Pål Kasnes Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Leser i Aftenposten Aften idag: Utdrag fra artikkelen "Neppe fri sikt. Hvorvidt de såkalte flytitterene, utstyrt med det beste fotoutstyr, får lov av politiet til å stå på Gardermoen, er derimot usikkert. Sikkerhetsforeskrifter vil nok sørge for at de får dårlige arbeidsvilkår for registrering av Air Force 1s landing, taxing, parkering etc" Leser i hovedartikkelen at skal taxe til den militære terminalen på Gardermoen. Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil asphaug Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Tenk at det kan bli så mye styr av at en Mann skal komme til Oslo for å få en premie. Det er ikke annet en ren galskap. Send AF1 til Gardermoen og premien i posten. Da blir vi alle fornøyd. Kjetil. Er jeg rassist om jeg spiser pepperkakemenn??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Send AF1 til Gardermoen og premien i posten.Uten Obama ombord så er jo ikke flyet Airforce 1 da, så litt teit å sende prisen i posten når han er på Gardermoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Glemm vollen sa de vell sist også, men var ikke noe problem og stå der....jeg prøver meg ihverfall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Hvis noen følgte med på TV2 nyhetene kl. 21, så var det en sak på det der... Kanskje vi ser noen endringer nå som det har kommet litt i lyset Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jepp, det var han ene på nyhetene og jeg og kjetil som sto der sist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil asphaug Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Uten Obama er det ikke AF1, helt riktig. Men for meg spiller ikke det noen rolle hvor han er. Jeg vil ta bilde av flyet, for det fikk jeg ikke muligheten til for 10 år siden (Mørke). Derfor kan de sende premien i posten og vise frem flyet i dagslys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian-Mikkelborg Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=515912#Post515912 :grin: Caan't wait! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Nå er det ikke mange timene til Air Force one setter noen gummimerker i asfalten på Gardermoen. Synes det er synd at ikke vi spottere får et anvist sted å stå for å ta bilder/se landingen. Drar nok oppover uansett, men får prøve å finne et sted litt lenger unna (utenfor politiets sperringer) som det er mulig å få et fint overblikk over flyet! Den har planlagt ankomsttid kl. 0845, det bør vel være lyst nok til å ta bilder da... NB! Vær så snill og la denne tråden kun inneholde innlegg relatert til emnet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Nå har folk på naboforumet allerede blitt bortvist fra vollen av Politiet, så jeg er nok ganske sikker på at jeg ikke kommer til å ta turen oppover. Får heller satse på litt F-16-trafikk her på Rygge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Eller dere på Østfoldsiden tidlig torsdag morgen Fredrik rundt kl. 0830 vil jo sannssynligvis også flott kunne se flymaskinen med det blotte øyet på vei inn fra København. Er det klarværet imorgen tidlig skal dere fint kunne se jumbojeten descending. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus Bakke Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Siste nytt fra NSFF: NSFF har i dag hatt kontakt med politiet på Gardermoen og kan komme med følgende informasjon: Stenging av faste spottersteder/Vestsiden på Gardermoen: Hele område vest på Gardermoen blir stengt fra ca. 06.00 på torsdag morgen og frem til flyet er landet og presidentene har forlatt flyplass-området. Etter dette vil områdene igjen være åpne for fri ferdsel som normalt. Fredag samme tid vil det igjen bli iverksatt stengning av områdene til presidenten har forlatt flyplassen. Etter dette vil områdene igjen være åpne for fri ferdsel. Så for å sette alle spørsmål til siden om dette, områdene er stengt før og under landing, deretter åpent for alle, så stengt før og etter avgang, deretter åpent for alle. Politiet oppfordrer igjen på det sterkeste om ikke å bevege seg inn på vest/øst siden av flyplassen i de to periodene da det er stengt. Til slutt en oppfordring igjen: Følg alle pålegg gitt av politiet og forhold deg til denne informasjonen. Tenk på dine egne handlinger og konsekvenser det kan få om du trosser sikkerheten og de pålegg som blir gitt. Takker NSFF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 For min del får jeg bare tru det blir nordavær slik att de paserer over huet på meg her hjemme En anna ting er den meldinga om att E6 skulle stenges i perioder. Dette forstår jeg ikke behovet for i og med han flys til sentrum i helikopter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Da kommer de nok heller ikke til å stenge E6. Det var kun hvis han skulle kjøre bil...men tror vel ikke at noenting er fastsatt uoffisielt enda, kun offisielt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Er jo ganske så tåkete vær om dagen, så de er usikre på om de skal fly ham i helikopter eller kjøre ham i bil. Er nok været og sikten som avgjør altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Ønsker dere som tar turen til Gardermoen i morgen lykke til! Vurderte selv å dra, men å koste på hotell for å bli jaget vekk fra vollen ble ikke aktuelt. Er det forresten en stream fra tårnet på Gardermoen som er oppe å går? Om vi ikke får sett flyet i egen person hadde det uansett vært gøy å høre det på radioen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 I post nummer tre på denne siden ligger det en link til en stream som fungerer : http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=516794#Post516794 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Takk skal du ha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Finnes det noen stream for TWR? Per nå er det APP det går i høres det ut til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Tower ligger også inne på streamen, men den er dessverre plassert for langt unna til at man hører ATC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Ble fortalt meg via en bekjent at Røyken hadde besøk av 2 Secret Service folk i går som testet noe kommunikasjons utstyr som skal brukes når AF1 ankommer. Flyvelederen vil ha de to SS folkene ved sin side i morgen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 hadde du vist hva disse guttene har tatt ut av utsyr på strå selskaper, så hadde du fått sjokk...men det kan vi prate om etter at han har reist hjemm..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.