Gå til innhold

www.trafikkflygeren.com


Jan R. Storelvmo

Anbefalte innlegg

Siden han reklamerer på denne siden, er han sikkert glad for feedback. Han må gjøre det han vil med musikken sin. Jeg vil bare fortelle hvordan jeg opplevde det.

Jeg går inn på siden. Flott side! Så begynner musikken. Jeg skjønner ingenting. Går inn i iTunes, men der er det ingenting som spiller. Så skjønner jeg at det er nettsiden. Og uten å lese en eneste linje på siden går jeg rett ut.

 

Hvis siden er for andre enn deg selv, som jeg regner med at den er. Da er det kjempefint å få vite hva brukerne synes om siden :-) Hvis ikke kunne man jo kanskje hatt siden internt på sin egen maskin, og ikke på www.

 

Men kjempefin side ellers. Og moro å se videoklippene! Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve designet paa siden din er veldig fint Jan-Reidar, men som mange andre i denne topicen har sagt, og noe ogsaa alle andre (uten unntak) jeg har snakket med om hjemmesiden din her i Daytona er 100% enig i er at den musikken er bare helt paa hodet.

Du kan ta det til deg eller ikke, men den auto-musikken gjoer at jeg (og andre) gaar ut av siden din ganske saa fort.

Du sier at det gaar an aa stoppe den, men om man fortsetter aa browse saa vil den bare starte igjen hver gang man loader en ny side. Greit at du vil "skape stemning", men det funker ikke for andre enn deg tror jeg...

 

Bare my 2 cents, ta det til deg om du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde:

 

Så veldig ålreit ut ved første øyekast, satt og hørte på Keith Jarrett og hadde det egentlig veldig bra. Plutselig kommer U2 på i svært høyt volum, jeg skjønner ingenting, skrur ned høyttalerne, stopper Jarrett (som for øvrig var midt inne i en svært interessant vending), skrur opp volumet litt, U2 er fortsatt der, ser etter stoppknapp, finner den ikke, lukker siden.

 

Autostart av musikk er FY! Hvis du absolutt skal ha det, lag en svært lett tilgjengelig og iøynefallende stoppknapp. Når det er gjort skal jeg med glede se på siden din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok' date=' første som slo meg når jeg så sia, "wow! Nice design, dette har jeg lyst å lese mer om!" - så av en eller annen grunn begynte U2 å spille, og jeg tenker, hva fa*en?! Starta iTunes? Trykker på play/stop knappen, og da starter iTunes, mens U2 spiller og jeg har VLC oppe samtidig og ser scrubs..

 

Da innser jeg, her er det jo for svarte musikk på sia, og etter å ha sett på toppen og bunn av sia, var det rett ut, fordi jeg ikke fant noen stopp knapp! 95% av alle brukere som kommer inn på en side med musikk, vil ofte bare gå ut, fordi de orker ikke musikken. Designet er fantastisk, og det står mye bra der, men når sangene skifter mellom hver side, så er det bare fae*n så irriterende. Foretrekker mye heller å ha iTunes i gang enn musikk på sia.

 

ITILLEGG! Så hvis noen fra RIAA kommer inn på sia de (som de garantert kommer til å gjøre en dag, kan jeg garantere deg ettersom du er i USA) kommer de til å saksøke deg til du dør fordi du har nå når dette skrives hatt 2799 besøk, som alle har lastet ned de sangene, (Ja det har de tekninsk sett), du har mer enn en sang, og hvis du ikke har betalt de mellom 10- og 20000 norske kronene det koster å betale til TONO, som du ikke skal betale til, ettersom du er i USA. Bryter du opphavsloven..

 

ERGO, jeg annbefaler deg å fjerne musikken... Du bryter den amerkanske DMCA og det er SINNSYKT irriterende! Sorry mate.. Men slik er det bare.

 

Mathias :) [/quote']

 

Jeg bryter faktisk ikke med RIAA eller DMCA fordi dette er musikk jeg har kjøpt rettigheter/lisens for å ha spillende på siden. Vi får se hva jeg gjør med musikken etterhvert, siden er jo primært laget for at familie, bekjente og venner hjemme i norge skal kunne følge med. Ikke for at siden skal bli topp 10 på VG lista hvis du skjønner hva jeg mener :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde:

 

Så veldig ålreit ut ved første øyekast' date=' satt og hørte på Keith Jarrett og hadde det egentlig veldig bra. Plutselig kommer U2 på i svært høyt volum, jeg skjønner ingenting, skrur ned høyttalerne, stopper Jarrett (som for øvrig var midt inne i en svært interessant vending), skrur opp volumet litt, U2 er fortsatt der, ser etter stoppknapp, finner den ikke, lukker siden.

 

Autostart av musikk er FY! Hvis du absolutt skal ha det, lag en svært lett tilgjengelig og iøynefallende stoppknapp. Når det er gjort skal jeg med glede se på siden din :) [/quote']

 

Dette med den store stoppknappen var ikke så dum ide. Noterer meg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve designet paa siden din er veldig fint Jan-Reidar' date=' men som mange andre i denne topicen har sagt, og noe ogsaa alle andre (uten unntak) jeg har snakket med om hjemmesiden din her i Daytona er 100% enig i er at den musikken er bare helt paa hodet.

Du kan ta det til deg eller ikke, men den auto-musikken gjoer at jeg (og andre) gaar ut av siden din ganske saa fort.

Du sier at det gaar an aa stoppe den, men om man fortsetter aa browse saa vil den bare starte igjen hver gang man loader en ny side. Greit at du vil "skape stemning", men det funker ikke for andre enn deg tror jeg...

 

Bare my 2 cents, ta det til deg om du vil [/quote']

 

Vi får se hva jeg finner på. Ser ikke bort fra at jeg reduserer musikkbruken, og i tillegg lager en stor og fin RØD stoppknapp :D Siden var jo egentlig ikke laget for at jeg skulle toppe vg lista med den, men jeg får se hva jeg gjør.

 

Så sinnsykt mye klaging som det har vært på siden nå så får jeg bare sinnsykt lyst til å være skikkelig vrang...og legge enda mer musikk til, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa tidligere syntes jeg siden din var fin jeg, og gir igrunn f.. i musikken.

 

Men det slår meg at du egentlig er ganske heldig. Du har fått en kjemperespons på siden din og et utvetydig signal om kun en ting som folk ikke likte. Og til og med helt gratis. Syntes det er rart å ignorere slikt.

 

Om F.I.'n din forteller deg at det er en god ide å lande men gear down, lander du da med gear up bare for å være sta? :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Slapp litt av da folkens...gi mannen en "breik",...ser ut til at du har et par andre ting og tenke på også Jan-Reidar.

 

Jeg syns du har en spennende side som jeg var innom forleden og leste med stor interesse, spes. om checkriden din, ikke småtteri av prøvelser du måtte igjennom, og grattis med PPL-A!!

 

Skal følge med videre på siden din hvordan det kan være å gå den veien. Lykke til med IR'en!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...