Gå til innhold

ENMS - Mosjøen Airport


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem
1 time siden skrev Sauron:

Ok, da er jeg endelig ferdig med første utgave av Mosjøen flyplass. Flyplassen kan lastes ned her:

https://flightsim.to/file/71192/enms-mosjen-airport

Som vanlig er jeg interessert i tilbakemeldinger, både gode og dårlige. Feil og mangler er jeg spesielt interessert i. Og kom gjerne med forbedringsforslag om du har det...:). Enjoy!

 

 

ENMS 3.png

ENMS 4.png

ENMS 5.png

ENMS 6.png

ENMS 7.png

ENMS 8.png

ENMS 9.png

ENMS 10.png

ENMS 11.png

ENMS 12.png

ENMS 13.png

ENMS 14.png

ENMS 15.png

ENMS 16.png

ENMS 17.png

ENMS 18.png

ENMS 19.png

ENMS 20.png

ENMS 21.png

ENMS 22.png

ENMS 23.png

ENMS 1.png

Kan ikke si annet, en æ e målløs,fantastisk arbeid.👌👍

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden skrev MagTvei:

Kjempejobb du har gjort her, tusen takk!

Er det noe som kan gjøres for å få vekk store pushback og busser?

 

 

Jeezez! Har ikke sett det før...må sjekke det opp. Noen som har tips? Har brukt small parkings (mener jeg), og så derfor ikke for meg at det skulle dukke opp store jet-linere mv.....

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Erik Kristoffersen:

@Sauron Er det mulig å legge inn noe tower frekvens? Er ingen der nå. 

Pussig…la inn 123,400 for tårn og 127.900 for approach (polaris control). Er de ikke der? Testet og de fungerte etter de ble langt inn. Må i så fall teste på nytt og så får jeg samle opp litt «rusk og rask» og gi ut versjon 1.1 om ikke så lenge..:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden skrev Erik Kristoffersen:

Eneste jeg får er enms traffic. Så det er ingen tower der som jeg ser.

Ok, da har jeg følgende som jeg må sjekke og fikse for versjon 1.1:

- Fjerne autogenerte objekter som jetlinere, pushback-biler etc. fra oppstillingsplassene. 

- Legge til frekvensene for tårn/app. 

Kom gjerne med andre utbedringer etc. som ikke er for store så skal jeg ta det med så langt det lar seg gjøre. Tror jeg må sette en frist på en uke da jeg skal om bord på jobb igjen og da får jeg ikke gjort noe i SDK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden skrev Sauron:

Ok, da har jeg følgende som jeg må sjekke og fikse for versjon 1.1:

- Fjerne autogenerte objekter som jetlinere, pushback-biler etc. fra oppstillingsplassene. 

- Legge til frekvensene for tårn/app. 

Kom gjerne med andre utbedringer etc. som ikke er for store så skal jeg ta det med så langt det lar seg gjøre. Tror jeg må sette en frist på en uke da jeg skal om bord på jobb igjen og da får jeg ikke gjort noe i SDK. 

Har et par punkt som jeg kan foreslå.

 

- kanskje rydde litt i vegitasjonen rundt helikopter plassen. Hvis du ser på google streetview så er det nesten ingen vegitasjon sør for helikopterplassen, bak widerøe hangaren og sørover.

 

- Den firkantete ruta som ligger til høyre på starten av 33. Er det mulig å legge noe form for asfalt/betong tekstur på den?

Så er det blinkende hvite appeoach flash på innflyvningen til 33 som strekker seg nokså langt. Er det mulig å legge til det?

 

Ser det bedre her på denne videoen.

 

https://youtu.be/sd7VUFG9IWE?si=Njj4DTx3RCZ_SicI

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden skrev Erik Kristoffersen:

Har et par punkt som jeg kan foreslå.

 

- kanskje rydde litt i vegitasjonen rundt helikopter plassen. Hvis du ser på google streetview så er det nesten ingen vegitasjon sør for helikopterplassen, bak widerøe hangaren og sørover.

 

- Den firkantete ruta som ligger til høyre på starten av 33. Er det mulig å legge noe form for asfalt/betong tekstur på den?

Så er det blinkende hvite appeoach flash på innflyvningen til 33 som strekker seg nokså langt. Er det mulig å legge til det?

 

Ser det bedre her på denne videoen.

 

https://youtu.be/sd7VUFG9IWE?si=Njj4DTx3RCZ_SicI

 

 

Flott! Det skal nok la seg fikse. Vet du hva det rektangelet til høyre for starten av TWY 33 består av? Betong? Asfalt? Grus?

Trærne er enkelt å fikse på.

De blinkende lysene til TRW 33 skal jeg klare å fikse. Vet du noe om hvor mange det er? Jeg antar der er noe lignende til RWY 15, muligens sirkulære? Har ikke noe posisjonsinfo så hvis der er noe så må jeg bare "anta" hvor de ligger. Den videoen du linket til er den eneste jeg har sett disse lysene på til tross for å ha sett 3-4 ulike videoer. Så det var fine innspill du hadde..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Sauron:

Vet du hva det rektangelet til høyre for starten av TWY 33 består av? Betong? Asfalt? Grus?

Er ikke helt sikker, men for meg så ser det ut som litt mørk asfalt.

 

1 time siden skrev Sauron:

De blinkende lysene til TRW 33 skal jeg klare å fikse. Vet du noe om hvor mange det er?

Nei det vet jeg ikke. Men det er vel bare å lage sånn ca lengde , bruke fra du ser dem i videoen kanskje? De blinket også i en spesiell takt så jeg :) om det er fra nord så langt vet jeg ikke. Hadde vært gøy å funnet noe data på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden skrev Erik Kristoffersen:

Har et par punkt som jeg kan foreslå.

 

- kanskje rydde litt i vegitasjonen rundt helikopter plassen. Hvis du ser på google streetview så er det nesten ingen vegitasjon sør for helikopterplassen, bak widerøe hangaren og sørover.

 

- Den firkantete ruta som ligger til høyre på starten av 33. Er det mulig å legge noe form for asfalt/betong tekstur på den?

Så er det blinkende hvite appeoach flash på innflyvningen til 33 som strekker seg nokså langt. Er det mulig å legge til det?

 

Ser det bedre her på denne videoen.

 

https://youtu.be/sd7VUFG9IWE?si=Njj4DTx3RCZ_SicI

 

 

= For håpe på at vi får se, Dash 8, i den ny simulatoren 2024. ART`n er ikke det samme som. Dash 8 synes jeg.👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden skrev Steinar Bakke.:

= For håpe på at vi får se, Dash 8, i den ny simulatoren 2024. ART`n er ikke det samme som. Dash 8 synes jeg.👌

Jeg håper at microsoft lager en grei dash 8 som default fly i den nye simmen, siden det er et mye brukt fly i trafikk enda den dag i dag. Men er redd for hvis de lager det så blir det en Q400 å ikke Q100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Erik Kristoffersen:

Er ikke helt sikker, men for meg så ser det ut som litt mørk asfalt.

 

Nei det vet jeg ikke. Men det er vel bare å lage sånn ca lengde , bruke fra du ser dem i videoen kanskje? De blinket også i en spesiell takt så jeg :) om det er fra nord så langt vet jeg ikke. Hadde vært gøy å funnet noe data på dette.

Jeg kan sikkert se om jeg finner noen data på disse lysene. De lysene er veldig viktige for Widerøe vet jeg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Stig A. Togstad:

Jeg kan sikkert se om jeg finner noen data på disse lysene. De lysene er veldig viktige for Widerøe vet jeg. 

Ja jeg er interessert i alt av data domkan skaffes om disse lysene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Tor Arild Danielsen:

På Jeppesen/Navigraph kartet LOC Rwy 33 er det tegnet inn 7 lyspunkter ,Circling lights, såvidt jeg kan se.

Har du et screenshot eller lignende på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden skrev Erik Kristoffersen:

Disse lysene har jeg sett når jeg kjører til flyplassen. De er faste ikke blinkende lys som er en litt sånn varm farge på. Gul/oransje.

Ikke lett å finne ut av med disse lysene. Tro om disse du nevner kan skifte slik at de blinker? På videoen din var det blinkende lys på innflygingen til RWY 33. På andre videoer ser jeg ikke disse. Når det gjelder de sirkulære til RWY 15 så sier du de vanligvis er faste? I AIP står det at begge rullebaner har sequenced flashing lights.....arghh... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...