Jump to content

Kenneth Lima

Members
  • Content Count

    297
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Stemmer vel ikke helt. Strobe skal settes på når man entrer og forlater rullebane. På B737 har denne bryteren tre posisjoner; "POSITION STROBE & STEADY" (navigasjonslys og strobe (blinkende lys)), "OFF" og "STEADY" (navigasjonslys). ANTI-COLLISION skal settes på før/når motorene startes og skal slås av når motorene har stanset.
  2. Kenneth Lima

    NAKSHOP?

    Hei du! Skal ikke fly selv, men stikker sikkert innom en tur!
  3. Kenneth Lima

    NAKSHOP?

    Jeg bestilte en pakke fra NAK shop tidlig i går. Skrev at det hastet. Fikk pakken i dag. Tok én dag.
  4. Ja, jeg hørte det samme. SeaKing dro ut i nordsjøen for å møte helikopteret som var på vei tilbake til Sola. Noen som vet noe mer..?
  5. Hei, Widerøe bruker Jeppesen-kart. I tillegg har Widerøe egne "røde" kart for motorkutt (single engine), som er spesiallaget for Widerøe. Både Jeppesen og SAS er egentlig bedre å bruke i fly da disse kommer i A5-format.
  6. Hei, For meg fungerer autopilot helt utmerket. Autopilot holder localizer (LLZ) og glideslope (GS) perfekt.
  7. Hei, Du må bruke WIF (ICAO trebokstavskode), ikke WF. Ved å søke på WIF356, med avgangsflyplass Værnes (ENVA) og destinasjon Kastrup (EKCH), fant jeg denne ruten: TRM L996 SVD SVD1A.
  8. Hei, Har opplevd kondensstriper ned i 8000 fot.
  9. Fordi det ikke brukes i virkeligheten? VATSIM skal jo være "as real as it gets", men ikke vet jeg...
  10. Kenneth Lima

    Repaint

    quote: Opprinnelig postet av Jan Gulliksen: Fanda-Dash i Widerøe-paint er glimrende! Ellers er vel Luftfartsverkets LN-ILS på vei ut. Er det ikke fra årsskiftet Sundt overtar jobben med å kalibrere innflygnings- og annet flyplassutstyr? LN-ILS skal vel selges, for så vidt jeg husker ville ikke Bondevik ha flyet som regjerings-fly. Jo stemmer det. Sundt Air skal overta kalibrering som tidligere ble utført av Luftfartsverkets Dash 8-100 (LN-ILS) og Norsk Flytjeneste sin Beech Super King Air 200 (LN-VIZ). LN-ILS skal selges og Norsk Flytjeneste mister kontrakten med LV. Sundt Air overtar da, og skal bruke Beech 200 til jobben. Selve flyvingen begynner vel ikke før utpå våren, da de enda ikke har skaffet flygere o.l. til jobben.
  11. Selskap: ICELANDAIR Land: ICELAND Kallesignal: ICEAIR ICAO trebokstavskode: ICE
  12. quote: Opprinnelig postet av Roald Hansen: ...Flight Director vil ikke vises på noen av EHSI'ene... Hm, Flight Director vises vel generelt aldri på EHSI, men EADI.
  13. Ruten for BU436 fra Alta til Gardermoen er: CALLSIGN: BRA436 SOURCE: RPL EOBT: 0210111640 ROUTE: DCT ATA UN150 RIGNA UP600 TORGA DCT MES ROUTE WIDTH: 20 NM Da kommer de med andre ord inn over Mesnali VOR (MES). [ 11.10.2002, 00:32: Endret av: Kenneth Lima ]
×
×
  • Create New...