Emil Topstad Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10033706 Dette har jeg ventet på! Siter
Sindre Holberg Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Veldig, veldig bra! Nå sier kilder i SAS at internett også skal innføres på alle maskiner, og man starter med 737 flåten før sommeren. En god dag for SAS! Liten leif i saken fra VG også da(håper jeg ihvertfall :grin: ) "Flyselskapet lover at New York-flyvningene vil bli en kortvarig affære som sist." Siter
Håkon Fossen Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Dette var jo gode nyheter. - Dette er et vendepunkt for SAS, sier fungerende konsernsjef John Dueholm til VG Nett. Håper det! Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Veldig gode nyheter dette! Må si diskusjonen om dette på Scanair forumet er ganske heftig. Siter
Tom Knudsen Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Norwegian kommer til å dunke ut SAS på pris, det er min spådom og jeg håper inderlig dem gjør det også. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Først må jo Norwegian ha maskiner som de kan fly så langt med... Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Kjekt for dere i sør,Men for vi i midt/Nord- Norge er Icelandair fra Værnes via Island det beste alternativet :cool: Håper det går bedre for SAS på denne ruten da,enn feks København-Seattle.knapt halvfulle A330 var ingen god butikk. En kollega av meg som opplevde sin retur flight fra Seattle kansellert.Han måtte fly med andre selskaper hjem,og tjente gode penger på det :grin: Siter
Stian Czybulla Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Norwegian håper jeg for sine dreamlinere, og at Norwegian bruker sin rett på å få sine to første 787 som jeg mener jeg har lest en plass, (angående et selskap som har trukket seg i oppkjøp av 787 ) Og enig med Tom, Norwegian kommer til å danke ut sas på pris. ( Noe jeg personlig håper iallefall ) Siter
TOS Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Trur nok NAX vil slite imot SAS på slike turar. Star Alliance er stikkordet. For folk som skal til New York, så er det nok ok. Men for alle dei som skal vidare til andre destinajsonar så er nok NAX ganske utelukka for dei fleste Og ikkje f... om eg set meg på ein B737 for å ture til USA. Før NAX kan tenkje på å få til dette, bør dei kanskje få maskinar til å ta turen over pytten. Og eg håpar ABSOLUTT ikkje at NAX slår ut SAS. På nokon plan. Dersom dette skjer, så har me ein situasjon med tilnerma monopol, og me veit jo kva veg det vil gå Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 ENGM-OMDB ligger innenfor rekkevidden til en 737-800 med redusert nyttelast, og oppfyller alle krav til ETOPS på samme flytype. ENGM-KJFK er 800km lengere, og det kan hende ETOPS også kan bli et problem... Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Skal bli litt av en priskrig til østkysten da.NAX-SAS-United til New-York. US Airways til Philadelphia,og snart Icelandair til Washington DC Siter
Tom Knudsen Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Først må jo Norwegian ha maskiner som de kan fly så langt med... De kommer Monopol eller ei, håper SAS går duken for godt. PS.. De kan sitte igjen med Widerøe! Siter
Lars Hassel Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Helt klart deg om det, Tom! Jeg synes det er helt fantastisk at SAS starter LH fra OSL, Om NAX gjør det samme, supert:) Det er konkuransen dem imellom vi tjener på alikevel! Så at man skal ønske at et selskap går dukken, vel det er bare et helt merkelig utsagn! Stå på Siter
Kenneth Rønning Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Det var jo smart å si, Tom! Hvis vi bare har Norwegian så vil de da ta seg betalt skjønner du. Det er de stedene uten flere selskaper de tjener mest penger, sier seg selv at de vil sette opp prisen om ikke Sas er med. Tror egentlig du forstår dette Tom, men om man har et hat mot Sas så er det vel slik. Kom ikke å grin igjen den dagen du igjen må betale 4000 for tur TRD-BOO. Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Selv om jeg selvsagt heier mest på Norwegian, så håper jeg på ingen måte at SAS går under. Fly tilbudet blir bedre så lenge det er noen som konkurrerer om kundene, både pris og kvalitet. Om et selskap er alene i et marked så er det lett for at en vil lene seg tilbake og gjerne ta mer betalt. Dette gjelder forsåvidt alle næringer. Siter
Tom Knudsen Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Med tanke på at jeg flyr ca hver gang jeg drar til syden som igjen er kanskje hvert 3 år så bruker jeg sjelden penger på innenlands. At da Norwegian billetten koster 5000 kroner gjør ingen ting, ikke at den vil gjøre det. Husker når Braathens hadde monopol og heller ei da kostet billetten en formue. Dessuten er det langt flere måter å reise kollektivt på i Norge, dessuten blir nok det også bedre med årene som kommer (f.eks kanskje en bane fra ålesund til oslo med tog) Når dette er sagt så ser jeg ikke noen gevinst å ha SAS flygende rundt i Norge med sine sure innbitte og gamle flyvertinner og kapteiner. Skal de i det hele tatt en sjangs i markedet må de fornye seg noe betrakelig. Som COE i General Motors Mr. Jack Welch en gang sa " Vi må forandre oss eller dø" (Kotler, 2008) Med det i minne vil jeg ytre min egen mening om SAS, det er et selskap som ikke innehar noen evne til å forandre seg så lenge det er statlig eid og dermed er dømt til å dø, jo raskere jo bedre for markedet. Kanskje vi er heldig å se nye aktører stige frem i skyggen, aktører som igjen kan by Norwegian på konkurranse. Man når ikke bunnen før man har vært på topp Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Når dette er sagt så ser jeg ikke noen gevinst å ha SAS flygende rundt i Norge med sine sure innbitte og gamle flyvertinner og kapteiner. ??? Dårlige minner? De fleste av SAS sine ansatte er da riktig så hyggelige, i alle fall av dem jeg har møtt. Og ikke egentlig veldig forskjellig fra det jeg har sett i Norwegian... Siter
Martin Schjetne Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Det er greit å ytre sin mening på en alright måte, men man trenger da ikke tråkke en haug med folk på tærne i samme slengen.. Siter
Morten W Melhuus Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Fair konkurranse er bra. Det er derfor en del av oss er lunkne når det gjelder SAS da de har en forkastelig historie for å bruke ulovelige og umoralsk metoder for å bli kvitt sine konkurrenter, ansatte m.m. Dels på skattebetalernes regning. Men, la oss håpe dette er historie og at "nye" SAS denne gangen klarer forholde seg til sine konkurrenter på en profesjonell måte. M Siter
Andrew Thomsen Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Hvem som bruker "umoralske metoder"...nei det er det siste jeg bryr meg om. Så lenge jeg blir behandlet all right, forlanger ikke jeg noe mer. Og jeg har aldri møtt noen sure mennesker hos SAS gjennom mine 25 år med flyvninger. Har ikke sett SAS fly som minner om søppel heller :grin:. Siter
Tom Knudsen Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Fair konkurranse er bra. Det er derfor en del av oss er lunkne nårdet gjelder SAS da de har en forkastelig historie for å bruke ulovelige og umoralsk metoder for å bli kvitt sine konkurrenter, ansatte m.m. Dels på skattebetalernes regning. Men, la oss håpe dette er historie og at "nye" SAS denne gangen klarer forholde seg til sine konkurrenter på en profesjonell måte. Kan ikke få sagt det bedre selv Det er greit å ytre sin mening på en alright måte, men man trenger da ikke tråkke en haug med folk på tærne i samme slengen.. Det er lov å være uenig, men å bestemme hva andre skal få lov til å ytre mening om er mer eller mindre lite demokratisk. Så jeg foreslår at vi alle kan være enige om å være uenige og at smaken om SAS er delt i to Siter
Kai Dreyer Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Når dette er sagt så ser jeg ikke noen gevinst å ha SAS flygende rundt i Norge med sine sure innbitte og gamle flyvertinner og kapteiner. Hva har "sure" kapteiner mer dette å gjøre? Du som kunde har på ingen måte noen rett til å være i cockpit, så ser ikke helt hvordan du kan få fram at kapteinen er sur. Men du må gjerne utdype den. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Apropo "sure kapteiner"; i "MD-tiden" ble det en del mellomlandinger i Tromsø på tur mellom Alta og Oslo, og der fikk jeg stadig vite at alt pilotene gjorde ombord var å lese aviser og spise epler... Akk ja, de barndomsminnene... Siter
Tom Knudsen Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Du som kunde har på ingen måte noen rett til å være i cockpit, så ser ikke helt hvordan du kan få fram at kapteinen er sur. Men du må gjerne utdype den. La meg omformulere meg, sure og gamle innbitte flyvertinner og gamle kapteiner. Siter
Martin Schjetne Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Smaken er helt klart delt, likt som baken Så det er fullt lov å mene hva man vil. Var bare det at jeg syntes det ble litt voldsomt bare.. Siter
Tom Knudsen Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Ja ja, beklager at du følte det slik Martin, var ikke meningen Siter
TOS Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Når dette er sagt så ser jeg ikke noen gevinst å ha SAS flygende rundt i Norge med sine sure innbitte og gamle flyvertinner og kapteiner. Seinast no måndag flaug eg Molde-Bergen-Haugesund med Widerøe og SAS. ABSOLUTT intengting å seie på service, humør eller anna. Og som du sjølv seier. Du flyg lite innanriks. Korleis kan du då vite kva humør dei har? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.