Frode Skjennem Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 For de som vil prøve å følge "fuglen" inn mot OSL, kan også anbefale paralelt å åpne den svenske radaren for å følge A380 på vei mot OSL, da denne er veldig oversiktelig, og åpen for alle uten passord. http://www.flygbilligt.com/radar/ .Gøteborg radaren dekker også bra på trafikk over Vestfold og Skagerak.Men, etterhvert må vi nok ty til den norske atc radaren på vei inn til OSL. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Takk for link Frode....:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 http://www.flygbilligt.com/radar/ . Man borde kanske se den på flygradar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 setter kursen bortover ganske snart, og retter en varm takk til arbeidsgiver som lot meg komme en time for sent idag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skjennem Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ja da har vi fått 2 innganger til samme radar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tron Kittelsen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Er det noe stream oppe og går som fungerer ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Noen som kan gi haik oppover? Sitter på skøyen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Radar er SBS radaren for OSL og stream er også oppe: http://SBS-OSL.no-ip.info:2434 åpne denne i Windows Media Player. Hvordan åpner jeg den i WMP? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 file -> open url (ctrl+u i min versjon), lim så inn linken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Alle som er de3 POST BILDER SOM BARE DET når dere har:D! Litt artig da å få bilder av den i Norge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 file -> open url (ctrl+u i min versjon)' date=' lim så inn linken. [/quote'] Linken funker ikke, får jeg beskjed om... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Samme her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tron Kittelsen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 jepp er nok en link som ikke fungerer det der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Här tror jag att den kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hmm, den tutet og gikk her, men da jeg forsøkte å åpne den igjen fikk jeg samme resultat som dere. Kanskje serveren har nådd maks antall tilkoblinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Timmy: Ruta fra IPPC er som følger (fra Scanair forumet): DEPARTURE: LFBO DESTINATION: ENGM CALLSIGN: FWWEA SOURCE: FPL EOBT: 0712111000 ROUTE: FISTO UY156 ADABI UN858 VADOM UN874 VEKIN UN873 SPY/N0484F410 UN873 VES UP601 TOR Altså, luftled UP601 til TOR (Sandefjord), ikke over Skien. Planlagt sådan, hvilken rute den vil fly er vel aldri helt sikkert før den tid kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Martin Olsen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 For de som vil prøve å følge "fuglen" inn mot OSL' date=' kan også anbefale paralelt å åpne den svenske radaren for å følge A380 på vei mot OSL, da denne er veldig oversiktelig, og åpen for alle uten passord. http://www.flygbilligt.com/radar/ .Gøteborg radaren dekker også bra på trafikk over Vestfold og Skagerak.Men, etterhvert må vi nok ty til den norske atc radaren på vei inn til OSL. [/quote']Kommer den opp her helt sikkert? Er jo ikke mange fly i lufta om denne viser alt..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Kommer den opp her helt sikkert? Er jo ikke mange fly i lufta om denne viser alt..? Den har lettet fra Toulouse ifølge NRK. Tviler på at de ombestemmer seg selv om det er få fly i lufta her oppe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tror spørsmålet var om radaren viser alle flyene. Jeg har ikke svaret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Martin Olsen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Var det jeg tenkte på ja. Litt kronglete formulert bare, sorry! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det er bekreftet fra Airbus at de kommer. De ombestemmer seg nok ikke nå nei. Er vel en viss mulighet for at de blir sendt rett til ILSen fra Torp eventuelt rett til ILSen når de kommer inn i luftrommet til Oslo Control? Forresten ang streamen... Virker som at det er noe trøbbel med den streamen da... prøv denne: http://icecast.nome.no:8000/enos-s.m3u Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Noen som vet om tilsvarende radarbilder som de svenske - men litt lenger syd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fjeld Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Da drar jeg opp. Ses. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Forresten ang streamen... Virker som at det er noe trøbbel med den streamen da... prøv denne: http://icecast.nome.no:8000/enos-s.m3u No-go med denne også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Aron Røsand Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvilke frekvenser går de på over Oslo nå? Lista mi med frekvenser ligger hjemme. Vidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tror spørsmålet var om radaren viser alle flyene. Jeg har ikke svaret... Var det jeg tenkte på ja. Litt kronglete formulert bare' date=' sorry! [/quote'] Var kun en spøk fra min side Ikke alle flyene vises på radaren. Ingen Mode C (høyderapportering og squawk ident) vises, men Mode S (Selektiv adressering, hvert fly har egen ident) kan sees. Noen radarer viser alle Mode S fly (tror VNC radaren gjør det), se posten ang. VNC server i kaffekroken. Tror han som styrer oversikten ser etter A380 da den står sentrert i Tyskland for øyeblikket. Den radaren vist ovenfor (flygradar) viser kun Mode S Automatic dependent surveillance-broadcast (ADS-B), som sender ut horisontal posisjon og fart, samt vertikal posisjon og fart (vektorer). Det er høyst sannsynlig at A380 har denne transponderen installert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Noen som har mulighet til og gjøre ATC opptak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 noen som vet hvor flyet befinner seg? ser på VNC server germany control.... I've got it:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 noen som vet hvor flyet befinner seg?ser på VNC server germany control.... Helt nord i Nederland, flytype A388. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Adresse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.