Gå til innhold

www.trafikkflygeren.com


Jan R. Storelvmo

Anbefalte innlegg

Heisann simmere!

 

Ville bare reklamere litt for hjemmesiden min som ligger på www.trafikkflygeren.com til alle flyinteresserte og til alle som vurderer å ta trafikkflyger utdanning som meg. Her finner dere en god del info, bilder, videoer osv. osv. Her kan dere følge meg i veien mot trafikkflyger. Har også eget forum på siden hvor dere kan spørre om det dere måtte lure på ang. flyging eller utdannelsen jeg tar. Blir lagt ut bilder og nye videoer regelmessig samt oppdatering på hva jeg har gjort og hvor langt jeg har kommet.

 

Ha en fortsatt fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke bare å skru av høytallerne da' date=' folkens?[/quote']

Tja, det gir jo mening... i teorien!

 

I praksis er jeg ikke så sikker. Jeg hører for eksempel ofte på nettradio...

 

Enda værre er det at musikken starter på nytt igjen hver gang du navigerer til andre deler av nettstedet.

 

Drep den musikken, så skal jeg se nærmere på siden, ikke før...

 

EDIT; prøver ikke å være negativ, det lille jeg har sett (altså design, mm.) virker bra. Desverre har sidens forfatter/designer/ect. gått i en skummel web-design-felle, nemlig den at en nett-side blir bedre dersom det legges inn musikk som spilles av når siden åpnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke bare å skru av høytallerne da' date=' folkens? Eller trykke på pauseknappen på mp3-spilleren nede til høyre på nettsiden?

 

Var en fin side! [/quote']

 

Når man går inn på en nettside(utenom artist nettsider) så regner man ikke med å ha en MP3 spiller i bakgrunn. Den ble også grunnen til at jeg forlot siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som klager over musikken: Det finnes faktisk en "stopp knapp" på høyre side på spilleren hvor du kan stoppe musikken. Musikken er lagt på for å prøve å skape den rette stemningen. Hvor godt jeg lykkes med det vil nok helt sikkert variere fra person til person. Men om du ikke liker den så går det helt fint an å skru den av :) Musikken har jeg desverre ingen planer om å fjerne så den blir nok værende er jeg redd :) Siden er designet etter mine egne premisser og fungerer igrunn og bunn som en side hvor venner, familie og bekjente kan følge med hvordan det går med meg her borte i statene. Det var grunnen til at den ble laget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det samme jeg og tenkte' date=' ble frustrert da jeg hørte på Die Toten Hosen - Hier kommt Alex, som er en vanvittig bra sang, så plutselig hører jeg U2!!!!... HALLO!!!????... U2!!!!... Herregud...

 

Ellers en bra side, har tenkt å ta det gjennom PEA jeg også, når den tid kommer, hvis den tid kommer [/quote']

 

Hm...hva er galt med U2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det samme jeg og tenkte, ble frustrert da jeg hørte på Die Toten Hosen - Hier kommt Alex, som er en vanvittig bra sang, så plutselig hører jeg U2!!!!... HALLO!!!????... U2!!!!... Herregud...

Jeeez...Hver sin smak da mann! ingen grunn til å begynne å kutte seg selv!

Kjempe side Jan-Reidar! :) vi har visst samme musikk smak..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børge Litangen

Ufrivillig musikk på en webside er en dødssynd, det er ikke mer å si om den saken. Jeg sier det ikke fordi jeg ikke liker musikk eller er for lat til å skru av høytaleren. Det er rett og slett tabu innenfor webutvikling, og sørger for at 80% av dine potensielle besøkende snur i døråpningen (jeg regner med at du opprettet siden for at flest mulig skal eksponeres for ditt budskap).

 

Bortsett fra det var siden interessant :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan-Reidar,

 

Jeg syntes hjemmesiden din var knall bra! :D

Jobber selv som programmerer og web utvikler og dette syntes jeg var veldig flott. Du har tydeligvis lagt ned en god del arbeid på disse sidene, og masse bra innhold! Innhold og oppdateringer er viktig vet du ;)

 

Er dritt misunnelig på deg :crazy: Det er jo helt tydelig at du lever det playboy livet i "The sunshine state". Knall bil, motorsykler og FLYVING, fy fader du må ha det bra nå!! Har selv bodd i Boca Raton og Florida er et herlig sted! Hadde jeg vært 20 igjen vet jeg hva jeg skulle gjort (no regrets though :D).

 

Du får kose deg, og lykke til videre med utdannelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals
Var det samme jeg og tenkte' date=' ble frustrert da jeg hørte på Die Toten Hosen - Hier kommt Alex, som er en vanvittig bra sang, så plutselig hører jeg U2!!!!... HALLO!!!????... U2!!!!... Herregud... [/quote']

Jeeez...Hver sin smak da mann! ingen grunn til å begynne å kutte seg selv!

Kjempe side Jan-Reidar! :) vi har visst samme musikk smak..hehe

 

Endelig en som har skjønt det!

 

Nydelig side du har laget Jan-Reidar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin side til CMS å være. Men som du sikkert forstår er de fleste i mot at musikk starter automatisk på en hver nettside. Mellom webdesignere er slikt "a clickstat-killer", selv om musikken er aldri så god. Autostart av musikk er fy, autostart av video er fy. Animerte dekorelementer er fy, så fremt det ikke er reklamebannere. Det skal være opptil gjesten å slå på/av slike tjenester.

 

Dette er kun godt mente tips til deg Storelvmo

 

Mvh Bent Stoa

Webdesigner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som klager over musikken: Det finnes faktisk en "stopp knapp" på høyre side på spilleren hvor du kan stoppe musikken.

 

Sitter och lyssnar på ett album på datorn, eller nätradio, klickar mig in på sidan och så är det hög, dålig musik så vill man så fort som möjligt kunna stänga av musiken. Din stoppknapp är ca 0,1% av hela sidan = inte direkt lätt att hitta när man önskar att snabbt stänga av musiken. Därför blev alt+f4 lättare. Läs igenom det Børge & Bent skriver en gång till tycker jag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det samme jeg og tenkte' date=' ble frustrert da jeg hørte på Die Toten Hosen - Hier kommt Alex, som er en vanvittig bra sang, så plutselig hører jeg U2!!!!... HALLO!!!????... U2!!!!... Herregud... [/quote']

Jeeez...Hver sin smak da mann! ingen grunn til å begynne å kutte seg selv!

Kjempe side Jan-Reidar! :) vi har visst samme musikk smak..hehe

 

 

U2 har en fin sang, Beutifull day... Jeg kutter meg selv så mye jeg vil :cool: NOT..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, første som slo meg når jeg så sia, "wow! Nice design, dette har jeg lyst å lese mer om!" - så av en eller annen grunn begynte U2 å spille, og jeg tenker, hva fa*en?! Starta iTunes? Trykker på play/stop knappen, og da starter iTunes, mens U2 spiller og jeg har VLC oppe samtidig og ser scrubs..

 

Da innser jeg, her er det jo for svarte musikk på sia, og etter å ha sett på toppen og bunn av sia, var det rett ut, fordi jeg ikke fant noen stopp knapp! 95% av alle brukere som kommer inn på en side med musikk, vil ofte bare gå ut, fordi de orker ikke musikken. Designet er fantastisk, og det står mye bra der, men når sangene skifter mellom hver side, så er det bare fae*n så irriterende. Foretrekker mye heller å ha iTunes i gang enn musikk på sia.

 

ITILLEGG! Så hvis noen fra RIAA kommer inn på sia de (som de garantert kommer til å gjøre en dag, kan jeg garantere deg ettersom du er i USA) kommer de til å saksøke deg til du dør fordi du har nå når dette skrives hatt 2799 besøk, som alle har lastet ned de sangene, (Ja det har de tekninsk sett), du har mer enn en sang, og hvis du ikke har betalt de mellom 10- og 20000 norske kronene det koster å betale til TONO, som du ikke skal betale til, ettersom du er i USA. Bryter du opphavsloven..

 

ERGO, jeg annbefaler deg å fjerne musikken... Du bryter den amerkanske DMCA og det er SINNSYKT irriterende! Sorry mate.. Men slik er det bare.

 

Mathias :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...