Tommy Hansen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hmm.. innstallerte scenery idag. Kos er LITEN! Kanskje vi alle skulle bli enige om B737/A320 som max? Med så mange som 10-12 piloter så får vi nok fraktet hjem alle passasjerer uansett. Så store fugler er vel strengt tatt unødvendig for "oppdraget" som er satt liksom. Å få trykka inn 4-5 747 og et par 767 + en A330 blir jo umulig på den lille flyplassen vel? :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Jeg legger inn veto Tommy, godt forslag uansett! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Da er det bare å si: "Velkommen til oppdrag,Sild i tønne" :grin: Håper ground der nede har MBA i tetris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Norheim Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Ja jeg hive meg på turen jeg!! CNO:7316 737-800 Gate 32 Gleder meg!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Ivar, jeg har jo innsett at du prøver å unngå meg, men du har visst bedre oversikt over mine planer enn det jeg har! Selvsagt passer ikke denne dagen for meg, jeg kan kanskje fly ned dagen før og være med på returen. Men alt du planlegger kolliderer med mine planer, jeg har vært med på én tur med deg, og det var i "Gutta på tur"-dagene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Beklager, kan nok ikke være med på turen, feiring på Lørdag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen B. Nielsen Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Boeing 737-600 SAS409 Gate 40 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon Olsvold Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 737-800 TVS303, Gate 44 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Huff, det var triste nyheter Arild! (Ja, jeg har en kopi av avtaleboken din..! :grin:) Men virkelig, jeg skal forsøke å bli litt bedre på å annonsere litt tidligere, slik at man evt. får gjort endringer i planene for den som evt. ønsker det. Vi vil jo ha deg med på tur vet du kompis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Arild er åpenbart ikke den eneste du har avtaleboken til, Ivar. Merkelig at jeg alltid har satt opp planer når det er N.E. Jeg som alltid lever i nuet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars strømsnes Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Rett som Geir sier, det er karpathos by som er avbildet, og kan bekrefte at det blåser der... Da jeg var der i sommer blåste ca. 35 knop, med en god del mer i kastene. Det ble en spennende landing... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Da har jeg instalert scenery, og utforsket stedet litt. Har også tatt en kjapp opptelling over antall påmeldte (etter flytype); A319: 1 A321: 1 A333: 1 B736: 2 B738: 3 B744: 2 B763: 2 (Anntar LevelD, da ingen 767 var nærmere spesifisert) MD82: 1 Samt en som ikke har bestemt seg i valget mellom 747(-400?) eller 738. Så langt er følgende Gates opptatt (ENGM); 17 - 32 - 36 - 40 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 49 - 50 - 53 - 181 I alt 13 "sikre" påmeldinger, samt en "usikker". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Hvis det er flere som ønsker slot tid så må dere hive dere rundt. Når jeg kommer hjem fra jobb i 19 tiden setter jeg opp slot tider for hver enkelt flyvning. Dere som IKKE har slot tid havner bak i køen da listen blir oversendt til vår ATC på Kos. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 BLX375 – 11:17 – 16:02 – B767 SAS521 – 11:19 – 16:04 – A319 SAS247 – 11:21 – 16:06 – B747 SAS372 – 11:25 – 16:10 – MD82 CNO293 – 11:27 – 16:12 – B738 NVR253 – 11:29 – 16:14 – A321 BAW436 – 11:31 – 16:16 – B747 CNO7316 – 11:35 – 16:20 – B738 SAS409 – 11:37 – 16:22 – B736 TVS303 – 11:39 – 16:24 – B738 VKG883 - 11:21 - 16:26 - A333 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Til dere som havnet helt i bunn av listen: Ha med nok fuel til å holde i 1 time + fuel til alternate. Jeg anbefaler Rhodos som også er bemannet i morgen kveld. Det samme gjelder forøvrig for dere som ikke har fått tildelt slot tid, dere må nok belage dere på Rhodos eller å holde i 1 time. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 På Grunn av TECH på A330en så har vi (Thomas Cook DK), henta inn en 767 fra UK som kommer i kveld VKG883 B763 49 G-TCCA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Det blir fint vær her på østlandet i morgen (søndag). Å takke nei til en flytur med LN-NKF, hvor Børge Litangen fra forumet som co-pilot ville vært galskap. Dette betyr med andre ord at jeg desverre ikke blir med fra Gardermoen i morgen. Vi får se hva jeg finner roter sammen når klokken nærmer seg 17 norsk tid. Mest sannsynlig blir det nok en ferryflight fra en eller annen gresk øy, men jeg kommer uansett til å møte samtlige av dere på innflygningen til Kos! :grin: Husk folkens! Skriv "NORWEGIAN EAGELS" i remarks, slik at controlleren kan skille oss ut fra annen trafikk! Vi høres på ts.vaccsca.org/Norwegian Eagles i morgen! Dette blir en sabla bra tur! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 "litt" mere morro og fly i real ja! :grin: Kos deg på turen i morra.Håper du blir med retur da til Oslo. Nå er det jeg med A319 SAS som er først ute ja :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Blir selvfølglelig med tilbake til Oslo! Regner med jeg henter flymaskinen som står på Samos. Beregnet ankomst er som planlagt, så vi sees på finalen på Kos! Men nå må jeg stikke, god tur så sees vi! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Maaland Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Da var Vi på vei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 jepp.on our way...right on time. 9 fly på vei allefall nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kent-Ruben Johansen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hmm, CTD rett før T/D. Lenge siden jeg har opplevd det, men det er jo TYPISK det når det er event på gang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Da var de fleste nede. Jeg kom inn først...og tok dette bildet etter de andre begynnte og få parking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kent-Ruben Johansen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 CTD igjen....nå er jeg SMÅIRRITERT! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Dere vil få skikkelig service ved annkomst Gardermoen ENGM_GND ENGM_TWR ENGM_APP ENOS_CTR ..er online nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Det høres flott ut! Det var kaotiske tilstander i Hellas ikveld...stakkars Athens control... mellom 40-50 fly i Athens center ikveld. :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Da kom vi omsider hjem. full ATC dekning hele veien. Takk for turen igjen Ørner! Og igjen tusen takk til dere ATC som gadd og vente på oss.... Jeg var 46 min forsinka allefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ja, takk for turen, eagles Ble desverre ikke retur på meg, men turen nedover var jo fin, selv om det var begrenset med ATC. Stresset Athens? Det var jo bare forbokstaven i fornavnet :grin: dyktig var han hvertfall da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Takk for en herlig tur gutter! Dette blir bare bedre og bedre etterhvert som vi blir bedre kjent med hverandre også! :grin: Jeg er storfornøyd over oppmøtet, det ble "at the limit" for å si det slik! Jeg fikk som kjent ikke anledning til å bli med nedover da jeg var ute å luftet Cessnaen på Fyresdal, men stemningen kom raskt på plass da jeg logget på servinfo å fikk se gutta på tur sørover. I siste liten fikk jeg også logget opp som LGKO_TWR for å avlaste LGGG_CTR som hadde mer enn nok å holde fingrene i. ALLE plassene var opptatte da vi var klare for avgang til Gardermoen igjen, tenker kontroll svettet godt da han så jeg logget av som TWR! :grin: Litt forsinkelser ble det der nede pga. litt mye trafikk og rot med clearence, men det hjalp jo godt at jeg logget på som LGKO_TWR igjen så snart jeg var airborn! Vi fikk en jevn strøm av nordmenn på vei nordover, noen tok også igjen undertegnede som fikk ett lite forsprang. Hva synes dere som å tilbringe så mange timer foran simulatoren? Kunne tenkt meg flere slike tur/retur turer, så fram til at det ikke er så alt for mange timene en vei. TAKK FOR TUREN! Vi sees snart igjen, stay tuned! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Flott tur, ja, men et par ting jeg ikke helt likte... Som de fleste av dere sikkert fikk med dere, så hadde jeg startet motorene idet vi fikk APP på. Og APP så ikke ut til å klare å finne min FlightPlan. Så der stod jeg da, med 4 tørste motorer som slukte drivstoff mens jeg ventet. Antall gjennomførte "resend" (FlighPlan) mistet jeg etterhvert tallet på... Er saktens ikke sikker på hva som hendte akkurat der, men fint om du kan prøve å finne ut av det, Ivar. De neste par dagene kan det bli dårlig med flyvning på meg, jeg skal nemlig spille et spill som heter "format D:" i dag. :grin: Så i skrivende stund, så taes det en sikkerhetskopi av D: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.