Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig, veldig bra!

Nå sier kilder i SAS at internett også skal innføres på alle maskiner, og man starter med 737 flåten før sommeren.

En god dag for SAS!

 

Liten leif i saken fra VG også da(håper jeg ihvertfall :grin: )

"Flyselskapet lover at New York-flyvningene vil bli en kortvarig affære som sist."

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Veldig gode nyheter dette!

 

Må si diskusjonen om dette på Scanair forumet er ganske heftig. :P

Skrevet

Kjekt for dere i sør,Men for vi i midt/Nord- Norge er Icelandair fra Værnes via Island det beste alternativet :cool:

 

Håper det går bedre for SAS på denne ruten da,enn feks København-Seattle.knapt halvfulle A330 var ingen god butikk.

 

En kollega av meg som opplevde sin retur flight fra Seattle kansellert.Han måtte fly med andre selskaper hjem,og tjente gode penger på det :grin:

Skrevet

Norwegian håper jeg for sine dreamlinere, og at Norwegian bruker sin rett på å få sine to første 787 som jeg mener jeg har lest en plass, (angående et selskap som har trukket seg i oppkjøp av 787 )

Og enig med Tom, Norwegian kommer til å danke ut sas på pris.

( Noe jeg personlig håper iallefall :) )

Skrevet

Trur nok NAX vil slite imot SAS på slike turar. Star Alliance er stikkordet. For folk som skal til New York, så er det nok ok. Men for alle dei som skal vidare til andre destinajsonar så er nok NAX ganske utelukka for dei fleste :)

 

Og ikkje f... om eg set meg på ein B737 for å ture til USA. Før NAX kan tenkje på å få til dette, bør dei kanskje få maskinar til å ta turen over pytten. :) Og eg håpar ABSOLUTT ikkje at NAX slår ut SAS. På nokon plan. Dersom dette skjer, så har me ein situasjon med tilnerma monopol, og me veit jo kva veg det vil gå :)

Skrevet

Helt klart deg om det, Tom!

 

Jeg synes det er helt fantastisk at SAS starter LH fra OSL, Om NAX gjør det samme, supert:)

 

Det er konkuransen dem imellom vi tjener på alikevel!

 

Så at man skal ønske at et selskap går dukken, vel det er bare et helt merkelig utsagn! Stå på

Skrevet

Det var jo smart å si, Tom! Hvis vi bare har Norwegian så vil de da ta seg betalt skjønner du. Det er de stedene uten flere selskaper de tjener mest penger, sier seg selv at de vil sette opp prisen om ikke Sas er med. Tror egentlig du forstår dette Tom, men om man har et hat mot Sas så er det vel slik. Kom ikke å grin igjen den dagen du igjen må betale 4000 for tur TRD-BOO.

Skrevet

Selv om jeg selvsagt heier mest på Norwegian, så håper jeg på ingen måte at SAS går under.

 

Fly tilbudet blir bedre så lenge det er noen som konkurrerer om kundene, både pris og kvalitet.

 

Om et selskap er alene i et marked så er det lett for at en vil lene seg tilbake og gjerne ta mer betalt. Dette gjelder forsåvidt alle næringer.

 

Skrevet

Med tanke på at jeg flyr ca hver gang jeg drar til syden som igjen er kanskje hvert 3 år så bruker jeg sjelden penger på innenlands. At da Norwegian billetten koster 5000 kroner gjør ingen ting, ikke at den vil gjøre det.

 

Husker når Braathens hadde monopol og heller ei da kostet billetten en formue. Dessuten er det langt flere måter å reise kollektivt på i Norge, dessuten blir nok det også bedre med årene som kommer (f.eks kanskje en bane fra ålesund til oslo med tog)

 

Når dette er sagt så ser jeg ikke noen gevinst å ha SAS flygende rundt i Norge med sine sure innbitte og gamle flyvertinner og kapteiner.

 

Skal de i det hele tatt en sjangs i markedet må de fornye seg noe betrakelig.

 

Som COE i General Motors Mr. Jack Welch en gang sa

" Vi må forandre oss eller dø" (Kotler, 2008)

 

Med det i minne vil jeg ytre min egen mening om SAS, det er et selskap som ikke innehar noen evne til å forandre seg så lenge det er statlig eid og dermed er dømt til å dø, jo raskere jo bedre for markedet.

 

Kanskje vi er heldig å se nye aktører stige frem i skyggen, aktører som igjen kan by Norwegian på konkurranse.

 

Man når ikke bunnen før man har vært på topp

 

 

 

 

Skrevet
Når dette er sagt så ser jeg ikke noen gevinst å ha SAS flygende rundt i Norge med sine sure innbitte og gamle flyvertinner og kapteiner.

???

Dårlige minner? De fleste av SAS sine ansatte er da riktig så hyggelige, i alle fall av dem jeg har møtt. Og ikke egentlig veldig forskjellig fra det jeg har sett i Norwegian...

Skrevet

Fair konkurranse er bra. Det er derfor en del av oss er lunkne når

det gjelder SAS da de har en forkastelig historie for å bruke ulovelige

og umoralsk metoder for å bli kvitt sine konkurrenter, ansatte m.m.

Dels på skattebetalernes regning.

 

Men, la oss håpe dette er historie og at "nye" SAS denne gangen klarer

forholde seg til sine konkurrenter på en profesjonell måte.

 

M

Skrevet

Hvem som bruker "umoralske metoder"...nei det er det siste jeg bryr meg om. Så lenge jeg blir behandlet all right, forlanger ikke jeg noe mer. Og jeg har aldri møtt noen sure mennesker hos SAS gjennom mine 25 år med flyvninger. Har ikke sett SAS fly som minner om søppel heller :grin:.

Skrevet
Fair konkurranse er bra. Det er derfor en del av oss er lunkne når

det gjelder SAS da de har en forkastelig historie for å bruke ulovelige

og umoralsk metoder for å bli kvitt sine konkurrenter, ansatte m.m.

Dels på skattebetalernes regning.

 

Men, la oss håpe dette er historie og at "nye" SAS denne gangen klarer

forholde seg til sine konkurrenter på en profesjonell måte.

 

Kan ikke få sagt det bedre selv

 

Det er greit å ytre sin mening på en alright måte, men man trenger da ikke tråkke en haug med folk på tærne i samme slengen..

 

Det er lov å være uenig, men å bestemme hva andre skal få lov til å ytre mening om er mer eller mindre lite demokratisk.

 

Så jeg foreslår at vi alle kan være enige om å være uenige og at smaken om SAS er delt i to

 

 

 

 

 

Skrevet
Når dette er sagt så ser jeg ikke noen gevinst å ha SAS flygende rundt i Norge med sine sure innbitte og gamle flyvertinner og kapteiner.

 

Hva har "sure" kapteiner mer dette å gjøre? Du som kunde har på ingen måte noen rett til å være i cockpit, så ser ikke helt hvordan du kan få fram at kapteinen er sur. Men du må gjerne utdype den. :)

Skrevet
Du som kunde har på ingen måte noen rett til å være i cockpit, så ser ikke helt hvordan du kan få fram at kapteinen er sur. Men du må gjerne utdype den.

 

La meg omformulere meg, sure og gamle innbitte flyvertinner og gamle kapteiner.

Skrevet
Når dette er sagt så ser jeg ikke noen gevinst å ha SAS flygende rundt i Norge med sine sure innbitte og gamle flyvertinner og kapteiner.

Seinast no måndag flaug eg Molde-Bergen-Haugesund med Widerøe og SAS. ABSOLUTT intengting å seie på service, humør eller anna. Og som du sjølv seier. Du flyg lite innanriks. Korleis kan du då vite kva humør dei har?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...