Gå til innhold

VATSIM EVENT! Gardermoen Realtime 18Sept. 08-22z!!


Daniel Klepp

Anbefalte innlegg

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Da har jeg booket min flight fra Thessaloniki til ENGM (en liten gjennopplevelse av feriehjemreisen for 14 dager siden).

 

Men jeg er litt usikker på hvordan man forholder seg til tidsforskjellene ved slike events. Regner med at når det står Departure 17:50 UTC så er dette +3 timer for Hellas, slikt at departure blir 20:50?? - Eller må jeg ta utgangspunkt i norsk tid, og kjøre departure 19:50?? Dette er litt essensielt siden jeg er nødt til å få unger etc i seng før jeg kan benke meg ned forran simmen, og det er urealistisk for meg å klare å få dem i seng noe særlig før 20, og må jo ha litt tid til å preppe flighten, sette opp fp osv og jeg tror ikke ungene godtar å bli kastet i seng en time for tidlig fordi pappa skal fly på pc'en :-)

 

Mao, om jeg må følge UTC+2 timer (norsk tid) for departure, så greier jeg det ikke, og må kansellere flighten. Om jeg ta UTC+3 timer, på departure, så går det bra.

 

Har forøvrig ikke noen B738 i min addons-samling (venter i spenning på PMDG B737 NGX) - Er det ok om jeg velger å benytte min LVLD-B763 isteden?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke verre enn å sjekke rutetid og trekke fra planlagt ankomsttid. Skal du fly til osl er det irrelevant hva du gjør i Hellas (offline, f.eks), så lenge du holder rutetid ved ankomst. Av tidspunktene du får oppgitt er det det som gjelder for osl som er viktig, så justerer du flighten deretter ;) Usikker på kravet vedrørende flytype, men jeg mener på at det er opp til deg, så lenge det er mer eller mindre i samme kategori

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

 

Alle tider er i UTC, men dette må man nesten "tenke" ut selv. Vanskelig og forklare egentlig, men blir jo da +3 i forhold til norsk tid blir jo kun + 1 i UTC (eller noe sånt) Greia her er at du må prøve og nå slot tiden din på OSL. Er ikke lett dette med unger osv.. på en lørdagskveld. Kan jo alltids hende at flighten blir forsiket? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er ok å kjøre B767 - men det kan være du vil bli assignet en annen gate enn den som er oppført i gatesystemet, f.eks. på remote parking.

 

Når det gjelder ankomst, så bør du prøve å planlegge sånn at du lander ca. på det oppgitte tidspunkt, men om du kommer tidligere eller senere, så skal vi nok få deg ned likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusset forresten på en ting. Da jeg booket min flight fra LGTS til ENGM, som forøvrig er en SAS-flight fikk jeg opp litt info om flighten, bla dep 1750 UTC, ARR 2110 UTC osv. Der stod det videre at jeg skulle bruke callsign NOR-SHUTTLE?? Men dette kan da umulig stemme? Nor-Shuttle er jo Norwegian sitt callsign, og SAS bruker da vitterlig Scandinavian eller er det ScaNor?

 

Litt bug i systemet der, eller?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...