T. Paulsen Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Bjørn Kjos tror at Torp kommer til å slite når Rygge setter igang. Nesten samme artikkel her. Siter
Kai Dreyer Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Er da litt enig med han da. men det er da jeg da! Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Jeg tror han driter seg ut, men det er jo min mening... Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Heia Rygge! (måtte bare velge en side av saken) Siter
Jan Gulliksen Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Man kan heie på hvilken side av Oslofjorden man vil, men jeg tror verken Kjos eller noen andre kan si noe om hvordan Rygge kan komme til å utvikle seg. Men selvfølgelig: Hadde jeg vært i den posisjonen at jeg skulle opprette flyruter fra Rygge, så hadde jeg selvsagt tatt hardt i for å bygge opp under avgjørelsen ... Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 ... og der satte Kjos dødsstøtet for mitt forhold til Norwegian! Neida..! Men håper og tror at han driter seg ut når han sier noe slikt. Sandefjord Lufthavn Torp en såppass etablert, og berører så store deler av Østlandet at jeg tror Torp vil takle dette bra! Dessuten har Torp allerede ruter til Trondheim, Bergen og Stavanger, slik Norwegian vil starte med fra Rygge... Heia Torp! Siter
Martin Floor Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Tror uten tvil at Torp vil takle dette bra, for de er etablerte som det sies her. Mangler bare at Ryanair får base her og åpner flere ruter, så er vi i boks Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Enda flere ruter? Holder det ikke med: - London - Frankfurt - Newcastle - Milano - Liverpool - Glascow - Pisa (fra 14/9) - Marseilles (fra 9/11) - Dublin (fra 19/12) ??? I tillegg starter jo Wizz Air å fly til Katowice i Polen fra og med neste uke... Fra før har man jo også rutefly til: - Læsø - København - Stockholm - Haugesund - Stavanger - Bergen - Trondheim - Amsterdam - Alicante - Malaga - Nice Alt i alt 21 destinasjoner, i tillegg til chartertrafikken... I tillegg så pågår det jo for tiden en del utbygging: - Rydding av terreng i syd, så man kan ta imot større charterfly. - Ny taksevei-forbindelse mellom oppstillingsplassene og rullebanen for å gjøre trafikkavviklingen på bakken litt smidigere. - Utbygging av sydenden av terminalen, for å gi plass til en større bagasjerotunde og helt nytt bagasjeanlegg. ...for å nevne noe... Siter
Martin Floor Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Takk for info Kenneth, dette hadde jeg ingen aning om! Høres veldig flott ut. Hvilket type flyselskap er Wizz Air? Siter
Lars B. Frostad Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Her er et tidligere innlegg, jeg har skrevet om denne nyheten: Wizz Air med ny rute: Torp - Katowice (Polen) Sjekk også denne: Wizz Air inn på det norske markedet (Boarding) Kortinfo om Wizz Air: Wizz Air er Sentral & Øst Europas største lavpris – lavkost flyselskap. Wizz Air opererer en av verden yngste flyflåter av 180 seters Airbus A320 fly. Selskapet opererer fra Katowice, Warsawa, Gdansk, Poznan og Wroclaw i Polen, Budapest i Ungarn, Sofia og Bourgas i Bulgaria, Kaunas i Litauen, Zagreb og Split i Kroatia og Ljubljana i Slovenia og tilbyr totalt 60 ruter i sitt sommerprogram for 2006. Siden starten i mai 2004 har Wizz Air fraktet 3.5 millioner passasjerer. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Wizz Air havner vel glatt i lavpriskategorien med sine rosa og lilla A320... Andre sider: Airlinequality.com Wikipedia Air Highways Magazine Bilder på Airliners.net Bilder på Jetphotos.net [image]http://www.fola.org.uk/gfx/wizza320.jpg[/image] Nei, Google vil ingen ende ta om den saken... Siter
Martin Floor Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Strålende da, 3 ganger i uken og greier. Det blir fint å få noen flere busser til Torp, eneste vi har nå er vel MyTravel. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Go go Kenneth G. Har du røyka sokkene dine igjen? Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Takk for herlig underholdning i natten. Igjen du liksom Blir spennende å se hvordan det går med flyplassene. Tror ikke det blir større forskjell enn at vi får flere forvirrede turister som tror de er i oslo, her på østsiden også. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Takk for herlig underholdning i natten. Igjen du liksom Blir spennende å se hvordan det går med flyplassene. Tror ikke det blir større forskjell enn at vi får flere forvirrede turister som tror de er i oslo, her på østsiden også. Eventuelt tror de er i Moss, som det nevnes i den første artikkelen her "Rygge flyplass i Moss". Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det må da bli Oslo, Moss som blir destinasjonen hvis det kommer noen rutefly som vil begynne å fly til flyplassen på den gærne siden av fjorden vel? Oslo begynner å få noen internasjonelle flyplasser etterhvert. Siter
Gjest Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Go go Kenneth G. Har du røyka sokkene dine igjen? Denne gangen var det støvlene som gikk... Siter
Premium Medlem Sander Johansen Skrevet 13. september 2006 Premium Medlem Skrevet 13. september 2006 - Ny taksevei-forbindelse mellom oppstillingsplassene og rullebanen for å gjøre trafikkavviklingen på bakken litt smidigere. Hurra......da kanskje Torp vil begynne å fungere som en orntli' flyplass...... For å si det sånn: Jeg må omstille meg relativt mye de dagene jeg jobber både GM APP med 3nm spacing, og så setter meg i Farris stolen og må lage 12-15nm på RWY36 p.g.a backtrackingen....... Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 I tillegg starter jo Wizz Air å fly til Katowice i Polen fra og med neste uke... Har nettopp vært i Katowice,så den ruta er ikke akurtat noe å skryte av Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Pointet er jo ikke å dra til flyplassen i Katowice for å være i byen Katowice, det de vil er jo at du reiser med buss til Kraków... Og Kraków er en flott by! Var der i fjor da jeg gikk i 10.klasse. Siter
T. Paulsen Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 Kraków er en flott by! Stemmer nok det med bussturen ja. Har hørt mange som skryter av den byen og sier at den er kjempefin. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Krakow er en veldig fin by! Men unngå en-stjerners hotellet "Hotel Royal" Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 I tillegg så pågår det jo for tiden en del utbygging: - Rydding av terreng i syd, så man kan ta imot større charterfly. - Ny taksevei-forbindelse mellom oppstillingsplassene og rullebanen for å gjøre trafikkavviklingen på bakken litt smidigere. Du nevner rydding i terreng her for større fly... Skal rullebanen bygges ut, tolket jeg riktig der? Og hva slags fly snakker vi da? Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Du nevner rydding i terreng her for større fly... Skal rullebanen bygges ut, tolket jeg riktig der? Og hva slags fly snakker vi da? Torp har en av norges lengste rullebaner, så den trengs neppe å bygges ut... Neida, det gjelder terreng som ligger ved siden av takseveien W1, som gjør at takseveien er begrenset til fly i kategori C eller mindre. 757 går også som D, men den smetter igjennom... TUIfly-charteren som har gått i sommer var egentlig planlagt med Boeing 767, ikke Boeing 757, men pga. omstendigheter som dette så måtte en mindre flymaskin settes inn. Neste sommer derimot.... Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Jøss, visste ikke at Torp egentlig kunne ta 767 . Stilig da! Blir kanskje litt mer og se på neste sommer da Visste ikke at rullebanen på Torp er like lang som Gardermoens 01R/19L Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 SAS har da vært på Torp med B767, men kun gjort landingsrunder... ...ellers så har det jo vært både Airbus A300 og A310 her, og begge er kategori D, men da var det ikke snakk om faste ruter, og flygningene var på rolige tider av døgnet hvor fly av denne størrelsen ikke laget kaos.. Med mer plass rundt W1 så vil fly av denne størrelsen kunne bevege seg på Torp uten at resten av trafikken stopper opp... Siter
Georg Oftedal Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Og Kraków er en flott by! Var der i fjor da jeg gikk i 10.klasse. Dette kan jeg trygt signere under på Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.