Marius Risan Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 (endret) Et aldri så lite kveldsprosjekt jeg har begitt meg utpå. Litt usikker hvor langt jeg vil gå med dette, har jo forsåvidt masse modeller fra P3D versjonen min som trolig kan konverteres over til MSFS. Endret 26. november 2021 av Marius Risan 8 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 27. november 2021 Del Skrevet 27. november 2021 Tar gjerne bare rullebanene hvis du vil dele? 😅 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 27. november 2021 Del Skrevet 27. november 2021 Dette er jo gull for oss som flyr retro DC-6 😀 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 27. november 2021 Premium Medlem Del Skrevet 27. november 2021 Please and thank you! Jeg stiller gjerne opp med pils på døra om du vil bruke flere kvelder på dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 27. november 2021 Del Skrevet 27. november 2021 (endret) Ja, gull for oss godt voksne, som mimrer fra barndommen og så DC-6 og -7C mm. fra taket med far, og reiste derfra mange ganger senere. 😄 Endret 27. november 2021 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 27. november 2021 Del Skrevet 27. november 2021 JA! Jeg har selv vært nostalgisk etter FS98 og tenkt på å gjenopplive Fornebu. Send meg en melding hvis du ønsker hjelp med noe (selv om jeg allerede har altfor mange prosjekter). 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Risan Skrevet 28. november 2021 Forfatter Del Skrevet 28. november 2021 Gøy å se at folk er interessert i FBU Her er noen oppdaterte bilder 12 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 28. november 2021 Del Skrevet 28. november 2021 Herlig! (Og det er nok absolutt mulig å få liv i de jetwayene der) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 29. november 2021 Del Skrevet 29. november 2021 Dette ser veldig lovende ut! Gleder meg til å lande der igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 29. november 2021 Premium Medlem Del Skrevet 29. november 2021 Virkelig artig! Får du frem det gamle "bobla" området også? Jeg leide fly i Oslo flyklubb og fløy også en privat Piper Lance som stod der i sin tid. 😎✈️ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 30. november 2021 Del Skrevet 30. november 2021 Mimrefilm: https://youtu.be/dPqV1l7gZ9c 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Risan Skrevet 5. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2021 Da var V1.0 ute på flightsim.to og klar for nedlastning. Er fortsatt mye som gjenstår, men tenkte flere sikkert er interessert i å teste litt mens jeg fortsetter utviklingen. ENFB - Fornebu Airport (closed) » Microsoft Flight Simulator 4 12 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 (endret) Dette blir flott, takk for at du deler! Åpnet gamle nye Fornebu med landing av Starfighter 637 i går kveld 😁👍 Endret 6. desember 2021 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 7. desember 2021 Del Skrevet 7. desember 2021 Tester nå, og det ser flott ut. Eneste jeg savner er et par parking spots 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Knutsen Skrevet 8. desember 2021 Del Skrevet 8. desember 2021 Dette er flott så langt, kjenner meg godt igjen👍 håper du fortsetter 😃. Litt ujevn taksvei ved inngang til rwy 06, men det duger. Er det mulig å legge til ils på 06, eller er det "hardcoded" i msfs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 8. desember 2021 Premium Medlem Del Skrevet 8. desember 2021 Kjempebra! Artig å bruke en flyplass hvor man har lagt ned noen tusen timer. Gleder meg til fortsettelsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfme Skrevet 8. desember 2021 Del Skrevet 8. desember 2021 Flott arbeid. Gleder meg til fortsettelsen, og å ta flyplassen i bruk. Hadde denne på en tidlig versjon av programmet, og i X-plane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Risan Skrevet 11. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2021 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Utvikling er satt litt på vent frem til det kommer en ny SDK update, har litt trøbbel med siste versjon😅 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Risan Skrevet 28. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2022 Har brukt noen dager av sommerferien på å børste støvet av dette prosjektet. Har nå fått på plass ILS for 06-24, parkeringsplasser, rettet opp i taxebaner og bakkemerking, lagt inn så default ATC virker, sjøflyhavna og kilen er på plass samt tidsriktige fly på apronen. Har noen timer igjen med skilting av taxebaner, så regner med å få lastet denne opp på flightsim.to ila uken. 5 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 28. juli 2022 Del Skrevet 28. juli 2022 Dette blir veldig bra👍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 28. juli 2022 Premium Medlem Del Skrevet 28. juli 2022 Fantastisk. Da er det mulig man tar seg en mimretur en gang i blant. 🙂 Får du lagt inn en glidebane på 3,6 grader på 24? Localizer var også litt offset. Kjempefint at du har tatt deg tid til dette . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 28. juli 2022 Del Skrevet 28. juli 2022 Så bra, gleder meg til å prøve ny versjon! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 28. juli 2022 Del Skrevet 28. juli 2022 Herlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Risan Skrevet 31. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2022 Da er ny versjon lastet opp på flightsim.to (ENFB - Fornebu Airport » Microsoft Flight Simulator) Har også fått lagt inn noen av innflyvningsrutene til RWY 06 og 24 iht kart som ligger online. På sikt er målet er å få på plass alle innflyvningsruter og SID men dette tar litt tid å legge inn ettersom alle navigasjonspunktene ikke lenger eksisterer i databasen. Har også puslet litt med å få lagt inn ENFB i navdataen til PMDG sin 737, men dette viser seg å være veldig knotete ettersom alt må kodes manuellt for hånd da PMDG ikke bruker databasen fra MSFS. Vi får se hva det blir til etterhvert 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Risan Skrevet 31. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2022 Den 28.7.2022 klokken 14.06 skrev Geir Haugmo: Fantastisk. Da er det mulig man tar seg en mimretur en gang i blant. 🙂 Får du lagt inn en glidebane på 3,6 grader på 24? Localizer var også litt offset. Kjempefint at du har tatt deg tid til dette . Jepp 3,6 grader og offset på localizer er lagt inn iht kart 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddElviz Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 Da blir det mimring ikveld. Gleder meg til å melde "LN-PAL Solihøgda inbound for landing Runway 19" igjen på 118.1😁 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Risan Skrevet 16. august 2022 Forfatter Del Skrevet 16. august 2022 Etter alt for mange timer har jeg endelig klart å finne flyfoto fra sent 90-tall i farger! Har også fått justert litt på høyde og vannlinje i enden av RWY 06. 8 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 17. august 2022 Premium Medlem Del Skrevet 17. august 2022 Kjempebra! 👍😊 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Risan Skrevet 21. august 2022 Forfatter Del Skrevet 21. august 2022 Da er ny versjon lastet opp på flightsim.to. Ny versjon inkluderer da nytt luftfoto, justert bakkehøyde RWY06, diverse nye byggninger, apron-belysning og diverse annet smått. Sliter for øvrig veldig med masse lys midt inne på flyplassområdet. Antar at dette er noe som er automatisk generert i simmen. Har forsøkt alt mulig av polygons og rectangles med alle excludes huket av. Noen som har vært borti noe lignende problem og har en løsning? 1 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 22. august 2022 Del Skrevet 22. august 2022 Sist jeg holdt på med dette, var det ennå ikke mulig å få bort de lysene, er plaget med de på ENLI. Kan lønne seg å sjekke innom FSdeveloper.com om noen der kanskje har funnet en løsning. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.