Anders Merch Grønmyr Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Joda ser den! Np! Men om svensker/dansker flere C1 klarte å joine for å få ENOR dekket hadde det jo vært gull, unicom 122.80 in use som pokker her! hehe ENOR trenger jo nødvendigvis ikke være dekket av noen som er på treffet, så om det hadde vært med i staffingtråden kanskje man kunne fått noen! Uansett er det vel bare et par kontrollere som bruker ENOR og ikke ENOR_S 4flighter gjennomført 2ut og 2inn, takk for god service igjennom alle posisjoner! Ha en god kveld videre ved scopet og i cockpit folkens! God helg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Og der klikka FS rett etter T/O... Den tålte tydeligvis ikke å stå på i 5 timer i strekk... AMMAGAD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Da klikka min igjen Sorry Oslo control som d gik utover denne gang, men jeg holder meg vekke fra Vatsim til pcen er i orden Fullført en av 4 planlagte turer! d er dårlig Sorry! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Snart min tur og fly da. Flyr NAX fra ENGM til EYVI og retur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Jeg kom meg opp fra senga etter noen timers søvn.Skal sette på NAX1799.LEAL-ENGM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Flere med CTD? Så det var altså ikke Windows 7 sin feil... Jeg har brukt hele dagen på å formatere om til Windows XP, legge inn alle programmer. Også får jeg pokker meg CTD igjen. Virker som om det er SB. Noen som har tips om hvordan det kan løses? Beklager fraværet, får heller ikke slettet bookinger. Hyggelig å snakke med noen få DEL-servicer da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Håper det ikke blir lenge til neste gang. So long all! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gilberg Jensen Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Først flighten min gikk fløyten pga problemer med COM i PSS777`n, men flighten Oslo - Islamabad er i gang (ti minutter før rute). Forlot RIGA CR for en halv time ca. med ETA 0355z Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell-Erik_Aarsheim Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Må bare få skryte litt av dere som var ATC idag - meget bra gjennomført event, og det er faktisk ganske stor klasseforskjell på ATC her i Norge kontra resten av kontinentet synes jeg. På min flight SK7464 fra LGTS til ENGM idag var jeg innom live ATC under takeoff fra LGTS og gjennom polsk luftrom. Svensk luftrom logget dessverre av like før jeg kom dit, og dermed ble det Unicom frem til T/D og norsk luftrom. Men ATC på LGTS og i polsk luftrom var litt so-so etter min mening - dårlig lyd, vanskelig å forstå hva de sa (delvis pga lyd, og delvis pga gebrokken engelsk) og litt gretne når man stadig måtte be dem gjenta. Når jeg kom til norsk luftrom var det ikke noe problem - mye bedre lyd på ATC og lett og forstå meldingene. Skulle gjerne hatt live atc hele veien fra LGTS til ENGM, ble litt mye Unicom til tider, men sånn er det jo - storkoste meg uansett gjennom flighten likefullt, og tror faktisk jeg var sånn passe i rute også - tok av 1755z (rutetabellen sa 1750z) og landet 2117z (landing skulle vært 2110z) etter hva jeg noterne, og det må vel sies å være akseptabelt - Var ingen PAX som klaget iallefall :-) Uansett - Gratulerer med vel gjennomført Event, og så håper jeg det ikke er lenge til neste gang!..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Tusen takk for et kjempefint event! Jeg håper ATC'n koste seg like mye som pilotene gjorde Håper å se flere bilder fra samlingen på Værnes - kanskje en liten reportasje? Og en takk til Vaccsca og deres Event avdeling! Godt jobba! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Vi hadde det kjempeartig på Værnes i helgen, hyggelig å møte alle sammen Vi får bare lovord ang. eventet, både fra pensjonerte piloter med titusenvis av timer fra ekte cockpit og andre "vanlige" vatsimmere. Legger ved et lite oversiktsbilde fra lokalet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Takk til alle sammen for en utrolig bra helg, det var en fantastisk gjeng som var samlet! Vil også takke spesielt til Daniel og Werner som arrangerte dette, det var en suksess. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gilberg Jensen Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Slenger meg på Hassel og takker alle for en flott helg. Takk til dem som var ATC omkring og til de som fløy. Dette var moro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Takk for en strålende helg i Trondheim! Var artig å kontrollere i samme rom som resten av gjengen, mye trafikk var det også til tider. Svale ble "offer" for 14 timers scoping - du kom deg ned på et vis ihvertfall, hehe. Sender også en takk til SAS som godtok 26 kilo overvekt tur-retur værnes uten ekstra kostnader! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Siden jeg er nokså ny på Vatsim må jeg bare si at det var hyggelig å møte dere alle sammen i real life. Håper dette kan gjentas flere ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Fikke Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hei, Er det mulig å få noen tall fra arrangementet? Antall flighter, piloter, timerATC/flytimer osv. Vil anta det er ganske massive tall vi snakker om. Litt sent å tenke på, men var media invitert. Må være midt i blinken for 'Norge i dag' og dets like. Audun Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Takk for en kjempe artig helg! Audun: under eventet satt jeg tilsammen 10 timer. Dette var jo bare på lørdagen da Stats fra flighter Departures: 104 - Arrivals: 107 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 ENGM fra 10:00 til 00:00 lokaltid: Departures: 104 - Arrivals: 107 Detaljer på: http://stats.vatsim-germany.org/ Vi hadde desidert mest trafikk denne dagen: 1 ENGM Oslo Gardermoen 215 2 EGLL London Heathrow 149 3 KLAX Los Angeles Los Angeles 139 4 EDDM Munich Munich 122 Media var ikke invitert nei. Foretrekker å holde denne slags nerdeaktiviteter bak lukkede dører Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Var dette ett godt arguement/sukker for å bli tatt ut som en HUB under Cross the pond kansje? Ska ta meg selv i nakkeskinnet utover høsten/vinteren og bli en vatsimmer sjøl. Detta ser fryktlig morro ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Merka en ting da jeg så på bildene, og det er at en gjenganger på de er: SJOKOLADE! :grin: Er det for å holde blodsukker/konsentrasjonen på topp? Flott at det gikk så bra! Skulle gjerne vært med, men hadde dessverre andre planer da. Tar det igjen neste gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Njål Johannessen Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Benekter en hver kjennskap til dette med sjokolade, og andre sukkerholdige leskedrikker som vist på bildene. Disse bilden må være photoshoppet, ellers så har det vært en kanon helg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ja det har vi ikke sett :blush: :grin: Var en veldig flott helg, et høgde punkt var sim besøket med Eivind på atc og en haug med uerfarne sim piloter, veldig morro:P Takk til Daniel og Co som har satt sammen eventet, håper det blir en slags tradisjon dette her om ikke FLG blir noe mer av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Tusen takk for en fantastisk flott helg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Hehe, Eivind W. Det Jan Tore siktet til var når Eivind Fosse fikk prøve ATC Simmen på Værnes Men det var selvsagt veldig hyggelig at du tok turen innom med ID-biletten din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Urvik Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hei alle, Takk for en super opplevelse i helgen. Dette var et meget godt tiltak og arrangement, som kom istand som et alternativ for oss når FLG desverre ikke ville bli en realitet i høst. En stor takk rettes til alle piloter, såvel nasjonale og internasjonale, deltakende med-ATC'er, og ikke minst Daniel og Werner som arrangerte dette, avtalte med Avinor for besøk i TWR/APP, lån av simulator og lokaler for hele helgen. Det var en stor glede og opplevelse å delta. Og selvfølgelig er det noe som er verdt å kjøre 1.954 km for igjen en annen gang! Takk for en knall helg folkens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hmm, da var ikke mine 1100 km så ille alikevel da :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.