Gå til innhold

Sterke ord mot Torp ifra Kjos.


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

... og der satte Kjos dødsstøtet for mitt forhold til Norwegian! "" Neida..! Men håper og tror at han driter seg ut når han sier noe slikt. Sandefjord Lufthavn Torp en såppass etablert, og berører så store deler av Østlandet at jeg tror Torp vil takle dette bra! Dessuten har Torp allerede ruter til Trondheim, Bergen og Stavanger, slik Norwegian vil starte med fra Rygge...

 

Heia Torp! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda flere ruter?

 

Holder det ikke med:

- London

- Frankfurt

- Newcastle

- Milano

- Liverpool

- Glascow

- Pisa (fra 14/9)

- Marseilles (fra 9/11)

- Dublin (fra 19/12)

???

 

I tillegg starter jo Wizz Air å fly til Katowice i Polen fra og med neste uke...

 

Fra før har man jo også rutefly til:

- Læsø

- København

- Stockholm

- Haugesund

- Stavanger

- Bergen

- Trondheim

- Amsterdam

- Alicante

- Malaga

- Nice

 

Alt i alt 21 destinasjoner, i tillegg til chartertrafikken... ""

 

I tillegg så pågår det jo for tiden en del utbygging:

- Rydding av terreng i syd, så man kan ta imot større charterfly.

- Ny taksevei-forbindelse mellom oppstillingsplassene og rullebanen for å gjøre trafikkavviklingen på bakken litt smidigere.

- Utbygging av sydenden av terminalen, for å gi plass til en større bagasjerotunde og helt nytt bagasjeanlegg.

 

...for å nevne noe... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et tidligere innlegg, jeg har skrevet om denne nyheten:

 

Wizz Air med ny rute: Torp - Katowice (Polen)

 

Sjekk også denne:

 

Wizz Air inn på det norske markedet (Boarding)

 

 

Kortinfo om Wizz Air:

 

 

Wizz Air er Sentral & Øst Europas største lavpris – lavkost flyselskap. Wizz Air opererer en av verden yngste flyflåter av 180 seters Airbus A320 fly. Selskapet opererer fra Katowice, Warsawa, Gdansk, Poznan og Wroclaw i Polen, Budapest i Ungarn, Sofia og Bourgas i Bulgaria, Kaunas i Litauen, Zagreb og Split i Kroatia og Ljubljana i Slovenia og tilbyr totalt 60 ruter i sitt sommerprogram for 2006. Siden starten i mai 2004 har Wizz Air fraktet 3.5 millioner passasjerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for herlig underholdning i natten. Igjen du liksom ""

Blir spennende å se hvordan det går med flyplassene. Tror ikke det blir større forskjell enn at vi får flere forvirrede turister som tror de er i oslo, her på østsiden også.

 

Eventuelt tror de er i Moss, som det nevnes i den første artikkelen her "Rygge flyplass i Moss".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
- Ny taksevei-forbindelse mellom oppstillingsplassene og rullebanen for å gjøre trafikkavviklingen på bakken litt smidigere.

 

Hurra......da kanskje Torp vil begynne å fungere som en orntli' flyplass...... ""

For å si det sånn: Jeg må omstille meg relativt mye de dagene jeg jobber både GM APP med 3nm spacing, og så setter meg i Farris stolen og må lage 12-15nm på RWY36 p.g.a backtrackingen....... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så pågår det jo for tiden en del utbygging:

- Rydding av terreng i syd, så man kan ta imot større charterfly.

- Ny taksevei-forbindelse mellom oppstillingsplassene og rullebanen for å gjøre trafikkavviklingen på bakken litt smidigere.

Du nevner rydding i terreng her for større fly... Skal rullebanen bygges ut, tolket jeg riktig der? ""

Og hva slags fly snakker vi da? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner rydding i terreng her for større fly... Skal rullebanen bygges ut, tolket jeg riktig der? ""

Og hva slags fly snakker vi da? ""

 

Torp har en av norges lengste rullebaner, så den trengs neppe å bygges ut...

 

Neida, det gjelder terreng som ligger ved siden av takseveien W1, som gjør at takseveien er begrenset til fly i kategori C eller mindre.

757 går også som D, men den smetter igjennom...

 

TUIfly-charteren som har gått i sommer var egentlig planlagt med Boeing 767, ikke Boeing 757, men pga. omstendigheter som dette så måtte en mindre flymaskin settes inn.

 

Neste sommer derimot.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS har da vært på Torp med B767, men kun gjort landingsrunder...

 

...ellers så har det jo vært både Airbus A300 og A310 her, og begge er kategori D, men da var det ikke snakk om faste ruter, og flygningene var på rolige tider av døgnet hvor fly av denne størrelsen ikke laget kaos.. ""

 

Med mer plass rundt W1 så vil fly av denne størrelsen kunne bevege seg på Torp uten at resten av trafikken stopper opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...