Thomas Lorentzen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 http://www.liveatc.net/forums/index.php?action=dlattach;topic=1636.0;attach=664 Han her er alle piloters mareritt på JFK! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Haha. Fantastisk stressnivå på denne karen. "You guys should come up here some day, you'd enjoy the show". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn.Hansen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 It seems that you are not allowed to download or view attachments on this board. Please login below or register an account with LiveATC Discussion Forums. Hadde vært litt greit å sett innholdet uten å måtte registrere seg på et nytt forum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 agreed Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl R Pettersen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Ditto Ripp den å legg ut selv sånn at vi andre kan glede oss også. Regging? No way... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Var'a fælt a.. Prøv her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Høres fælt ut som samme kontroller dette ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Fossen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det her kan jo ikke være ekte... Og om det er: beklager på vegne av bransjen. Talentløse, respektløse.....##### Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Gøy å høre på! Høres ut som han har det utrolig travelt, er nok mye trafikk der. Mange TWY å holde styr på er det også: KJFK Airport Diagram Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det som er HELT utrolig er at han fremdeles er controller. Han må jo ha flere raporter på seg en noen annen.. Han har jo lik 0 kontroll.. kanskje han hadde klart seg bedre på en liten flyplass.. som Emma Field eller noe sånt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det her kan jo ikke være ekte... Og om det er: beklager på vegne av bransjen. Talentløse, respektløse.....##### Enig, sukking og banning kan ut fra sin sammenheng sikkert være god underholdning å høre på, men tenker man over hva han driver med her blir dette bare dumt. Snakker generelt nå, men har man lyttet litt på hvordan R/T praktiseres i USA og Canada, kan det virke som det er en påfallende mer "uhøytidlig" og direkte tale- og ikke standardisert språk ikke akkurat "etter boka" når man kommuniserer med hverandre der. Man snakker kortere setninger og forkorter mer og uttaler f.eks. hele tall som eg. skal leses opp nummer for nummer oftere. Uting som jeg tror man ville reagert rimelig kjapt på i f.eks. UK, der jeg nå har fløyet privat et par års tid. Både under opplæring og praktisering er inntrykket at både piloter og ATC i UK er påfallende mer nøye enn de over dammmen med at R/T skal foregå i mest mulig standardiserte former for å redusere riskikoen for at potensielt alvorlige misforståelser kan oppstå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michael8210 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Han høres veldig italiensk ut... Veldig newyorker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Den mannen har New York dialekt til tusen ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hahaha, jaja om man først driter på draget, må man jo bare prøve å gjøre det beste ut av det. Alle, ALLE kan miste oversikten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Andrè Lindin Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 At det ikke skjer flere ulykker enn det gjør er et mysterium Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Ja, det er dumt at så mange av flya nødvendigvis må fly de samme strekningene og i de samme områdene og til de samme plassene. Det er vel allrede nesten for trangt om plassen endel steder, og bedre blir det vel heller ikke med tiden og den forventede økning i flytrafikken i årene som kommer. Det er i alle fall utfordringer nok for de som skal organisere all denne trafikkavviklingen, og uten å vite mye om det tipper jeg det jobbes med å finne både mer effektive og bedre alternativer til hvordan opplegget fungerer en del steder idag, for noen steder er vel trafikkmengen og flytettheten i ferd med nærme seg en grense for hva som er forsvarlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Martin Walberg Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Snakker generelt nå, men har man lyttet litt på hvordan R/T praktiseres i USA og Canada, kan det virke som det er en påfallende mer "uhøytidlig" og direkte tale- og ikke standardisert språk ikke akkurat "etter boka" når man kommuniserer med hverandre der. Man snakker kortere setninger og forkorter mer og uttaler f.eks. hele tall som eg. skal leses opp nummer for nummer oftere. Uting som jeg tror man ville reagert rimelig kjapt på i f.eks. UK, der jeg nå har fløyet privat et par års tid. Både under opplæring og praktisering er inntrykket at både piloter og ATC i UK er påfallende mer nøye enn de over dammmen med at R/T skal foregå i mest mulig standardiserte former for å redusere riskikoen for at potensielt alvorlige misforståelser kan oppstå. Kan skrive under på at dette er et faktum! Når det gjelder snerpete ATC så er ikke det alltid like gøy, men skjønner ofte at det går litt hett i toppen. Det er nemlig mye dårlig situational awareness og R\\T hos oss som flyr også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Han er fra Brooklyn og på www.jfktower.com og www.liveatc.net forumet diskuteres han flittig både med bilde og navn.. han er visst en liten "Isak" bare i neg. forstand.. Edit: Kan nevnes at det var samme karen som ba Iberia piloten om å stoppe flyet... "Sir.. just schtooopp ya plane.." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Kommer ikke over den du la ut for en stund siden Thomas. < Var det Stein? << Det var det ja. < Hei det er Vidar. << Ja deeeeeeeet har jeg hørt ja. God kveld til deg og godt nyttår. Høres nesten ut som Stein ikke ville snakke så mye med Vidar akkurat da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Hehe, good old days.. jeg blir nødt til å finne igjen den CD'en med de gode gamle. Her kommer forresten ett "gullkorn" til fra JFK GND.. en Singapore Cargo pilot som får gjennomgå; Singcargo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Haha, til tider høres han faktisk ut som Peter Griffin i Family Guy ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Denne må jo høres... Air France is ready to move.. lets stop the world! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hahaha, ikke langt unna sammenbrudd der nei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Dette er ille. Noen må jo ta action og få fyren fjernet. Noen frivillige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Av de som opptakene som har vært her til nå, må jeg faktisk si at jeg ikke synes det er så ille. Greit at han er litt stressa, men han blir ikke akkurat uforskammet og holder sånn sett et noenlunde godt humør. Har faktisk hørt mye verre hjemme i Norge på små flyplasser, hvor det var stilt og rolig trafikkmessig og vedkommende i tårnet ikke har hatt noen som helst grunn til å hisse seg opp. Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Prøver å finne igjen ett opptak der en foreign pilot svarer med samme mynt, men ikke søren om jeg klarer det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Ikke uforskammet? Til tider henger han jo ut flygerne, og det ligner ikke så mye på humor spør du meg! Og hva er tingen med å spørre alle hvem de er? Greit nok at de har sjukt mye trafikk, men er det ikke han som bør vite hvem som skal hvor? Måten han babler på fører jo til at folk prater i munnen på hverandre hele tida. Og mange tårn i Norge er enda frekkere og tøffere i trynet enn det her?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Ikke samme karen, men samme flyplass Februar 06, natten etter den store snøstormen og masse Europa bound fly i kø; Virgin 46 '1 Virgin 46 '2 Virgin 46 '3 Det ender rimelig "heftig" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Og mange tårn i Norge er enda frekkere og tøffere i trynet enn det her?? Det sa jeg ikke... jeg sa jeg har hørt verre enn det der, ikke at mange tårn er enda frekkere og tøffere i trynet. Et eksempel jeg har hørt er en ny elev ved første oppkall som sier feil designator på ATIS'en og får tilbake "sa ATIS'en bravo??? Nei, den gjorde ikke det!". Totalt unødvendig... Andre gitt klarering "Taxi to holding position, runway 28", hvorpå tilbakelesningen "Taxi to holding point, runway 28" blir besvart med "heter det holding point likssom, nei det heter holding position!". Igjen totalt unødvendig, og det er hva jeg vil kalle direkte uforskammet. Skjønner at det ikke er lett for han karen på JFK med masse fly som ikke gjør det han i utgangspunktet ga dem klarering til, og at han så må sjonglere dem rundt litt. Kanskje ikke lett for oss å se hvordan det faktisk så ut på flyplassen der borte, men jeg har inntrykk av at det var mer enn en maskin som takset feil vei og satte det hele i gang. Likevel er det først etter flere gjentatte feil fra samme maskin at han tilsynelatende gir kommentarer som er rettet direkte til noen. Du hører jo selv tilbake fra flere piloter som tydelig drar på smilebåndet når de leser tilbake. Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Og nå er på jobb igjen. Han klikket i VINKEL for et minutt siden. Håper han ikke er sånn mot kona si som han er med pilotene. Tydeligvis mere enn en kanal som streames. Det er 3 personer frem og tilbake der. Bare å høre etter han som er mest grinete så har du kommet rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.