Gå til innhold

Airforce one,skaper panikk over New-York


Anbefalte innlegg

Det var da voldsomt... Også sparken "på flekken" da... :grin:

Ro ned noen hakk. Dersom det er snakk om en oppstrammer kan jeg forsåvidt være enig, men sparken?

 

Det som har hendt her kan ganske enkelt beskrives som en kommunikasjons-svikt. Det har blitt gitt beskjed til "myndighetene i New York" (hvem nå enn det er, http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3048452.ece), så da er det vel bare å lure på hvorfor "menigmann" aldri fikk vite om det. Frykt for at reserveflyet skulle bli skutt ned av terrorister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg får følinga med at Alexander sitt innlegg var ganske ironisk :)

 

Amerikanarane er og blir dei mest paranoide folka på kloden. Ein ser jo faktisk til og med på filmen, at det er Air Force One som kjem flygande. Men den gjennomsnittlege amerikanar veit nok knapt korleis det ser ut hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil da si at Amerikanerne har ganske så god grunn til å være paranoide når det gjelder store fly rett over hustakene i tjukkeste NYC. De har opplevd noe, som for oss, er ganske så fjernt. Blant disse hysteriske menneskene er det nok mange som har mistet et kjært familiemedlem, en god kollega eller en god venn. Amerikanerne har enda 11. sept. hengende over seg som en tung sky.

Og det fremgår jo av dette at de så absolutt ikke er vant med flytrafikk over denne delen av byen, spesielt ikke med jagerfly hakk i hæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi ikke dra ALLE over den berømte kammen her da.

At de som opplevde 9/11 på kloss hold, og ellers de som bor i NYC

er litt mer skvetne er da for Guds skyld helt forståelig.

Erfaringer er det som skaper oss,mennesker.

Har vi ingen erfaringer med slike ting,kan vi gjerne le av eller kalle

andre paranoide,men det vil jeg si er mangel på kunnskap om

hva ting vi opplever gjør med oss som mennesker.

At "alle" her inne kan gjenkjenne Air Force One på 5 lysårs avstand natterstid er greit,

men så må man jo forstå at vi her inne er et lite nisjelag av nerder

som kan stå en hel dag i regn å snø på en flyplass for å ta noen bilder av lange busser

med svære avlange plater stikkende ut på hver side.

For andre,ja altså 99.99% av befolkningen så er det en ganske uforståelig ting.

Jeg tror egentlig at de andre har større grunn til å le av oss,

enn vi har grunn til å le av/gjøre narr av/harselere med dem,

selv de ikke ser at Air Force One er på tokt,eller ser forskjellen på en Airbus og en Boeing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aporopå panikk og overflyvning så ble jeg nettopp nå overfløyet av 4 stk jagere i tett formasjon. Trodde et øyeblikk det var dommedag... De var ikke direkte stillegående, og det er i grunn ikke hverdagskost å se sånt her (Oslo-området, ikke langt fra gode gamle Fornebu).

 

Noen som vet hva det var, øvelse, oppvisning, kosetur, eller liker de bare å skræm folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser problemet, men jeg skjønner ikke oppstyret. Det er synd at verden er blitt så paranoid med tanke på terror. Terroristene har nok hvirkelig oppnådd noe her, desverre. Jeg skjønner motivet for overflygningen, og jeg skjønner hvorfor ruten til Airfoce One skal være hemmelig. Men i dette tilfellet kunne de kanskje gjort en untak, å spart seg for litt mediaoppslag.

Jeg misstenker en del av de som har utalt seg i media med høyre grad/stilling "spiller" litt for media når de sier at dette aldri burde skjedd, å at de ikke viste noe om det. Om de hadde sagt noe annet, hadde de nok fort blitt upopulære.

For ordens skyld var det nok ikke Airfoce One som var ute på tur, det var nok en Boeing VC-25A (millitær utgave av 742), som er betegnelsen på flyet. Airforce One er bare callsignet de bruker når presidenten er ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...