Gå til innhold

FS - Hva er viktigst for deg i simmen?


Kristian-Mikkelborg

Anbefalte innlegg

Jaa.. Altså, hva er viktigst for deg i simulatoren? :)

 

Er det hvordan det ser ut rundt deg (scenery), eller at flyene ser bra ut, eller bare at du får flydd fra A til B? :grin: Nevn gjerne noe mer om dere ønsker.

 

Jeg for min del har ingen tanker om åssen naturen ser ut, men jeg liker at det er litt fint på flyplassen.. Ordentlige terminaler, broer, jetways, etc etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd Kristian!

 

Jo.. Jeg er veldig optatt av at ting skal skje i riktig rekkefølge, jeg ptøver å tenkte meg at jeg hadde vært passasjer, hvordan hadde da det da føles og sitte bak i passasjersetene osv.. :)

 

Så syns jeg at spesielt flyplass sceneryet skal være bra! når det blir mye flyvning i mørket gjør det ikke noe at bakketexturer er dårlig, jeg bruker da UTE og får nope fantastiske lystexturer som gjør alt my tøffere!

 

Ellers er det vel Vatsim med ATC og voice som gjør det siste lille ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigste for meg er at jeg flyr as real as it gets. Enig med deg at det ikke er default scenery= hva er vits og fly da?!

 

Ja flyr NESTEN bare payware fly men freeware VFR fly og hvis flyene er bra freeware.

 

Ellers er jeg ikke bare opptatt av flyplass sceneryet men også bakke texturer og flyr med real wheater Active sky 6.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg begynnte å spille DCS har jeg innsett at jeg syns det er veldig moro at så mange systemer som mulig er simulerte. I tillegg er generelt utseende ganske viktig, modeller av fly osv. bør helt være så detaljerte og så nært opp mot virkeligheten som mulig. Og jeg syns også at det er viktig med mange små detaljer som får deg til å føle at du spiller i en levende verden, slik som trafikk på veiene, tog som putrer avgårde osv. Og sist men ikke minst så syns jeg det er viktig at man får følelsen av å fly (det er vel en veldig individuell opplevelse men), og at maskinene i spillet oppfører seg så nært opp mot virkeligheten som mulig (altså ingen FS-jagerfly som trekker 40g i en sving mens de opprettholder farten på mach 3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg det viktigste er As Real As Possible.

Som dere vet er sikkelig Airbus fan og desverre så er det enten PSS eller Wilco som man kan fly per dags dato.

 

Jeg bryr meg ikke noe særlig om hvordan flyet ser ut. Det er hvordan den er simulert i forholdt til ekte som er viktigs.

Men scenery skal se bra ut. Default scenery er ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg må alt være perfekt. Med dette menes:

 

- Flyet må se bra ut(modellen må være mer eller mindre 100% lik den virkelige flytypen og painten må være av god kvalitet).

- Systemsimuleringen må være på et høyt nivå. Her er det kun Level-D, PMDG, Maddog 2006/8 nivå som er godt nok.

- Scenery må være pent. Dette gjelder generelle bakketeksturer samt flyplass scenery. Dette kan ikke på noen måte gå på bekostning av FPS så derfor så må PCen også kunne betegnes som et monster.

- Været må være som real, så uten active sky så er det ikke vits å starte FS. Skyer må også være av høy og realistisk kvalitet.

- Lyden må også gjengis så nært virkeligheten som mulig.

- ATC må være god. Siden plassering av PC hjemme hos meg gjør det mer eller mindre umulig å bruke vatsim så er det Radar Contact som sørger for tilfredsstillelse på dette området.

 

Sånn det skulle vell "cover the basics" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg må alt være perfekt. Med dette menes:

 

- Flyet må se bra ut(modellen må være mer eller mindre 100% lik den virkelige flytypen og painten må være av god kvalitet).

- Systemsimuleringen må være på et høyt nivå. Her er det kun Level-D' date=' PMDG, Maddog 2006/8 nivå som er godt nok.

- Scenery må være pent. Dette gjelder generelle bakketeksturer samt flyplass scenery. Dette kan ikke på noen måte gå på bekostning av FPS så derfor så må PCen også kunne betegnes som et monster.

- Været må være som real, så uten active sky så er det ikke vits å starte FS. Skyer må også være av høy og realistisk kvalitet.

- Lyden må også gjengis så nært virkeligheten som mulig.

- ATC må være god. Siden plassering av PC hjemme hos meg gjør det mer eller mindre umulig å bruke vatsim så er det Radar Contact som sørger for tilfredsstillelse på dette området.

 

Sånn det skulle vell "cover the basics" :P [/quote']

 

Må si meg 100% enig med Stian her. Men jeg bruker default ATC som er moda ved hjelp av Edit Woicepack, pluss at jeg må HA realistisk AI traffic. Trur ikke den kom som en bombe men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg må alt være perfekt. Med dette menes:

 

- Flyet må se bra ut(modellen må være mer eller mindre 100% lik den virkelige flytypen og painten må være av god kvalitet).

- Systemsimuleringen må være på et høyt nivå. Her er det kun Level-D' date=' PMDG, Maddog 2006/8 nivå som er godt nok.

- Scenery må være pent. Dette gjelder generelle bakketeksturer samt flyplass scenery. Dette kan ikke på noen måte gå på bekostning av FPS så derfor så må PCen også kunne betegnes som et monster.

- Været må være som real, så uten active sky så er det ikke vits å starte FS. Skyer må også være av høy og realistisk kvalitet.

- Lyden må også gjengis så nært virkeligheten som mulig.

- ATC må være god. Siden plassering av PC hjemme hos meg gjør det mer eller mindre umulig å bruke vatsim så er det Radar Contact som sørger for tilfredsstillelse på dette området.

 

Sånn det skulle vell "cover the basics" :P [/quote']

 

Må si meg 100% enig med Stian her. Men jeg bruker default ATC som er moda ved hjelp av Edit Woicepack, pluss at jeg må HA realistisk AI traffic. Trur ikke den kom som en bombe men.

 

må bare si at jeg er enig me begge to her. AI og ATC er et must da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...