Gå til innhold

Kan noen lage en filmsnutt?


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en litt morsom (og spennende forespørsel i dag)...

 

Noen trenger en kort filmsnutt som kort sagt viser et fly som virvler opp en støvsky som igjen treffer en bil som kjører forbi.

 

Det som da behøves er å lage en bil som passerer bak flyet (f.eks. som dynamisk scenery) og å lage denne støvskyen (f.eks en fx fil).

 

Om du føler seg kompetent til dette må du kontakte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei så du mener det er helt greit at folk skal måtte bruke si en ca 1-2 timer på å lage en film som skal brukes til å vises på TV som produsenten av denne illustrasjonen igjen tjener penger på?

så skal den som lager dette sitte igjen med ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei så du mener det er helt greit at folk skal måtte bruke si en ca 1-2 timer på å lage en film som skal brukes til å vises på TV som produsenten av denne illustrasjonen igjen tjener penger på?

så skal den som lager dette sitte igjen med ingenting?

 

Hvorfor ikke? Du oppnår jo mange ting med det. For det første får du sikkert navnet ditt på Tv (animasjonen laget av...) som du kan bruke igjen senere om du vil jobbe innenfor den bransjen. Du får også en god følelse av at noe du har laget er velykket. Dessuten gjør du noen glad og det er vel takk nok i seg selv? Ihvertfall for en "amatør" animasjon som bare tar deg en time eller to som du sier. Det er ikke særlig mye av en hel dag. Hvorfor absolutt kreve penger eller en bløtekake?

 

EDIT: Og mye ros som Geir sier. Han har skjønt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg har drevet med litt film og tv-produksjon på egen hånd og for noen kunder. Først vil jeg si at Dag kommer med en forespørsel og at vi ikke bør blande lønn og penger inn i dette...og det spørs hvor lang snutten skal være, men selv vet at hvis det er en standard snutt på ca. 30 sekunder. Kan det ta ca. 4 uker hele greia. Husk at mesteparten av tiden bruker du før du drar ut på location og filmer, og en god del etter også. Filmingen i seg selv er gjort på 08.00-16.00 med lunsjpause på en halvtime "" hehehe...

Jeg er 17 år og går på skole, og vet ikke om jeg har tid eller verktøy til å få det slik som Dag ønsker. Det som Dag ønsker her krever ENORMT mye...Ikke bare det å skaffe fly og slikt, men timing og koordinasjon og slikt også. Det er mye som skal settes i sving for en slik produksjon.

Håper du får det i orden, Dag! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg har drevet med litt film og tv-produksjon på egen hånd og for noen kunder. Først vil jeg si at Dag kommer med en forespørsel og at vi ikke bør blande lønn og penger inn i dette...og det spørs hvor lang snutten skal være, men selv vet at hvis det er en standard snutt på ca. 30 sekunder. Kan det ta ca. 4 uker hele greia. Husk at mesteparten av tiden bruker du før du drar ut på location og filmer, og en god del etter også. Filmingen i seg selv er gjort på 08.00-16.00 med lunsjpause på en halvtime "" hehehe...

Jeg er 17 år og går på skole, og vet ikke om jeg har tid eller verktøy til å få det slik som Dag ønsker. Det som Dag ønsker her krever ENORMT mye...Ikke bare det å skaffe fly og slikt, men timing og koordinasjon og slikt også. Det er mye som skal settes i sving for en slik produksjon.

Håper du får det i orden, Dag! ""

 

Var det ikke snakk om en animasjon eller har jeg misforstått noe her "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, siden det ikke er noen andre her, så:

 

Jeg har ikke peiling i det hele tatt på hvordan man lager FX-filer (effektfiler?), men visst noen kan lære meg det, elelr vet om en side der jeg kan lære det, så hadde det vært artig å forsøkt å lage det. Gmax har jeg heller ikke HELT grepet på, men har laget en del småting, kommer an på hvor detaljert bilden skal være og hva for bil det er snakk om. Ellers kunne jeg jo alltids forsøkt å lage noe, selv om jeg nesten tciler på at det hadde blitt noe ut av det.

 

Visst ikke noen med bedre peiling har lyst til å prøve. Tror da at det er NOEN her som har litt peiling! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe erfaring i bruk av Lightwave, et program som er blitt brukt til en rekke A-filmer verden over (Jurassic Park, Godzilla etc..), men har dessverre ikke tid til å forsøke meg før til sommeren med å lage noen filmsnutter, da jeg er fullbooket med andre videoprosjekter samt at jeg studerer. Når snart må du ha denne filmen Dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det vel snakk om å gjøre en sak så fort som mulig. Det jeg i grunnen mente var at dette burde være relativt enkelt å få til med et eksisterende scenery og fly i Flight Simulator, og hvor det eneste man måtte "mekke" selv var denne bilen og støv-effekten fra flyet.

 

Men nå ser det vel ut som om ingen har lyst til å prøve seg på det, og da er det vel bare å droppe ideen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...