Gå til innhold

Flyplasser som mangler?


Sauron

Anbefalte innlegg

Er det noen som har oversikt over hvilke flyplasser i landet som mangler på flightsim.to, eventuelt trenger en skikkelig oppussing? Jeg har så smått begynt å tenke på et nytt prosjekt, men det bør helst ikke være en for stor flyplass samt at jeg er avhengig av godt bildemateriale for best mulig resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

ENSN er også en flyplass som trenger oppgradering. Kjetil Håvan har gjort en god jobb med terminalbygget og MSG hangaren, men det er flere bygg som fortsatt er standard bygg. Jeg har sendt han underlag for de fleste byggene, men foreløbig har det ikke skjedd noe. Kanskje du kan kontakte han og høre om han ønsker noe hjelp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden skrev Tor Arild Danielsen:

ENSN er også en flyplass som trenger oppgradering. Kjetil Håvan har gjort en god jobb med terminalbygget og MSG hangaren, men det er flere bygg som fortsatt er standard bygg. Jeg har sendt han underlag for de fleste byggene, men foreløbig har det ikke skjedd noe. Kanskje du kan kontakte han og høre om han ønsker noe hjelp.

Heisann. Jøssda. Har begynt å se på det. Men jeg har kommet til at det er så mye som bare må slettes og gjøres på nytt i dev. pga kartunderlaget og litt forandring i Meshet fra MS, at dette blir en stor jobb forsåvidt. Har ikke lenger så mye tid til å jobbe med det dessverre. Er alt for opptatt på mange hold etter jobb også, så det går treigt. Noen kan selvfølgelig få overta prosjektet, men det er helt fritt ja.😅
Eller hjelpe med å modellere / texturere bygg iallefall hvis noen kan og vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden skrev Henrik Isaksen:

Skien og Notodden er begge der, under "GA" sorteringen, så med grønn markør

Ser at Namsos (ENNM) også mangler i kartet. Forøvrig ser jeg Namsos egentlig trenger en liten oppdatering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Stig A. Togstad:

Det går rykter på byen at det planlegges en double pack payware scenery for ENNM og ENRM. 

Ok, greit å vite…da slår jeg i fra meg Namsos i alle fall..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.1.2024 klokken 15.14 skrev Sauron:

Ser at Namsos (ENNM) også mangler i kartet. Forøvrig ser jeg Namsos egentlig trenger en liten oppdatering...

Namsos som ligger på flightsim.to ser ikke ut som ENNM IRL, så derfor ligger den ikke på kartet lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser der kom forslag på Mosjøen... Der ligger en versjon på flightsinm.to på den, men tror det hadde vært greit med en oppdatert versjon. Er det andre som holder på med denne eller er det noe payware på tur som noen vet om? Vil helst bruke tid på flyplasser som ikke tas hånd om på et skikkelig vis...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.1.2024 klokken 9.40 skrev Sauron:

Ser der kom forslag på Mosjøen... Der ligger en versjon på flightsinm.to på den, men tror det hadde vært greit med en oppdatert versjon. Er det andre som holder på med denne eller er det noe payware på tur som noen vet om? Vil helst bruke tid på flyplasser som ikke tas hånd om på et skikkelig vis...:)

Hei. Versjonen som ligger på flightsim.to var det jeg som laget. Dog ikke oppdatert på lenge. Har lite modelerings kunnskap i blender. Ingen som holder på med den såvidt jeg vet. Men hadde vært gøy med en skikkelig versjon av den. Er jo krevende innflygning fra nord der.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden skrev Erik Kristoffersen:

Hei. Versjonen som ligger på flightsim.to var det jeg som laget. Dog ikke oppdatert på lenge. Har lite modelerings kunnskap i blender. Ingen som holder på med den såvidt jeg vet. Men hadde vært gøy med en skikkelig versjon av den. Er jo krevende innflygning fra nord der.

Ja har faktisk begynt å se på den...og fant ut det var en interessant flyplass med tanke på innflyging. Med mindre du har umiddelbare planer for oppgradering e.l. så hiver jeg meg på den. Er ikke så voldsomt med bygninger der. Dog skulle jeg gjerne hatt litt mer bilder, spes fra innsiden. Hvis noen har, så gi meg et tips...;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Sauron:

Ja har faktisk begynt å se på den...og fant ut det var en interessant flyplass med tanke på innflyging. Med mindre du har umiddelbare planer for oppgradering e.l. så hiver jeg meg på den. Er ikke så voldsomt med bygninger der. Dog skulle jeg gjerne hatt litt mer bilder, spes fra innsiden. Hvis noen har, så gi meg et tips...;)

 

Bare hiv deg på den du. Jeg har ikke noe planer om å oppgradere det jeg har fra før. Er det bilder på innsiden av terminalen du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Erik Kristoffersen:

Bare hiv deg på den du. Jeg har ikke noe planer om å oppgradere det jeg har fra før. Er det bilder på innsiden av terminalen du mener?

Ja spesielt det men også ellers fra alle mulige vinkler og retninger. På den måten får man best mulig grunnlag for å lage gode modeller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev MagTvei:

Hva med ENBL Bringeland (Førde)?

 

Ja hadde den til vurdering, men mangler bildemateriale. Spesielt fra siden som vender mot rullebanen. Hvis noen har godt bildemateriale fra inn og utside så kan jeg sette den på "ønskelisten"...:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Sauron:

Ja spesielt det men også ellers fra alle mulige vinkler og retninger. På den måten får man best mulig grunnlag for å lage gode modeller.

 

Får jo det meste av øst og nordsiden på streetview. Ellers så ligger det noen bilder på google fra apron området. Går jo annt å lage flyplassen å modelerere innsiden senere hvis det finnes mere bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Erik Kristoffersen:

Får jo det meste av øst og nordsiden på streetview. Ellers så ligger det noen bilder på google fra apron området. Går jo annt å lage flyplassen å modelerere innsiden senere hvis det finnes mere bilder.

Ja utsiden har jeg relativt bra kontroll på, så det skal gå greit. Får bare kjøre på med det jeg har og justere når ev ny info foreligger..:) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...