Gå til innhold

"ENGM tower, Air Force One, estb. ILS rwy 19R"


Petter Tandberg

Anbefalte innlegg

Det er meldingen som forhåpentligvis vil bli hørt i tårnet på OSL 10. desmber. Obama vant jo fredsprisen og i den anledning kommer han til Norge for å motta den. Dette kan bli tidenes spottemulighet..! ;)

 

Obama fortalte at han har omorganisert timeplanen sin så han får mulighet til å komme til Norge 10. desember. Men ifølge Jagland blir det trolig et amputert program for presidenten, som etter all sannsynlighet bare kommer på dagsbesøk til Oslo.

 

[size:8pt] http://www.nrk.no/nyheter/nobels_fredspris/1.6811829 [/size]

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Gjest Geir-Finstad

Jeg og kjetil sto der sist, når clinton komm, men så var vi tidlig ute også da.......ja ja, så dere har ikke stått på vollen og spotta på airforce one altså....hi hi..disse disse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo nesten værdt å ta turen fra Haugesund for å se! Men er jo umulig å vite når, de er jo så inni granskauen hemmelighetsfulle med den.

 

Var som en talkshowvert sa i USA: Obama kommer til Norge for å motta fredsprisen - hvis han klarer å ta seg fri fra en av de 2 krigene han fører! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da han var i Danmark i forbindelse med IOC møtet i København, lukkede man jo hele luftrummet over Sjælland i næsten 12 timer.

 

Samtidig var CPH totalt lukket for trafik 15 min før og 15 min efter han var landet og lettet.

 

Han fik kritik for at tage til København for at promovere Chicago, selvom alle jo vidste, at de ikke havde en chance mod Rio. Han fik kritik for at være taget afsted, selvom han havde de 2 krige og en sundhedsreform at jobbe med hjemme i USA. Og hans besøg varede jo hellere ikke mere end 5½ time (hvoraf de sidste 30 minutter var et kort møte i AF1 med den øvertbefaldende for de amerikanske tropper i Afghanistan).

 

Selvom han kommer til OSL, så bliver det nok et kort besøk. Hans talsmænd har jo også sagt, at han måske ikke kommer til CPH i forbindelse med klimatopmødet stort set samtidig som Nobel-prisen, selvom han ville være en vigtig person at have til mødet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Tror ikke Vollen vil bli noe større problem en det var sist, da sto jeg der nemmelig. Men det var folk som undersøkte hvorfor vi var der, men når vi lista opp litt facts fra flyet, var det ok, bare ikke rør dere var beskjeden. Jeg skal ihverfall være der. I dagene før han kommer, 2-3 dager, vil man kunne se både C5, C17 og starlifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg vil ikke anbefale dere og tulle med slikt folkens. Når presidenten kommer, slukkes det meste av lys, og det henger skarp skyttere i lufta, og de spørr ikke først for og si det slik. Er du på et sted du ikke skal være og du er en trussel, blir du eliminert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Er det rart? hopper rett i fra Ghost recon til forumet her, trigger happy som bare det... Fra spøk til alvor, de sender ikke inn faks og ber om tilatelse... men man skal ikke tulle med sikkerheten her, var egentlig budskapet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere som har stått på vollen ved forrige besøk. Bør en ta beina fatt og ikke bruke bil helt inn på vollen, eller er ikke bil noe problem.

Har noen av dere ca ETA på når han kommer. Med tanke på seint dagslys om morgenen og tidlig mørkt om kvelden, fotoforhold osv.

Siste spørsmål,blir det Mill eller VIP delen han kommer til å stå på...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Ikke bil på vollen, parker ved veien bak, og gå rolig fremm og oppføre seg fornuftig så tror jeg det går bra, sist parkerte den på MIL....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avinor skrive følgende i et brev til NLF:

 

Ankomsten er forventet til den 10. desember ca. kl. 10.00 med avreise den 11. desember ca. kl. 12.00. Det er en liten mulighet for at ankomsten blir lagt til den 9. desember, men dette er ikke helt avklart.

 

http://nrfk.org/index.php?option=com_content&task=view&id=617&Itemid=1

 

 

 

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg vet er at jeg kommer til å være der!

 

Huff, alt jeg vet - er at jeg skal gjøre mitt beste

for å IKKE være der! :cool:

 

Heldigvis går jeg på fri 8. Desember, og skal fra

CPH til OSL i god tid - før dette "sirkuset" starter.

Dog en mulighet for at jeg skal nedover til LPA/TFS

den 11. Desember, og da havner man vel midt oppe i

dette uansett - grøss og gru. Stenge luftrommet i flere

timer to dager på rad, snakk om å sette "himmel og jord

i bevegelse" spør du meg - he he.. nei nå ble det

mye negativt her gitt.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...