Gå til innhold

Norsk nok


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Til de av dere som blir kvalm av alle Starfighter-sjåttsene, her har dere noe å spy av :grin: .

 

fi1.jpg

Crewchief signerer for klargjort F-104

 

fi2.jpg

Oksen blir leid til take off med hyl og jammer....

 

fi3.jpg

I kaskader av lyd og rabalder raser vi til værs i et ubegripelig tempo.

 

fi4.jpg

På et øyeblikk når vi cruise-høyde og setter kursen nordover.

 

fi6.jpg

En nydelig dag for cummulus-hopping.

 

fi7.jpg

Steigen suser opp på høyre side.

 

fi8.jpg

Kunne ikke motstå fristelsen til en 20000 fots loop over Engeløya.

 

fi11.jpg

Ikke lenge etter, touch and go på Bardufoss.

 

fi11b.jpg

Ny kurs, nå mot Tromsø.

 

fi12.jpg

Flere fristelser, flere loops :grin:

 

fi12b.jpg

Innbound Tromsø, ..... Norge fester grepet, etter å ha logget mest timer i Alaska og Pacific Northwest, er det Norge som står på agendaen. Alt arbeidet som er nedlagt av talentfulle entusiaster, har gjort fedrelandet til en realistisk opplevelse man har drømt om, men ikke trodde var mulig. TUSEN TAKK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Raketten med vinger" blir man aldri lei eller kvalm av. Kvalm måtte i tilfelle være under halsbrekkende manøvere i baksetet. Men det er nok bare noe man kan sysle med nattetid under dyna.

 

Litt eddik: Kanskje er vannet i bildene dine bedre på din PC. Virker litt kunstig ruglete på min skjerm, men dette kan ha oppstått under kopiering til nettet.

 

Ingen sure miner for dette, håper jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet ser ikke helt OK ut nei.

 

Jeg bruker FEX, og laster ned (innenfra FEX) min yndlingstextur "Cold Scandinavian" av Erik Bjørnwall.

 

På min bærebare har jeg også med stor suksess brukt FS Water Configurator.

 

Poenget er å dempe ned alt for store bølger, og få bort dette heslige lysebå greiene. Med MS default er det jo stygt som juling og full storm i enhver liten pytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker for konstruktive og hyggelige tilbakemeldinger :)

 

Og neida, ingen sure miner, vannet har alltid vært en utfordring, og i min tilårskomne PC har æ vannet på begrenset effekt. Æ bruker også FEX, og synes det ser (MYE) bedre ut når æ flyr, med litt glitring i de små bølgene avhengig av vinkel mot sola osv. Men alt i alt er det sjø og hav som henger etter i den grafiske utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja, det er faktisk Cold Scandinavian som er i bruk, men vi har nok andre variasjoner i grafikk-innstillingene våre :/ . Uansett, æ e stooorfornøyd med hvordan landskap og flyplasser ser ut, og nå gler æ meg ekstra mye på å ta i bruk siste nytt fra deg og resten av Norway-gjengen :) GOD HELG !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så enkelt som hvor sola står, Ernst. For det er jo den som bestemmer lyset. Er godt mulig jeg har lignende vann som du har til tider, men så er jeg så sleip at jeg setter tiden på døgnet til vannet ser OK ut (refleksjoner) :wink:

 

Så fakta er nok det at man ikke kan forvente all verden fra den museale grafikkmotoren i FS. Men viktig er det, uansett om man bruker FEX eller FS WaterConfig - at man velger seg alt som er "calm".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og bruker FEX. Må innrømme at jeg har lastet ned piratversjoner av andre vann-verktøy siden jeg ikke har funnet s.k. trial-versjoner. Men ramlet ned på FEX, og - selvfølgelig - kjøpte og slettet de andre. Ikke helt lovlig, men skal man kjøpe alt man har lyst til å prøve, for deretter å bli skuffet, da blir det dyrt.

Flere som tør å tilstå at vi er i samme båt? Ikke nødvendig å svare! :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
WOW, dette må jeg si, dette er bare dødsfett, hvilken starfighter er dette?

 

Takker :) ... Starfighter`n er fra SKUNKWORKS , en gjeng superentusiastiske simmere fra Italia. Det er bare å melde seg inn, laste ned modellen, så har du ca 8 min gratis prøveflyvning :whistle: Men en liten advarsel: modellen er meget realistisk, så hvis man ikke kjenner til Starfighter fra før, kan det bli en frustrerende utfordring ;) . Anbefaler å lese info/flight manual først, så blir du garantert fornøyd !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh. Jeg har utsatt å reinstalere denne godbiten i det lengste etter siste scratch av maskina pga den håpløse regfil dri.... men etter disse bildene er det vel strengt tatt ingen vei utenom.

Ønsk meg lykke til.. :whistle:

 

Knallbilder som vanlig Ernie.

Ps. Hva må til for å få ei data linje som gjør at du kommer deg ts og mp igjen etter du flyttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Ernst, hva heter nyeste modell, og hvor er repaintene?

 

Siste modell er SSW_FRF-104G_1.4.0 pluss våpenpakken. Denne pakken har forbedret texturene både inni og utenpå flyet, så æ har ikke brukt noen av Pasi sine painter, men pakken inneholder også norsk Paint ( metallic fra tidlig 60-åra ). Vet ikke om Pasi-paintene passer til siste versjon ??

 

Ps. Hva må til for å få ei data linje som gjør at du kommer deg ts og mp igjen etter du flyttet?

 

Da må Telenor legge ut bredbånd til oss landsens beboere, og det blir neppe gjort. Vi har brukbar nettforbindelse til vanlig bruk, men fryktelig ustabilt. Kan nok snakke i "teamspeak" , men det går neppe å fly MP :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Ernie, de fungerer fint de. Som bevis vedlegger jeg deler av bevismaterialet i form av en liten biledserie.

 

Og siden det bare går i bare metal, så tenkte jeg å vise en noe mer uvanlig framtoning av oksen, her i høstfarger.

 

8wKRECE.jpg

Startsted: Evenes.

 

qgtqFYK.jpg

Tenner grillen og roterer ved 170.

 

qO5NxVo.jpg

Svinger østover mot Narvik.

 

QECYiQW.jpg

En liten maktdemonstrasjon i Narvik for å vise hvem som er sjefen...

 

PCN8pIf.jpg

...og seiler ut Ofoten med stø kurs mot Lofoten :grin:

 

Ja det er en knall modell på alle måter...foruten framgangsmåten for å til erhvervelse av dette virtuelle forsvarsmateriellet. De har ikke bare simulert sim'en på en fabelaktig måte, de har også simulert innkjøpsprosessen :D

 

Men når det er sagt, så er dette en modell laget av entusiaster, og da snakker vi om bla SuperMario som faktisk er en pensjonert okserytter. :o

 

Så det betyr at denne modellen er modellert så nært opp mot virkeligheten som det er mulig i fsx. Og da tenker jeg ikke bare på 3D modellen men også systemer og flydynamikk....og for å ikke glemme den legendariske lyden :D

 

BTW, som alltid, flotte bilder Ernie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Fantastisk som denne "tråden" utvikler seg :grin: Og imponerende tilleggs-reportasje Pasi, godt å se at flere flyr vidunderet. Da skal æ også legge til de norske paint`ene du har laget. Æ har de plassert i en av hangarene, men trodde ikke de passet til siste versjon F-104G . Så feil kan man ta :blush: .

 

det betyr at denne modellen er modellert så nært opp mot virkeligheten som det er mulig i fsx. Og da tenker jeg ikke bare på 3D modellen men også systemer og flydynamikk....og for å ikke glemme den legendariske lyden laugh

 

Så sant så sant, Starfighter`n var ingen enkel våpenplattform i sin tid, og den var mange år foran i utvikling når den ankom Norge. Da fløy resten av forsvaret Sabre !! Men pilotene elsket den, og SkunkWorks har på en forbilledlig måte klart å gjenskape flyets egenskaper ( i følge de som er kompetent til å vurdere den :grin: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bilde, flott fly, men feil farge

De norske maskinene vil sannsynligvis se ut som de amerikanske, "have glass" med low-viz roundels og merking. F-35 er dekket med radarabsorberende maling, så det er tvilsomt at man vil kunne male dem akkurat slik man vil. Og det er greit nok, har virkelig ikke sansen for hvordan dagens F-16 ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

 

De ser nitriste ut; hvilket er årsaken til at jeg fløy US livery. Av samme årsak har jeg ennå ikke kjøpt meg en die-cast Tomcat i 1:72 skala, for utvalget har bare vært low-viz, og det vil jeg ikke ha om en hiver det etter meg, jeg vil ha en fargesprakende "Jolly Rogers" med daudehauder, takk ... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...