Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2008 Premium Medlem Del Skrevet 6. februar 2008 Noen ganger kommer det modeller som har noe ekstra med seg, noe som treffer midt i flyinteressens nervesenter. Som omgående føles helt spesiell og utvider grensene for hvor bredt man kan smile. Og som gir valuta for alle timene man bruker på denne hobbyen som for andre oppleves som galskap. Twin Otteren fra Aerosoft er et sånt fly. Den føles riktig med en gang man starter motorene, og den får begeistringen til å stige like raskt som Twotteren. Motorlyden tror jeg må være noe av det mest realistiske jeg har hørt fra mine høytalere. At den også er malt i det norske luftforsvarets farver er en kjempebonus, og det kan vi takke Dag R. Stangeland for. Håper noen etter hvert kan gi den farvene til Widerøes lille grønne. Sjekk detaljene på flapsen. Og den beste nyheten av alle, selv med sitt vannvittige detaljnivå så dreper den ikke mere frames enn default Cessna 172. Førsteinntrykket er over all forventning. Det er mulig begeistringen gjør meg blind, og jeg vil ikke en gang forsøke å være objektiv, men de første timene med Twin Ottern har overbevist meg om at vi fortsatt har mye å glede oss over i FSX, og at familie og venner må belage seg på å få enda mindre kontakt med oss fortapte simmere. - Og hørte jeg noen nevne F-16 fra samme Aerosoft? Hvor kan vi kjøpe herligheten? Her, på flightsim.no i nettbutikken! Det tok mindre enn ti minutter fra jeg tok fram VISA-kortet til jeg nådde tusen fot over Bardufoss :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Fantastiske bilete av ein flott maskin Ernst. Dette gjorde at eg NESTEN vurderte å gå til innkjøp av FSX :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Flotte bilder, Ernst og kan ikke være mere enig med egenskapene med dette flotte fantatiske flyet Er allerede i gang med "liten og grønn" repainten :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jesus! Det flyet vil jeg ha! Slev om jeg ikke har FSX innstallert blir jeg å kjøpe det Værtfall når jeg hører at Widerøe`s lille grønne er på vei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. februar 2008 Jatakk, man kan bli religiøs av mindre :grin: . Torstein, hadde du fått prøvd denne Twottern, ville du aldri mer tatt en flytur med steinaldersimmen FS2004....... :grin: . Og Truls Petter, det var knallgode nyheter Med Widerøes lille grønne på plass, regner jeg med det blir hektisk aktivitet på småflyplassene langs kysten!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det flyet må jeg ha, og da skal jeg spille en gammel øystein sunde låt som heter " Liten og Grønn" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ikke for å stjele posten din Ernst, men lurer på hvordan PCen min vil kjøre FSX? Vista HomePremium Intel Core2Duo T7300 2.0 GhZ, 3Gb RAM, GeForce 8600M GS, totalt tilgjengelig skjermminne: 1GB. Dedikert skjermminne: 256 MB. Hva tror dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Fidjeland Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Og den beste nyheten av alle, selv med sitt vannvittige detaljnivå så dreper den ikke mere frames enn default Cessna 172. Jeg ser at det er flere som hevder dette. Men det er definitivt ikke min erfaring. Så hva gjør dere for å få den til å "flyte" like "lett" som default Cessna 172? . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. februar 2008 Dette er jo det evige spørsmålet Gunnar....og vanskelig å svare på. Det er vel en kombinasjon av PC-oppsettet og innstillingene i FSX ( her er det utallige muligheter). Kan ikke si annet enn at du må studere erfaringene fra andre simmere i diverse forum, og så prøve deg fram. Hos meg flyr Twotteren silkemykt uten lugging, og det med rimelig mye scenery og vær, høy lyd og max realisme. lurer på hvordan PCen min vil kjøre FSX?Vista HomePremium Intel Core2Duo T7300 2.0 GhZ, 3Gb RAM, GeForce 8600M GS, totalt tilgjengelig skjermminne: 1GB. Dedikert skjermminne: 256 MB. Hva tror dere? Igjen vanskelig å svare på Johan, og det er bare en måte å finne det ut på, prøv FSX. Du kan sikkert kjøre FSX, men jeg vil tro at maskinen din er i svakeste laget til å få max utbytte, så ikke start med alle innstillingene på full guffe, og vær spesielt oppmerksom på autogen, vannkvalitet og mye vær. God tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Takk, takk Skal innstallere FSX nå. Og igjen, flotte bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ernst. Nu kommer æ å henter PCn din, å da vil du ALDRI se den igjen. Sitter her oppe med nesten død FS maskin med en harddisk som har sakt hei for sist gang. Er mildt sagt frustrert, å kan finne på hva som helst bare for å få meg en FS flight. Fantastiske bilder av et nydelig fly. Et fly jeg bare må ha. Å må ha gjelder også ny HARDDISK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det var litt av en oppvisning. Ser du det lille skiltet bak yoke som sier noe om "akrobatiske manøvere og spinns er STRENGT forbudt"? Kommer til en maskin nær meg i nærmeste fremtid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. februar 2008 Sitter her oppe med nesten død FS maskin med en harddisk som har sakt hei for sist gang. .... stakkars mann, kjenner situasjonen og har full medfølelse i det marerittet du gjennomgår. Har du noe løsning på gang, eller må jeg røske ut en av mine harddisker og sende oppover ?? Eller må vi sette i gang et FS-treff så vi får hele deg nedover.....? Her må noe gjøres! Ser du det lille skiltet bak yoke som sier noe om "akrobatiske manøvere og spinns er STRENGT forbudt"? Åååfarsken var det DET det betydde, sliter litt med engelsken :grin: . Men ikke fortvil, flyningen var ingen oppvisning i loop og spinn, men normal take off og landing slik Twin Otteren ble operert i sin tid . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Johansen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nå kunne "normal" takeoff og landing med Twin Otter være så mangt.... Hvilken zoom benytter dere i cockpit? På de fleste fly synes en mindre zoom enn original å være mer naturlig og gi bedre oversikt. Men kanskje for ekstrem på denne videoen fra Lukla: Er enig i at det er utrolig hva lyden betyr for å simulere fly. Straks jeg startet opp Twotter'n hadde jeg følelsen av å være der, med bumpy rides mellom ENTC og ENSR friskt i minne. Se f.eks. denne videoen fra Lukla og sammenlign lyden med forrige! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Etter en intens tankegang i et par timer idag har jeg funnet en løsning som vil fungere, men som samtidig sparer meg for en ekstra installasjon når en helt ny disk er på plass rundt neste helg. I løpet av ettermiddagen blir det en flight på mæ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvilken zoom benytter dere i cockpit? Prøvde meg litt fram og tilbake her igår Per. Med Twin Otteren syns jeg det ble best med noe rundt 0.50-0.55. Balansen er å finne en verdi som gjør det oversiktlig ut vinduene uten å måtte bevege for mye, men fremdeles slik at i alle fall de mest vitale instrumentene fortsatt er lesbare. For min del syns jeg også det å se litt av rattet bevege seg er med på å heve realismefølelsen flere hakk, spesielt når bevegelsene er så silkemyke som Aerosoft har fått til med denne (helt på nivå med glimrende default Cessna Caravan her). Fantastiske flotte bilder Ernst! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Savner bilde av 2-D panel. Ellers ser detut til å være ett bra fly,ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nais Ernst! Denne smalt rett inn i nervesenteret mitt,og blir min første innvistering til FSX! Flotte bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Savner bilde av 2-D panel. Ellers ser detut til å være ett bra fly' date='ja. [/quote'] Det er ikke laget noe 2D panel til den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ett kjempe flott og ikke minst moro fly maskin å fly dette her Har denne til FS9, og liker den Stor forskjell mellom den i FS9 og FSX? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. februar 2008 Savner bilde av 2-D panel. Ellers ser detut til å være ett bra fly,ja. Det er ikke laget 2D-panel til denne. Det er jo en smule overflødig så lenge 3D-panelet er bedre enn de fleste 2D-panel, og all flyvning kan utføres 3-dimensjonalt :grin: . Nais Ernst!Denne smalt rett inn i nervesenteret mitt,og blir min første innvistering til FSX! ...... :grin: bare vent til den blir grønn, da kan det hende du trenger nervemedisin.... :grin: . Stor forskjell mellom den i FS9 og FSX? ......omtrent som mellom en trehjulsykkel og en Harley Davidsen... :grin: . Har prøvd de fleste som er laget til FS9, og de var helt greie for noen år siden, men denne (som bare er laget til FSX) er en helt annen dimensjon. Realisme og flyfølelse er langt forbi det vi er vant med fra FS9. Det nærmeste jeg kan komme på fra FS9 er RealAir sin Spitfire og et par av flyene til WOP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KJ Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Den gikk rett inn i hjertet mitt, flyr ikke noe annet nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Oi, oiiiii.....den så skikkelig flott ut! :grin: Ser at du driver og tester hva den er god for, Ernst! :grin: Jeg har sett denne flytypen ta av og lande på tvers av rullebanen på Flesland - det var heftige greier. Blir nok snarest bestillt, ja...... :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. februar 2008 Takker . Her kommer noen flere glimt. Artig med et såpass stort fly på flottører. Den har ikke vannror, men styrer ved hjelp av assymetrisk motorpådrag! Lurer på om jeg skal ha meg ett par stykker til "Vestfjord Air", den er jo nesten ferdig malt med riktige farver og greier :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnt Kjetil Morken Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har ikke så mye greie på fly jeg, men hvordan er det med en slik maskin å navigasjon(GPS)? Er det ILS å den slags eller er det bare manuell navigasjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 GPS finn du vel neppe i ein slik maskin (med mindre den er sett inn i nyare tid). Men ILS moglegheiter er det på den. Den er fullt IFR utstyrt med 2 NAV radioar, og 2 COM radioar samt ADF radio i nokre av dei. Så denne kan du trygt fly IFR med. Men ein bør ha grei kontroll på navigering på gamlemåten (radialar og stoppeklokke) for å finne fram. Flotte bilete Ernst. Det fristar meir og meir med FSX hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Får med en utgave med GPS i pakken, men ekte menn bruker ikke den da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 GPS = Grufullt Pyse System. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 GPS finn du vel neppe i ein slik maskin (med mindre den er sett inn i nyare tid). Men ILS moglegheiter er det på den. Den er fullt IFR utstyrt med 2 NAV radioar' date=' og 2 COM radioar samt ADF radio i nokre av dei. Så denne kan du trygt fly IFR med. Men ein bør ha grei kontroll på navigering på gamlemåten (radialar og stoppeklokke) for å finne fram. Flotte bilete Ernst. Det fristar meir og meir med FSX hehe. [/quote'] Det eneste aberet er at det er greit å få med seg at den har ikke glide-slope indikator, og foreløpig heller ikke marker beacons, så full ILS landing er ikke trivielt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arvid Lillerud Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Åhh sat.n i hel..tte. Deinn dær så lækker ut. Transaction in progress. A r v i d Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.