Gå til innhold

Charter til Egypt


Fredrik Helland

Anbefalte innlegg

Tror de flyr a320 fra Gardermoen. Gjorde det i allefall sist jeg var nedover.

Servicen er helt grei på flyet. Man får ikke servert alkohol under turen og drikken blir servert i plastbeger, og ok mat! ;) Blir sikkert en fin tur. Kjempefint i Sharm El...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du feil Mats-Inge. Dei ermeir pågåande og innpåslitne i Hurghada. Dersom du seier nei til ein i Sharm, så backer han av og lar deg gå videre. I Hurghada må du nesten sloss deg ut av butikken om du ikkje kjøper noe. Varmer enn en gang eg måtte bruke makt for å komme meg ut av butikkene i Hurghada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært fem

ganger i Afrika (hvorav én gang på charter)' date=' fasinerende og

spennende land (så lenge man slipper unna matforgiftning..) :cool: [/quote']

 

Afrika er et kontinent, ikke et land... ;)

 

Tror faktisk Sinai halvøya ligger i Asia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har riktignok aldri påstått, at Sharm el-Sheikh ligger

i Egypt - men for de som gjerne vil ha litt mer info:

 

Sinaihalvøya er den delen av Egypt som hører til Asia.

 

..og der ligger Sharm el-Sheikh, nesten helt på sydspissen. Drar man

en (nesten) rett linje på skrå til Egypt, så finner man Hurghada. Så

stedene ligger ganske nærme hverandre..

 

Sinaihalvøya (arabisk: Shibh Jazirat Sina شبه جزيرة سيناء) er en trekantet halvøy mellom Middelhavet i nord og Rødehavet i sør. Den ligger i Egypt, og har et areal på rundt 60 000 km². Landgrensene er Suez-kanalen og Suezbukten i vest og grensen til Israel og Akababukten i øst. I Sørvest-Asia kalles halvøyen for Vest-Asia.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har riktignok aldri påstått, at Sharm el-Sheikh ligger

i Egypt

..og der ligger Sharm el-Sheikh, nesten helt på sydspissen. Drar man

en (nesten) rett linje på skrå til Egypt, så finner man Hurghada.

 

Får nesten inntrykk av at Egypt ikke har noe med i alle fall Sharm el-Sheikh å gjøre ut fra dette, men altså både Sharm el-Sheikh og Hurghada ligger i Egypt, og er da følgelig også begge egyptiske byer. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Hurghada har noe sharm el sheik ikke har nemmelig Giftun Island

 

Mahmya2.jpg

 

Mahmya1.jpg

 

Et paradis å dykke på, mye delfiner og kritthvite strender.

 

Giftun Island er forøvrig en national park og bildene under viser Mahmya Beach

som er et paradis aktig strandkomplex og veldig populært

 

Her er forøvrig hotellet jeg lå på i Makadi Bay / Makadi Palace et 5 stjerners all inclusive hotell med ubeskrivelig godt service og mat..

 

MAK-PAL-01.jpg

 

Virkelig et paradis av et hotell med egen strand og korall rev..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Tom. Giftun Island ligg ikkje akkurat I Hurghada. Og det er på langt nær så mykje folk på Giftun som i Hurghada. Så det er ganske greitt. Giftun Island er ganske flott. Skulle berre ønske eg rakk å ta turen dit sist eg var i området hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet som Dive-Master på begge steder, og man må skille kortene her: Downtown Hurghada er bra hvis man er glad i støy og tutende biler. Dra man seg litt utenfor centrum, hvor de bedre hotellene ligget (Hilton etc.), så er det ganske bra. Gifton er jo ikke å forakte heller. Litt ensomt på disse stedene, men bra dykking.

 

Downtown Sharm El Sheikh, er også helt elendig, men bor man i Naama Bay, så har man allt: Flott strand, bra uteliv/restauranter, bra hoteller, kort vei til dykkeplasser.

 

Om det ikke skal dykkes, så må det ihvertfall snorkles. Å ikke se hva som rører seg under vann i Rødehavet er helligbrøde!!

 

God reise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle: Du har sjølvsagt heilt rett. Ein bør unngå dei mest stressande strøka som downtown etc. Naama bay er flott. Me budde på Hilton Sharm Dream Resorts då me va der for tre år sidan. Fenomenalt område. Og som du seier, å ikkje sjå undervasslivet i Rødehavet er ei helligbrøde. Det er noko ein berre MÅ få med seg. Ein finn jo alt ifrå klovnefisk til papegøyefisk og murene heilt inne ved stranda. (Såg den største murena på turen dit på fridykking på 9 meter ved stranda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...