Einar Kristiansen Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Hei. I dag landet det 2 stk. KC-10 tankfly og nå i kveld en AN-124 C-5 platten begynner å bli full nå... :grin: Knut Einar Sylte: Rapport takk Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 En A310 er også ventet etter det jeg har hørt. :cool: *edit* Hørte det var en C-17 som kom her og ikke An-124, vet ikke hvem som har rett? Ikke vært borte og sett. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 "Herregud dere er heldige som får så stilige fly hele tiden! Vi får ingen i Bodø" Må bare le :grin: Fikk den setningen fra en som bor i Bodø for noen uker siden :whistle: Siter
Jon Egil Ursin Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Sto og så på den første landet, trodde det var en DC10.. hvordan ser man forskjell? Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 HVOR LENGE ER DISSE FLYENE HER?????? Og i hvilken forbindelse er de her? Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Sto og så på den første landet' date=' trodde det var en DC10.. hvordan ser man forskjell? [/quote'] DC10 har tre motorer :whistle: Siter
Arvid Lillerud Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Hallå Det er i forbindelse med transport til Nellis/Red-Flag. Fly fra Ørland og Bodø med personell fra begge basene skal dra over i disse dager. Det skal være en C-17 der ja, men A-310`n fra belgiserne cancla så det kommer visst en VC-10 i stedet for. A r v i d Siter
Stian Rolandsen Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Satt på kontoret(plassert noen få meter fra enden på rwy 25) i dag tidlig da jeg plutselig la merke til noe SVÆRT utenfor vinduet... Her følger en kjapp raport av det som så skjedde: Jeg: "Å fuck i helvette!!!" Min kollega: "Hæ...???" Jeg: "ååååå du satan" (samtidig som jeg løp/ramlet ned trappen for å høre lyden) Min kollega: "Hæ...???" Min kollega: "Å dæven, sjå...!!!" "BANG" (Lyden av døren som smeller bak meg) Hva som sies på kontoret etter dette vet ikke jeg, da jeg står ute å digger lyden og den visuelle opplevelsen som bare kan betegnes som erotisk :crazy: :grin: Siter
Espen Furfjord Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Så KDC-10 nr2 landet på 3km hold. Stian, ny jobb? Siter
Stian Rolandsen Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Jepp... Jobber i et ventilasjonsfirma som har kontorer så nært 25 som loven tillater...nesten :grin: Siter
Jon Egil Ursin Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Sto og så på den første landet' date=' trodde det var en DC10.. hvordan ser man forskjell? [/quote'] DC10 har tre motorer :whistle: Det har vel også KC10.. :crazy: Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Så vidt jeg vet er KC10 en Air-to-air Tanker. Og er vel egentlig bare en millitær DC-10 med refueling-system. Siter
Petter Aspelund Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Sto og så på den første landet' date=' trodde det var en DC10.. hvordan ser man forskjell? [/quote'] Er sikkert mange maater aa gjoere det paa, men det jeg ser det paa er 'refueling-stangen' (eller hva det naa heter paa norsk) som gaar langs undersiden av halepartiet paa KC-10'en. Den er gost synlig paa dette bildet: http://www.airliners.net/open.file/0325445/L/ Siter
Jon Egil Ursin Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Takker Nå er de dratt tilbake til USA med noen F16.. bare en 757-200(fra Ryan International) og globemasteren igjen. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Sto og så på den første landet' date=' trodde det var en DC10.. hvordan ser man forskjell? [/quote'] DC10 har tre motorer :whistle: Det har vel også KC10.. :crazy: Haha, sorry :whistle: Satt og tenkte på noe helt annet Siter
Roald Hansen Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 NRK Nordland hadde en reportasje om langturen i 18:40-sendinga. "Spol fram" til 18:50 på denne linken. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Vet noen om det er noe som er igjen ennå? Og hvis det er noe igjen når drar dette da? Hvis ikke, når kommer de tilbake igjen da? Siter
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Hei KC-10 er jo i grunn en DC10-30 Som er bygd om da:) De fleste som har hobby som FS, bør vel vite akkruat det der... Oddvar NAX111 Siter
Frode Skibrek Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Hei KC-10 er jo i grunn en DC10-30 Som er bygd om da:) De fleste som har hobby som FS' date=' bør vel vite akkruat det der... Oddvar NAX111 [/quote'] Dæven... DET hadde jeg trodd at flere visste.... Det visste til og med jeg... Kanskje den påvirkningen du har forsøkt å ha på meg,Oddvar endelig begynner å vise seg? :grin: Siter
AMO Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Hei KC-10 er jo i grunn en DC10-30 Som er bygd om da:) De fleste som har hobby som FS' date=' bør vel vite akkruat det der... Oddvar NAX111 [/quote'] Vel, med tanke på at det finnes noen hundre tusen flytyper i verden, og om man skal gå inn på modifikasjoner av disse som i dette tilfellet, så tror jeg du vil runde kanskje en million. Det er nok mange med FS som hobby som vet forskjell på en Bf109 og en S-199, men tipper jeg riktig, så vet ikke du forskjell Samme med en RV-4 og en RV-7, jeg tør å garantere at du ikke vet forskjell. Du vet kanskje forskjell på F-104 og CF-104? Alle med FS som hobby bør vite forskjellen Get my point? Siter
Frode Skibrek Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Hei Alexander. NÅ vil jeg påstå at du vil få deg en overraskelse. Oddvar er meget kunnskapsrik når det gjelder fly, så jeg sier bare: prepare for a surprise :grin: Eller hva , Martinsen? :cool: Siter
H S Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Hei KC-10 er jo i grunn en DC10-30 Som er bygd om da:) De fleste som har hobby som FS' date=' bør vel vite akkruat det der... Oddvar NAX111 [/quote'] Mener du at det er sivile fly som i etterkant er konvertert til mililtær bruk? Så vidt jeg husker er alle de 60 som USAF fikk levert frem til 1988 bygget for USAF, men basert på DC-10-30CF. Med andre ord bygget etter mil.spec. RnlAF sine 3 er vel konverterte sivile DC-10-30, mao med sivil opprinnelse. Siter
Jon Egil Ursin Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Hei KC-10 er jo i grunn en DC10-30 Som er bygd om da:) De fleste som har hobby som FS' date=' bør vel vite akkruat det der... Oddvar NAX111 [/quote'] Mener du at det er sivile fly som i etterkant er konvertert til mililtær bruk? Så vidt jeg husker er alle de 60 som USAF fikk levert frem til 1988 bygget for USAF, men basert på DC-10-30CF. Med andre ord bygget etter mil.spec. RnlAF sine 3 er vel konverterte sivile DC-10-30, mao med sivil opprinnelse. Med andre ord ikke ombygd, Oddvar tråkket i salaten for dette burde HAN vite! Siter
Frode Skibrek Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Tror dere skal la oddvar svare først da... Siter
Fredrik Rise Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 KC10 har også 3 motorer, det er KC135 som har 4. det er en ombygsd versjon av Boeing 720 . man ser det på bommen bak på flyet. den de kobler til andre fly som skal tanke. Sto og så på den første landet' date=' trodde det var en DC10.. hvordan ser man forskjell? [/quote'] DC10 har tre motorer :whistle: Siter
AMO Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Hei Alexander. NÅ vil jeg påstå at du vil få deg en overraskelse. Oddvar er meget kunnskapsrik når det gjelder fly' date=' så jeg sier bare: prepare for a surprise :grin: Eller hva , Martinsen? :cool: [/quote'] Det trodde jeg også, inntil jeg møtte en som kunne noe helt hinsides mye mer enn meg Det er alltids noen som kan mer enn en selv. Men å forvente at en med FS som hobby skal kunne forskjell på to fly som er så godt som prikk like, er som å tråkke i salaten selv. Siter
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Hei Jeg vet faktisk forskjellen på en BF109 og S199. Hvis jeg ikke husker helt galt,ble S199 bygd på Lisens etter 2 verdenskrig av tjekkere, som bygde om flyet, med en annen motor (kraftigere) og faktisk utbedret en og annen aerodynamisk prblem som BF109 slet med under den annen verdenskrig:) Israel, den jødiske staten brukte faktisk en god del S199 under frigjøringskampene sine.. Og for ett utrent øye kunne det derfor se ut som IAF (Israel Air force) faktisk fløy BF109 dog med Davidstjernen istedenfor Hakekorset.. Faktum er at det faktisk VAR BF109 i den nye statens flyvåpen, da stormaktene la ned forbud mot våpensalg i området, de hadde vist litt kalde føtter når de først hadde tillat Israel sin eksistens i 1948.. Jeg tror jeg vet forskjellen på F104 og CF104. Den sistnevnte var bygd av Canadair forøvrig og ikke av Locheed Martin CF104 http://canadianstarfighterassociation.org.hosting.domaindirect.com/theaircraft.htm f104 http://www.starfighters.nl/ RV-4 http://www.vansaircraft.com/public/rv-4int.htm RV-7 http://www.vansaircraft.com/public/rv-7int.htm Tror dette dekker det meste i denne omgangen;) Oddvar NAX111 Siter
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Jon Egil Tja det er kanskje riktig at de ble BYGD etter militære spec, men likevel er det DC10, og det kan hverken du eller Boing nekte for. Ei heller McDonnel Douglas som en gang i tiden sto for byggingen av disse flymaskinene.. Men du kan vel gå inn på airliners nett, og korrigere de innformasjonene som ligger der, det er i hovedsak der jeg har mine innformasjoner om KC10 fra;). Om jeg tråkka i salaten, så er jeg den første til og beklage dette. Men KC10 er i utgangspbygget BYGGET som DC10-30. Det er det som er byggeformen til skroget. Hva USAF gjorde med skroget etter at de fikk tak i flyene vet jeg ikke. Men jeg vil nesten banne på at de strippet maskinene ned til bare metallet, og ombygde de så de skulle passe inn i den oppgaven de skulle brukes i. Som ofte USAF gjør når de kjøper fly... De har god ekspertise i akkurat det der.. Oddvar NAX111 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.