd han har så mange idioter nedover i organisasjonen ...
  11. www.cactuslinks.com inneholder informasjon om det meste som er parkert i ørkenen.
  12. Ikke glem: - at veldig mange av disse sitene drives av idealister som arbeider for å gi oss verdifulle tilskudd til vår hobby. Disse har til dels STORE utgifter for å la oss andre nyte godt av deres arbeid og innsats. Er det urimelig at man lager et VIP-system for en lav avgift for de som vil ha prioritert adgang? Noe finansieres ved reklame, men på langt nær alt. Det er begrenset hva næringslivet vil betale for eksponering på en flysim-side, det kan sikkert Dag bekrefte ... Flightsim.com har et problem: de klarer ikke å ta unna trafikken og de er nødt til å begrense gratistrafikken for at ikke hele deres opplegg skal kræsje. Det er klart det er irriterende for oss som er 'vant til' å få gratis service å få redusert kvaliteten på tjenesten, men man må ikke glemme at den ER gratis, og at det er på grunn av disse personenes idealisme at vi fortsatt kan benytte den. Bruk flightsim.com til å FINNE filer - gå deretter til andre steder eller til produsentens hjemmeside for å laste ned. Da slipper dere å irritere dere over treg nedlasting etc. Vær snill med idealistene - husk at de er våre beste venner. Går de lei, forsvinner de. Og hva sitter vi igjen med da??? Betalingstjenester over hele fjæla. TENK!!
  13. 1. Michelle - den informasjonen er helt feil. Transbrasilmaskinene tilhører Germania og skal tilbake til Tyskland. 2. Olav - her er LN-NOR's historie: 1444 08.09.87 G-BNXW Norway AL/Monarch A 09.10.87 33A LN-NOR NTUbt fr Nordstress LN-NOR Norway AL ret 01.11.88 G-BNXW Air Europe Scandin 89? LN-NOR rr 19.02.91 G-BNXW Air Europe rr 20.02.91 str 8.3.91 Gatwick LN-NOR Norway AL ret 26.04.91 ret lessor CS-TKD Air Columbus lsd 14.03.92 sDUB 5.92 good cn/wfu by 10.94? 9H-ACS Air Malta lsd s28.4.95 ret?? CS-TIN TAP slsd 13.11.95 lsfr Norway, wfu 10.99, pkd Lisbon 30.11.99 white PT-TEX Transbrazil r21.2.00 C left Lisbon early 3.00 white Maskinen(e) ble kjøpt av Ansett Worldwide (AWWAS) / Nordstress kundekode 3A. Listingen er litt uklar, men den har utvilsomt fløyet for Monarch - bildet taler for seg. Skal prøve å finne ut mer .. men nå må jeg LØPE!!!
  14. quote: Opprinnelig postet av Olav M. Rønningen: ]Nylig stod det en 737-500 i TransBrasil farger på Stavanger Lufthavn. Den stod på "langtidsparkeringen" sammen med en Braathens 737-700. Det er to av disse ... de eies av Germania og skal tilbake til dem etter en grundig overhaling. De var i en så dårlig forfatning etter tiden i Brasil at de måtte flys på dispensasjon og de er pt. ikke luftdyktige.
  15. Olav - det er stort sett korrekt. LN-NOR ble egentlig bestilt for Monarch (leasing), men den ordren ble kansellert. Maskinen ble levert fra Boeing i Norway Airlines' farger. Det fantes et bilde av den på Airpics og Airliners tatt på Boeing Field før levering. (Dette ble fjernet pga rettighetsproblemer..) MD87/DHG er som du nevnte en av prototypene - og begge maskinene flyr nå for Spanair ifølge den listen jeg sitter med.
×
×
  • Create New...