Gå til innhold

avstemning: beste flyplass i norge..


andreas otterbeck

Anbefalte innlegg

hei!

jeg synes at evenes er den kuleste flyplassen i norge..

hva synes dere? dere kan godt komme med favorittruter også!.

[image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå Torp er best jeg... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Det er vel den eneste flyplassen i Norge som tjener godt på en politiker-tabbe (Les: OSL)...

Hadde det blitt Hurum istedet for Gardermoen, så hadde ikke Torp vært annet enn en flyklubb og en Helikopterskole... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Sharm el Seikh er den beste flyplassen. Den har ingen gater enda det er en ferieflyplass. Ellers er det Newcastle i England og oslo [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av William Giffen Saebo:

Jeg synes at Sharm el Seikh er den beste flyplassen. Den har ingen gater enda det er en ferieflyplass. Ellers er det Newcastle i England og oslo [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Er det mulig å ta utlandet også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Christer Elde:

Jeg liker veldig godt Alta. Det er så stilig med den forferdelige korte rullebanen, som gjør at pilotene nesten må subbe gresstustene før rullebanen for å lande.

....ellers så har jeg alltid Fornebu i midt hjerte....

Christer

Hvor lang er rullebanen i Alta? Jeg ser SAS har ruter dit med MD80...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste og kuleste flyplassen i Norge er jo selvfølgelig Stavanger, Sola (ENZV), hihi [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av William Giffen Saebo:

Er det mulig å ta utlandet også

 

ja,men i utgangspunktet var det flyplasser i Norge det var snakk om.

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Må slenge meg på her!

Gardermoen! Spennende arkitektur og eneste flyplassen i Norge med litt trafikk [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Neida, nå venter jeg en HAUG med komentarer [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]. Men her ser man i hvertfall alle typer fly, bare litt lite småfly dessverre.

Tidligere flyplass er selvsagt Fornebu, og utenlands har vi Frankfurt terminal 2. Finere terminal finnes ikke, og flyplassen er spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-

sørkjosen må vel det bli siden det er der jeg holder til for tiden, ellers så må jeg si att heliporten ute på Værøy er litt digg med ca 60 meter "rullebane" sistnevnte mistet litt av glansen når dem fant på og asfaltere samt bygge tårn. Texas forsvant liksom. (Værøy ligger ute i havgapet ? ytterst ute i lofoten på kartet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Harald Hagen:

2087 x 40 meter i følge Bottlang Airfield Manual. Vil jo ikke akkurat kall den kort da, hvis en ikke lander på tvers [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Men sagt på en litt annen måte så tror jeg at SAS-pilotene gjerne hadde sett at den hadde vært lengre [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Lade-stripa i Trondheim ble nevnt (den ble nedlagt en gang på 60-tallet) vil jeg nevne Øysand utenfor Trondheim (den ble også nedlagt en gang på 60-tallet).

Skal jeg nevne en operativ flyplass blir det selvsagt Værnes... Gardermoen er også en vakker og interessant flyplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardermoen er norges beste, og fineste flyplass. I utlandet synes jeg det må bli London, Heathrow. Spennende med flyplasser med mye trafikk [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Arne Lunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...