Gå til innhold

"ENGM tower, Air Force One, estb. ILS rwy 19R"


Petter Tandberg

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Det er vel noen områder som får restriksjoner, men jeg tror dette er en uttalelse fra politiet for å få mindre jobb/folkemasse oppe på Gardermoen. Hva som ferdes inne på selve flyplassområdet er en ting, men å ha fullstendig kontroll over samtlige meter med gjerde rundt flyplassen er en noe mer krevende jobb..

De hadde nok fått det til om de ville, men jeg tror nok de ønsker å bruke ressursjene på noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at politistyrker fra hele "sør-klubba" av Norge er hyret inn...

Husk også at spottere fra hele "sør-klubba" også tar turen. :grin:

Tror ikke det skal bli noe problem for å være ærlig. I verste fall så har jeg herjet en del i skogen der oppe. Om jeg så ikke får ett touchdown bilde, skal jeg iallefall få tatt ett bilde mens hun er i luften! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--->Fredrik: de par gange AF1 har været i CPH (i 1997, i 2005 også igen her i oktober) da har man ikke haft nogen eskorte af flyet. Så selv da Bill Clinton kom i 1997, hvor han fløy hen over hovedet på mig. Dengang var der ikke noget. I 2005 da Bush var i Danmark, var der heller ikke noget, og heller ikke i oktober 2009. Faktisk er det mye sjeldent, at der er flyeskorte. Dengang Danmark blev europamestre i fodbold (1992) lavede 2 F-16 piloter lidt sjov ut af deres normale luftrumsbevogtning. De lavede en eskorte af flyet med de danske spillerne fra Göteborg. Dog skete eskorten først da flyet var i dansk luftrum.

 

Så tror ikke, at man vil lave en eskorte. Tænk også på hvor mye det koster at sende 2 fly på vingerne, bare for at flyve "for sjov".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nlf.no/Motor/Nyheter/Documents/R-områder%20Nobel-2009.pdf

 

To restriksjonsområder:

 

Ett rundt Oslo med radius som strekker seg til sør av Rygge i sør og mellom Hamar/Gardermoen i Nord: EN R180

  • Ingen flyging i luftrom kl G
  • VFR flyging ikke tillatt
  • Kun rutebundet trafikk under FL300
  • Lufttrafikktjenesten gitt myndighet til omruting, forsinkelse eller stenging etter politiets behov.
     

Det blir single runway ops på ENGM en halvtime før til en halvtime etter antatt ankomsttid for AF1. Det blir det samme en halvtime før til en halvtime etter antatt takeofftid. -Med mulighet for regulering.

 

EN R181 blir avgrenset i nord rett sør for MES VOR i en linje rett vestover fra svenskegrensa til nord for Notodden/vest for Mesnali, og derfra så sørover til Risør-ish og derfra øst til svenskegrensa og der følger den svenskegrensa til øst for Mesnali igjen.

 

restriksjoner for område R181:

 

  • Krav om FPL minimum 1 t før EoBT
  • Krav om fungerende transponder
  • Krav om forhåndskoordinering med Oslo ATCC - utstedelse av SSR
     

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tror ikke, at man vil lave en eskorte. Tænk også på hvor mye det koster at sende 2 fly på vingerne, bare for at flyve "for sjov".
Det ser faktisk ut til at han både får F-16-eskorte inn fra teritorialgrensen til Gardermoen, og at det vil være F-16 i lufta mer eller mindre kontinuerlig mens han er i landet. Ihvertfall i følge NRK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos småfly' date=' blir det ulovlig å oppholde på rød sone på GA-området for de som har papirer til å oppholde seg der under normale omstendigheter? [/quote'] Det vil ikke være adgang til uteområdet og rød sone for andre enn nødvendig mannskap mens Obama befinner seg på OSL. Hovedporten blir stengt i denne perioden, og Obama eskortert ut en eller annen sideport.Gjerne sikkerhetsslusa i nord. Det vil heller ikke bli utstedt midlertidige adgangskort (Med eller uten følge av sertifisert personell). Det er det jeg har blitt fortalt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du ikke den altså? Hvem tjener på denne klovnehypen? Og hva har disse 3 Norske politikerne som motiv? Trodde det var åpenbart for enhver att dette er eventyret om de 3 Norske politikerne som skal til FN for å gjøre seg enda fetere. Og det på min, din og alle andre Nordmenns regning.

Hvor er fredsbudskapet til Husain Obama som skulle tilsi att prisen er beretiget? han står med begge beina i 2 store krigsoperasjoner AWS, og i dag kom det for megihvertfall forventa fredsbudskapet att han sender ytterligere 30.000 soldater ned til sandkassa.

 

Det handler om å avsløre hypen og motivet bak min gode mann, ikke no mer enn det. Alle veit det men få tørr innrømme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele vest delen er stengt av. Fra Vollen til Flysamlingen. Det sies at Politiet vil anmelde ALLE som ikke følger dette. Altså, forget Vollen.

 

NSFF har vært i kontakt med OSL og Politiet og fått denne beskejden. I utgangspunket; Glem å dra til Gardermoen for å ta bilde av landingen.

 

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...