Gå til innhold

Hvorfor flyr fly


Tron Kittelsen

Anbefalte innlegg

Nå må du ikke være så trangsynt Aleksander. :grin:

 

Det er mye å skrive om under tittelen "hvorfor flyr fly".

 

*Fysikken rundt selve flygningen

*Oppbyggingen av selskap og avdelinger

*Nettverket rundt akkurat en flygning, flykontrolltjenesten, bakktjenesten etc.

*Værforhold

*Utdanningen til flygerne

 

Yeah! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått denne fine boka til salgs på mine "hobby" websider. Er ganske stolt av det faktisk ! Har skrevet litt om den på siden og jeg synes den gir oss flightsimmere flere gode tips. Tenker da på ILS innflyginger i Norge og bruk av navigasjonsutstyret på en realistisk måte. Har noen en kommentar til boka kan jeg gjerne legge det inn på websiden.

 

 

her er siden i hvert fall:

www.retromagazin.com/fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar fram denne posten som en anbefaling til både nye og gamle her inne :)

 

Jeg bestilte "Hvorfor fly flyr" fra jobb (Ark bokhandel) i romjula. Har akkuratt begynt å lese, og jeg må si at det er litt av en jobb å legge den fra seg; Maken til spennende bok er det vanskelig å finne for en flyentusiast! Den tar for seg det meste innen det å fly, og her er det mye nytt og spennende både for den ferske og den erfarne simmer (og/eller flyentusiast).

 

Sist jeg sjekket har forlaget enda denne inne, så du kan bestille og forvente levering på mellom en halv uke til en uke via nærmeste bokhandel. Du kan også bestille via hjemmesiden (her kan du også lese mer om boken) - http://www.flyver.no/ - eller (om det fremdels er mulig) via siden til Tor E. Larsen (som blir linket til i posten over). Om den finnes på biblioteket har jeg ikke sjekket.

 

Så jeg anbefaler alle som ikke har lest denne boka til å skaffe den ASAP! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...