Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 06. jan. 2022 i alle områder
-
10 points
-
Microsoft annonserer ny versjon etter at betatestene nå er ferdige. Release Notes fra beta'en (offisielle release notes kommer når den nye versjonen er tilgjengelig) https://forums.flightsimulator.com/t/version-1-21-18-0-current-beta-build-to-go-live-january-6th-at-8-00am-pt/4872275 points
-
Har ikke vært så aktiv i forhold til tilbakemeldinger i betaforumet, men har kjørt betaen siden den kom for å ha en fungerende sim. foruten problemet med skyer er simmen bedre enn noen gang i mine øyne. enjoy2 points
-
2 points
-
Endelig har de fikset track ir support. Utrolig irriterende at den ikke har fungert etter forrige oppdatering..2 points
-
Det hjelpte å avinstalere og så ny nedladning og installasjon. PROBLEMET LØST. 😁👍2 points
-
Prinsippet er det samme uavhengig av om du har digitale eller analoge instrumenter. Er i utgangspunktet to måter å gjøre dette på. Det ene er å leane motor til du hører at motoren begynner å gå ujevnt (dette er ikke simulert i MSFS). Deretter gjør du ca 3 omdreininger i motsatt retning (heller ikke simulert i MSFS, men du kan gjøre blandingen bittelitt rikere etter å ha fått turtallsdrop og røff gange på motoren). Andre metoden er å leane motoren til du får maks temperatur på EGT. Noen fly kan ha temperaturbegrensninger men såvidt jeg vet ikke Cessna 152 som er i simulatoren. Dette er ofte markert med en strek på EGT instrumentet om du har analoge instrumenter. Enkelt forklart så blir lufta "tynnere" i høyden slik at forholdet mellom luft og bensin blir slik at motoren får for MYE bensin og for lite luft og dermed går dårligere samt at du får lavere turtall. Når du leaner motor så reduserer du egentlig bensintilførsel slik at motoren får mer luft for å kompansere for "tynnere" luft og dermed økt effekt. Vær også obs på at når du leaner motor så øker også temperaturen på EGT (Exhaust Gas Temperature).2 points
-
Personlig synes jeg det har blitt for mye fokus eyecandy om dagen. Vi bruker jo timesvis for å modellere interiør til minste detalj.. Men det er jo det som blir hypet og selger bra. Selv synes jeg det viktigste er performance, og at ting som taxebaner og f.eks ILS approacher stemmer med virkeligheten og charts.2 points
-
Updaten er i hus her i DK. Umiddelbart virker den ok.🙂1 point
-
Teoretisk ja, men har ingen gode bilder av de. Forskjellene ser ikke ut til å være av betydning, så jeg tror jeg bare lager en hvit versjon av disse. Rettelse: Forskjellene ser ikke ut til å være av så stor betydning at jeg heller bruker tid på å lage helt korrekt modell enn å heller lage noen andre bygninger.1 point
-
Ambisiøs tittel 😅 , men siden æ hadde noen bilder av en norsk F-35, kunne det være artig å sammenligne denne med FS-utgaven. IndiaFoxtEcho sin modell har blitt veldig bra, så det skal bli spennende å bli bedre kjent med den etter hvert, og kanskje ekstra spennende når man også får et hangarskip i tillegg . Den tydeligste forskjellen fra real til sim, er at de norske F-35 har en "kuppel" på halen ( ...som rommer bremseskjerm?? ), ellers har Dino gjort en meget grundig kopi av virkeligheten. Jeg valgte selvsagt å starte fra Bodø AB, hvor F-35 egentlig skulle hatt sin base...........😎1 point
-
Det er så synd at vi til en hver tid, skal plages med denne hobbyen, som man betaler i dyre dommer for å kunne koble av med. Vi får se om det er noe i oppdateringen i dag, som kan hjelpe på noe, til det bedre. 😣1 point
-
Ja, har ingenting i mot å betale store penger for gode fly til simmen!1 point
-
1 point
-
Takker for tips. Skal se om det blir tid til en flytur til helgen med video1 point
-
Skulle ønske det gikk an å edite meldinger så jeg hadde sluppet å lage en egen post til alt mulig 😅 Videoen her har også veldig bra kvalitet som kan være til nytte for ENTC! Blandt annet ser man en firkantet grå hangar som er satt opp ved siden av WF Hangaren1 point
-
Takktakk , ja absolutt, hvis du er interessert i siste generasjon jagerfly, er denne modellen verdt sine 100-lapper. Den gir en solid flyfeeling, og utvikleren er kjent for å oppgradere sine modeller i takt med utviklingen av MSFS1 point
-
De har tilgang til de fasilitetene de bruker, men de får ikke ferdes på appron ved hovedterminalen, som er essensielt 😅Jeg personlig har tilgang, men å bare reise dit og gå ut for å ta bilder bryter egentlig retningslinjene for ID-kortet mitt, så derfor tenker jeg det er best å spørre om tillatelse først 😁1 point
-
Nei, riktig fremgangsmåte er de som jeg har beskrevet over. I virkeligheten vil motoren begynne å fuske før du mister turtall og på et fly med variabel pitch på propellen så vil det være veldig vanskelig da turtall er avhengig av hastighet du flyr i. Høyere hastighet gir høyere turtall, og motsatt. Du skal normalt ikke røre mixture under oppstigning med mindre du skal fly veldig høyt. Om du leaner under oppstigning må du passe på motortemperaturene da dem vil kunne øke drastisk. Under nedstigning må du også være forsiktig da motoren i verste fall kan stoppe om du glemmer å sette den full rich eller tilsvarende under nedstigning. Da jeg gikk på flyskole for mange år siden fikk vi elever som skulle fly solo aldri lov å røre mixture under soloflyging. Prosedyrene ved nedstigning var alltid å sette mixture til full rich FØR nedstigning og det er også normal prosedyre ved de fleste flyklubber.1 point
-
Jeg tror det er bare fordi du er fersk og ikke klarer å holde konstant høyde og dermed ligger og går opp og ned i høyde hele tiden. Det kommer seg med litt trening. I tillegg så ligger du så lavt på hastighet at luftmotstanden som vingene produserer når dem må generere såpass mye løft gjør at du må trenge ganske så mye gasspådrag for å øke hastigheten. Når du da ligger nær stall grensen i 6-7000 fot og attpåtil stiger i høyde så har du ikke sjans å øke hastigheten. Du må ned med nesa, fult turtall og holde konstant høyde for å øke hastigheten. Spesielt i den høyden der hvor både motor og propell mister effekt. Om du følger det jeg skrev tidligere om å holde 65-70 knop konstant under oppstigning så vil problemene dine være løst. Er samme prinsippet som med bil når du kjører i kuvert terreng der det brått går oppover for så å gå nedover. Da må du justere gassen for å holde fartsgrensen. Samme prinsippet på fly. For å holde de hastighetene som er spesifisert på flytypen så må du holde konstant høyde. Når du kjører bil og plutselig kommer til en motbakke, så vil du miste hastighet på bilen om du ikke gir på mer gass. Enkelt forklart på småfly så er det sånn at idet du flater ut flyet på høyden du skal holde så lar du flyet bygge opp fart til du når cruise hastighet før du setter cruise turtall på motoren. Deretter rører du ikke throttle mer før du starter nedstigning. Sånn, det var litt grunnleggende flygeteori som forhåpentligvis hjelper deg litt på vei1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00